Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dudnienie tylnych opon (pytanie do właścicieli po FL2017)


Pavllo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie, jestem trochę zdezorientowany...

Przed kupnem mojego 1,6 FL 2017r miałem jazdę próbną,ale to kilkanaście minut...potem dostałem na tydzień funkiel nówkę 1.2 FL ... jeździłem i auto był absolutnie cichutkie, nic nie rzucało mi się w uszy, na prawdę byłem pod wrażeniem.

Tydzień temu odebrałem swojego 1.6 i na drugi dzień od razu zauważyłem dziwny szum,dudnienie w tylnej części auta od około 60-70km/h, czasem poniżej lub powyżej tej prędkości. Pomyślałem, że wszystko się musi jakoś dotrzeć, może zniknie...niestety nie, dziś zrobiłem jazdę próbna, żona prowadziła,  a ja nasłuchiwałem z tyłu i ewidentnie wyje od tylnych kół- dźwięk przedostaje się przez plastikowe maskownice we wnętrzu pojazdu na wysokości nadkoli...

 

Na dniach zmienię na zimowe i porównam, ale chciałem spytać czy ktoś z posiadaczy nowych QQ po FL coś takiego zauważył?

Chyba, że w 1.6 to przez inne tylne zawieszenie tak jest? choć na jeździe próbnej nie zauważyłem nic takiego...Dziwne, że w tym moim zastępczym 1.2 (który miał de-facto te same opony i felgi) była totalna cisza? chyba, że mam takie szczęście do opon i są wadliwe?

 

co mi się jeszcze rzuciło w oczy to to, że opony wszystkie mają ten sam DOT, ale...tylne opony nie mają po bokach " fabrycznych włosków", a przednie tak, mają je...niby podejrzane, ale chyba to o niczym nie świadczy bo tych włosków podobno nie musi być?

Ciśnienie w normie, opony wyglądają na oko OK, z przodu nic nie słyszę takiego...chyba, że zapomnieli o jakimś wygłuszeniu u mnie?

oczywiście zgłoszę to do ASO, ale to raczej przy wymianie oleju przy 2000km...

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po 33t km włoski mam do dzisiaj po wewnętrznej stronie na wszystkich oponach. Po zewnętrznej też długo wytrzymały. Sprawdź czy nie masz za dużego ciśnienia w kołach. Oba auta testowałeś na zimówkach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie w normie,

jazda próbna 1.6 była na zimówkach

zastępczy 1.2 na letnich

mój 1.6 na tych samych letnich co zastępczy 1.2...ja wyjechałem moim na letnich, zimówek jeszcze nie widział...

 

zastanawiam się czy wielowahacz ma tu jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie nic takiego nie zauważyłem. Zimówki oraz letnie mam klasy A B 69dB. Ciśnienie też dobrze sprawdzić, cały rozkład dla różnych kół jest na nalepce od strony kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielowahacz ma duze znaczenie.

Moze trzeba geometrie zrobic...

Edytowane przez QashqaiP11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jest to prawda... 1.2 ma belkę

Tak pisze w specyfikacji na stronie nissana

 

 

Jutro postaram się założyć zimowki, to na pewno da odpowiedź czy to wina opon...

 

Dziwi mnie ten brak tych bocznych włosków na tylnych oponach...

 

 

Edit: jednak j11b wszystkie mają wielowahacz...

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pavllo przejedz ręką po krawędziach opon to wyczujesz czy są jakieś nierówności, może założyli Ci jakieś wyząbkowane opony przed sprzedażą bo ktoś inny reklamował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź z tym, nie czekaj! Nic nie ma prawa huczeć, albo masz zrąbaną zbieżność/wyważenie, albo coś z tarczo-bębnami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic, podjadę dziś do ASO, jak dla mnie jest to odgłos nieakceptowalny i na pewno coś jest nie tak- gdyby to było TTTM to nie tylko ja bym to słyszał, ale pewnie co drugi- trzeci uzytkownik, a jakoś o takim przydaku nie czytałem ...co innego szum opon, a co innego jakby buczenie/dudnienie

 

 

Edit:

Jakie macie opony fabryczne w swoich qq 2017?

