PolDS Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Witam Niedawno zatankowalem paliwo z przydrożnej stacji, niestety po paru km zaczą szarpać przy przyspieszaniu 2300-3500 obr. Od razu paliwo zostało wypompowane oraz zatankowane LOTOS DYNAMIC ON. Szarpie ale mniej. Pytanie jak mam wymienić filtr paliwa. WIEM jest pod szybą ale jak do niego mam dojść. Jest praktycznie nie dostępny. Czy zdejmować podszybie? Przepraszam jeżeli temat był przypadkiem juz poruszany, ale zależy mi na czasie, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 temat był http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62368-p12-wymiana-filtra-paliwa/ Niestety mam dla ciebie smutną wiadomość może masz teraz problem z wtyrskami http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70011-p12-19-dci-silnik-si-trzsie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Juz trzy godziny obserwuje od czasu do czasu temat bo prawie rok temu zmienialem wszystkie filtry i plyny ale od paliwa nie wiedzialem jak. I tak od tamtej pory wala mi sie w bagazniku. Chyba z dziesiec podejsc robilem. Tutaj masz instrukcje po angielsku, niby proste ale jak sie dobrac do tej oslony do tej pory nie wiem. http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-primera-p12-se-22-td-fuel-filter_topic29502.html Moze tak jak napisales trzeba zdjac podszybie? Sprobuj poki co lac lepsze paliwo i dodac uzdatniacza, jakis czas temu spuscilem paliwo z poprzedniego samochodu i jako ze dlugo stal nie bylo ono dobrej jakosci, silnik ciezko palil i mial malo mocy. Uzdatniacz i lepszej jakosci paliwo pomoglo, po okolo dwoch tygodniach problem znikl. Filtr jednak wymienilbym, tylko nie wiem jak. Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 ... Pytanie jak mam wymienić filtr paliwa. WIEM jest pod szybą ale jak do niego mam dojść. Jest praktycznie nie dostępny. .... https://issuu.com/adas.raf/docs/nissan_primera_p12 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Polo32 jestes wielki, w zyciu bym nie pomyslal ze tak to trzeba zrobic. Tak dla pewnosci, wystarczy odlaczyc wezyki i wysunac go gora, zadnych srub mocujacych? Dziwne to dla mnie jest, dzisiaj wieczorem moze sprubuje. Pozdrawiam, dzieki za podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 To jest tutorial dla 1,9dCi z wymiennym wkładem (które ma PoIDS). Dla Twojego @Rrabitt 2,2dci jest nieco inaczej, masz filtr puszkowy (polecam Purflux) - odkręcasz cały filtr od dołu (kluczem albo sposobem) . Przed montażem uważać na uszczelkę i zalać niewielką ilością ON. Następnie nie uruchamiając silnika, kilka razy włączyć zapłon (włącza się pompa paliwa). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Dzieki Polo32 za podpowiedz, juz chyba z 10 razy tak probowalem ale tam ledwo co reke mozna wlozyc a co dopiero odkrecic, juz nie wspomne o uzywaniu klucza. Nawet prubowalem od spodu ale skrzynia zaslania. Teraz juz musze wychodzic ale wieczorem jeszcze raz zobacze i sie odezwe. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jak już masz nowy filtr, to stary możesz zniszczyć. Masz PW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolDS Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 @polo32 Fakt filtr jest w postaci wkładu. Nad filtrem jest blacha, czy można ją zdjąć wraz z plastikiem podszybia, aby mieć jeszcze łatwiejszy dostęp? Może udałoby się bez zdejmowania wężyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Mnie to za bardzo nie chciałoby się odkręcać podszybia dla samego filtra : http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2002_2/type_17/body_front_roof_and_floor/cowl_top_and_fitting/ http://allegro.pl/podszybie-dolne-metalowe-nissan-primera-p12-i5174317347.