Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan primera p12 F9Q - FILTR PALIWA, paliwo


PolDS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno zatankowalem paliwo z przydrożnej stacji, niestety po paru km zaczą szarpać przy przyspieszaniu 2300-3500 obr.

Od razu paliwo zostało wypompowane oraz zatankowane LOTOS DYNAMIC ON.

Szarpie ale mniej.

 

Pytanie jak mam wymienić filtr paliwa. WIEM jest pod szybą ale jak do niego mam dojść. Jest praktycznie nie dostępny.

Czy zdejmować podszybie?

 

Przepraszam jeżeli temat był przypadkiem juz poruszany, ale zależy mi na czasie,

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz trzy godziny obserwuje od czasu do czasu temat bo prawie rok temu zmienialem wszystkie filtry i plyny ale od paliwa nie wiedzialem jak. I tak od tamtej pory wala mi sie w bagazniku. Chyba z dziesiec podejsc robilem. 

Tutaj masz instrukcje po angielsku, niby proste ale jak sie dobrac do tej oslony do tej pory nie wiem.

 http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-primera-p12-se-22-td-fuel-filter_topic29502.html

Moze tak jak napisales trzeba zdjac podszybie?

Sprobuj poki co lac lepsze paliwo i dodac uzdatniacza, jakis czas temu spuscilem paliwo z poprzedniego samochodu i jako ze dlugo stal nie bylo ono dobrej jakosci, silnik ciezko palil i mial malo mocy. Uzdatniacz i lepszej jakosci paliwo pomoglo, po okolo dwoch tygodniach problem znikl.

Filtr jednak wymienilbym, tylko nie wiem jak.

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polo32 jestes wielki, w zyciu bym nie pomyslal ze tak to trzeba zrobic. Tak dla pewnosci, wystarczy odlaczyc wezyki i wysunac go gora, zadnych srub mocujacych?

Dziwne to dla mnie jest, dzisiaj wieczorem moze sprubuje.

Pozdrawiam, dzieki za podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tutorial dla 1,9dCi z wymiennym wkładem (które ma PoIDS).

Dla Twojego @Rrabitt 2,2dci jest nieco inaczej, masz filtr puszkowy (polecam Purflux) - odkręcasz cały filtr od dołu (kluczem albo sposobem) :). Przed montażem uważać na uszczelkę i zalać niewielką ilością ON. Następnie nie uruchamiając silnika, kilka razy włączyć zapłon (włącza się pompa paliwa).

 

filtr-paliwa-purflux.jpg

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Polo32 za podpowiedz, juz chyba z 10 razy tak probowalem ale tam ledwo co reke mozna wlozyc a co dopiero odkrecic, juz nie wspomne o uzywaniu klucza. Nawet prubowalem od spodu ale skrzynia zaslania. Teraz juz musze wychodzic ale wieczorem jeszcze raz zobacze i sie odezwe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@polo32

 

Fakt filtr jest w postaci wkładu.

Nad filtrem jest blacha, czy można ją zdjąć wraz z plastikiem podszybia, aby mieć jeszcze łatwiejszy dostęp?

 

Może udałoby się bez zdejmowania wężyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj w koncu udalo mi sie zmienic filtr, nie obylo sie bez problemow ale moim zdaniem bylo warto. Najpierw zdemontowalem cala obudowe filtra i dzieki temu uzyskalem duzo lepszy dostep choc nie najlepszy. Reka niestety nie dalem rady odkrecic, prubowalem wiec przecinakiem i mlotkiem wpierw wzruszyc ale niestety nie pomoglo. Z pomoca przyjechal moj znajomy i przywiozl mi specjalne klucze nasadowe do filtrow. Najpierw jednak musialem spuscic paliwo z filtra i odkrecic odwadniacz poniewaz klucz nie byl zbyt gleboki. Potem bylo z gorki, napelnilem nowy filtr paliwem, przykrecilem, podpompowalem reczna pompka nad filtrem, zamontowalem filtr powietrza i po sprawie. 