Ja mam Michelin, a w tym zastępczym były jednak Continental - sprawdzany jest ten trop...

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam z 2017 r. i opony Continental.

 

Na pewno masz coś nie tak, musi być jakaś wada czegoś. Dziwne w nowym aucie, ale zdarza się. Może opony, łożyska lub w zawieszeniu coś nie tak było i odbiło się na oponach ... tak w pierwszej myśli. Spróbuj z zimówkami. I nie myśl, że to normalne, bo raczej nie. Opony Michelin są bardzo dobre i na pewno same z siebie takie nie są, bo muszą mieć w takim razie wadę. U mnie cisza, słychać tylko naturalne toczenie opon bez żadnych dziwnych odgłosów i tak powinno być niezależnie od zastosowanego zawieszenia, opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportmaxy są wg mnie twardsze. Sam chciałem zamieciach na conti po przejażdżce zastępczym.

Wydawało mi się, że są 17 albo 18 a to tez były 19” tylko na innej gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie moge powiedzieć, że Continental sprawiał wrażenie najcichszej opony, moje Michelin sa zdecydowanie głośne... A nadkole w kabinie nie jest wcale wyciszone pod plastikiem jest blacha i tyle... (podkreślam, w kabinie obok kanapy, nie w bagazniku) ... Jest to miejsce do ewidentnego wyciszenia matami, piankami itd... Znów nadkola w bagazniku sa dosc mocno wyciszone (tapicerka a pod nia gabka) Jeździłem 3 qq dzis po fl i kazdy miał ten sam szum, w różnym stopniu bo każdy mial inne opony, ale jednak... Najcichszej było na Continental i pewnie dlatego w zastępczym na to tak nie zwracałem uwagi...

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ chyba ma już wszędzie tarczowe

 

Z tyłu ma tarczobębny, jak chyba wiekszość Nissanów. Z jakiegoś powodu Nissan bardzo lubi to rozwiązanie - z resztą dokładnie te same szczęki hamulca postojowego co w J11 występują też w J10, F15, T31, Z12 i ZE0. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w katalogu coś innego... 

 

Jedno nie wyklucza drugiego :D - z tyłu jest tarcza z zaciskiem używana jako hamulec roboczy, a środek tarczy jest równocześnie bębnem, w jego wnętrzu znajdują się szczęki rozpierane przez mechanizm hamulca postojowego. Z tego powodu np. wizualnie ta środkowa część tylnych tarcz jest dużo wieksza niż z przodu, mimo że średnica samej tarczy jest mniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1.6 po LF 2017 rok 1.8 tys km zrobione jest cicho , jedź na serwis , wymień na letnie wcześniej to ewentualnie da odpowiedz czy to nie wina opon .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie J11 2014r. Z tyłu są tarcze a nie tarczo-bębny......

Na zaciskach są silniczki od ręcznego.

 

Raczej w J11 juz nie ma tarczo-bębnów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno nie wyklucza drugiego :D - z tyłu jest tarcza z zaciskiem używana jako hamulec roboczy, a środek tarczy jest równocześnie bębnem, w jego wnętrzu znajdują się szczęki rozpierane przez mechanizm hamulca postojowego. Z tego powodu np. wizualnie ta środkowa część tylnych tarcz jest dużo wieksza niż z przodu, mimo że średnica samej tarczy jest mniejsza. 

 

Danielu o czym ty piszesz.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update :

 

Jeżdżę już na Continental-ach i wygląda na to, że problem rozwiązany.

Czyli Michelin primacy 3 to niezły szit, albo mi sie trafiła wadliwa partia, albo sie nie nadają do qq (tez tak moze być).

 

Nie kupujcie tych opon...

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...