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Witam. Wczoraj w koncu udalo mi sie zmienic filtr, nie obylo sie bez problemow ale moim zdaniem bylo warto. Najpierw zdemontowalem cala obudowe filtra i dzieki temu uzyskalem duzo lepszy dostep choc nie najlepszy. Reka niestety nie dalem rady odkrecic, prubowalem wiec przecinakiem i mlotkiem wpierw wzruszyc ale niestety nie pomoglo. Z pomoca przyjechal moj znajomy i przywiozl mi specjalne klucze nasadowe do filtrow. Najpierw jednak musialem spuscic paliwo z filtra i odkrecic odwadniacz poniewaz klucz nie byl zbyt gleboki. Potem bylo z gorki, napelnilem nowy filtr paliwem, przykrecilem, podpompowalem reczna pompka nad filtrem, zamontowalem filtr powietrza i po sprawie. Hmm to znaczy prawie, jak wszystko skladalem z powrotem to zapomnialem wpiac wiazki przewodow do czujnika przeplywu powietrza w filtrze i od razu wyskoczyl mi blad silnika , na szczescie mam od jakiegos czasu elm327 i udalo sie wykasowac bledy. Podziekowania dla Polo32 za wskazowki i motywacje. Reszta na zdjeciach. P.S. po wyciagnieci starego filtra okazalo sie ze mial date 2013 a po sprawdzeniu w bazie informacji samochod przejezdzil na nim okolo 50000 mil, na zdjeciach jest butelka z paliwem ktore z niego spuscilem, bylem niemile zaskoczony. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Ładny ten lupersos. Czuję przez skórę, rozwijającą się akcję wymiany filtra paliwa w 2,2dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Przed montażem uważać na uszczelkę i zalać niewielką ilością ON Następnie nie uruchamiając silnika, kilka razy włączyć zapłon (włącza się pompa paliwa). musze sprostowac pompki w baku nie ma, wystarczy grzybkiem na filtrze pompowac az twarda bedzie lepszym rozwiazaniem przy wymianie filtra jest odpiecie przewodow paliwa i odkrecenie calej obudowy wrzucę dla potomnych jak sobie poradzić raz na zawsze z tym filtrem paliwa, zajęło może 30min. następne wymiany będą szybsze i do korka spustowego lepsze dojście 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Ja ostatnio zrobiłem koło 25 tys na jednym filtrze paliwa. Czasami podczas jazdy przycinał mi się nissan (dosłownie ułamek sekundy) właśnie przez brudny filtr paliwa. Ja wymieniam co drugą wymianę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcik321 Opublikowano 30 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 w moim p12 2,2di po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 150km szarpanie jakby nie miał paliwa po 2min ustępuje i dalej 3km i znowu (silnik nie gasł) szybko do sklepu po filtr ,wymiana odpalenie działa po 5km znowu to samo a że miałem blisko do celu dojechałem i myślę wtryski ,na drugi dzień smok z baka ,a tam trochę brudu w plastikowej szklance i zatkany taki gumowy cycek który poddawał się ciśnieniu z przewodu powrotnego i dopuszczał paliwo do tej nieszczęsnej szklanki plastikowej ,rozwiązanie na przyszłość -wywierciłem 3 dziurki w dolnej części tej nieszczęsnej szklanki fi 4mm i zatkanie w/w zaworka już mi nie groźne bo i tak tam paliwo dojdzie , tylko po co nissan zrobił tą plastikowà szklankę nie wiem ,na smoku nie było siatki i pompki paliwa , może się komuś ten opis przyda i nie zacznie wykręcać wtrysków... co do filtra paliwa to trzeba odkręcić przepływkę żeby było lepsze dojście i ręką mocnym chwytem da radę odkręcić filtr kiepsko się go wyciąga i wsadza ale da rady na postoju 7 min i po kłopocie ,odpowietrzenie od góry cycek pompować aż będzie twardy i ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 30 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 ten zaworek pilnowal aby paliwo nie uciekało jak to nazwales "szklanki' podczas pokonywania wzniesień przy niskim stanie paliwa teraz jak masz juz dziurki w nim lepiej na rezerwie nie stawaj na pochyłym terenie może nie odpalić paliwo pewnie z bańki lane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcik321 Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 orlen i łuloil ruskie ten łukoil to dwa razy lepsze od polskiego golfem przejeżdziłem 2,4 lata bez wymiany filtra!!! rezerwa ? też tak pomyślałem może być niespodzianka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.