Hmm to znaczy prawie, jak wszystko skladalem z powrotem to zapomnialem wpiac wiazki przewodow do czujnika przeplywu powietrza w filtrze i od razu wyskoczyl mi blad silnika , na szczescie mam od jakiegos czasu elm327 i udalo sie wykasowac bledy.

Podziekowania dla Polo32 za wskazowki i motywacje.

Reszta na zdjeciach.

P.S. po wyciagnieci starego filtra okazalo sie ze mial date 2013 a po sprawdzeniu w bazie informacji samochod przejezdzil na nim okolo 50000 mil, na zdjeciach jest butelka z paliwem ktore z niego spuscilem, bylem niemile zaskoczony. 

post-104848-0-56807600-1523909856_thumb.jpg

post-104848-0-86353300-1523910025_thumb.jpg

post-104848-0-81751900-1523910077_thumb.jpg

post-104848-0-89536300-1523910097_thumb.jpg

post-104848-0-14517600-1523910127_thumb.jpg

post-104848-0-91536200-1523910155_thumb.jpg

post-104848-0-53948100-1523910178_thumb.jpg

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 Przed montażem uważać na uszczelkę i zalać niewielką ilością ON Następnie nie uruchamiając silnika, kilka razy włączyć zapłon (włącza się pompa paliwa).

 

musze  sprostowac pompki w baku nie ma, wystarczy grzybkiem na filtrze pompowac az twarda bedzie

lepszym rozwiazaniem przy wymianie filtra jest odpiecie przewodow paliwa i odkrecenie calej obudowy 

wrzucę dla potomnych jak sobie poradzić raz na zawsze z tym filtrem paliwa, zajęło może 30min. 

następne wymiany będą szybsze i do korka spustowego lepsze dojście

post-46256-0-62671800-1524765378_thumb.jpg

post-46256-0-49639600-1524765400_thumb.jpg

post-46256-0-86165900-1524765411_thumb.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja ostatnio zrobiłem koło 25 tys na jednym filtrze paliwa. Czasami podczas jazdy przycinał mi się nissan (dosłownie ułamek sekundy) właśnie przez brudny filtr paliwa. Ja wymieniam co drugą wymianę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

w moim p12 2,2di  po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 150km szarpanie jakby nie miał paliwa po 2min ustępuje i dalej 3km i znowu (silnik nie gasł) szybko do sklepu po filtr ,wymiana odpalenie działa po 5km znowu to samo a że miałem blisko do celu  dojechałem i myślę wtryski ,na drugi dzień smok z baka ,a tam trochę brudu w plastikowej szklance i zatkany taki gumowy cycek który poddawał się ciśnieniu z przewodu powrotnego i dopuszczał paliwo do tej nieszczęsnej szklanki plastikowej  ,rozwiązanie na przyszłość -wywierciłem 3 dziurki w dolnej części tej nieszczęsnej szklanki fi 4mm i zatkanie w/w zaworka już mi nie groźne bo i tak tam paliwo dojdzie  , tylko po co nissan zrobił tą plastikowà szklankę nie wiem ,na smoku nie było siatki i pompki paliwa  , może się komuś ten opis przyda i nie zacznie wykręcać wtrysków... co do filtra paliwa to trzeba odkręcić przepływkę żeby było lepsze dojście i ręką mocnym chwytem da radę odkręcić filtr kiepsko się go wyciąga  i wsadza ale da rady na postoju 7 min i po kłopocie ,odpowietrzenie  od góry cycek pompować aż będzie twardy i ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zaworek pilnowal aby paliwo nie uciekało jak to nazwales "szklanki' podczas pokonywania wzniesień przy niskim stanie paliwa teraz jak masz juz dziurki w nim lepiej na rezerwie nie stawaj na pochyłym terenie może nie odpalić

paliwo pewnie z bańki lane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

orlen i łuloil ruskie  ten łukoil to dwa razy lepsze od polskiego golfem przejeżdziłem 2,4 lata bez wymiany filtra!!! rezerwa ? też tak pomyślałem może być niespodzianka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...