rysio0510 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Witam. Mam taki śmieszny problem,otóż mam do wymiany szczęki hamulcowe w bębnach w almerce n15 .Ale nie mogę w żaden sposób ściągnąć korka z piasty żeby odkręcić nakrętkę piasty.W książce pisze że się ją odkręca ja próbowałem i odkręcać i zbić nawet kluczem do rur odkręcić i nic.Ma ktoś pomysł jak to ustrojstwo zdjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Można zbić miseczkę tępym przecinakiem czy śrubokrętem uderzając w zgrubienie od strony szczęk na zewnątrz (naprzemiennie: raz z jednej, raz z drugiej strony). Jeśli nawet ją przebijesz, to też nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysio0510 Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Dzięki za info przynajmniej wiem że trzeba zbijać a nie odkręcać jak pisze w książce że to jest gwintowany korek. Dzięki raz jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Ups... w N15 faktycznie jest gwintowany kapsel : http://serwer.robert.webd.pl:30/manual/Almera_N15_Udelej_sam_PL_1995_2000.pdf - str.199 Cytat • Wykręcić gwintowy korek z piasty koła tylnego, wyjąć zawleczkę i odkręcić nakrętkę piasty koła. • Zdjąć piastę koła tylnego W takim przypadku trzeba wcześniej potraktować gwint WD i odkręcać ... W innych samochodach przy piastach zwykle zbijałem kapsel, tu inaczej ... mea culpa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 a po co chcesz ściągać piastę do wymiany szczęk?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 By wymienić szczęki nie musisz odkręcać piasty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 No fakt, zasugerowałem się tym kapslem. Ale może @rysio0510 chce jeszcze przy okazji wymienić łożysko w piaście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysio0510 Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Wiem że nie trzeba ale będzie mi łatwiej ściągnąć i pozakładać sprężynki ściągające szczęki. Już udało się ściągnąć kapsel.Spryskałem Vulcanem K2 i delikatnie małym przecinaczkiem i młotkiem zrobiłem szczelinę i dookoła zbijałem i zeszło. Tak,że nie ma gwintu na korku jak pisze w sam naprawiam.Będę miał lepszy dostęp zwłaszcza jak się to robi bez garażu na polu. Dzięki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Przydałaby się pomoc drugiej osoby, chociażby dla przytrzymania gwoździ szczęk lub założenia sprężynek i miseczek na nie i przekręcenie o 90 stopni ( i nie tylko w tym). Samemu można, ale trochę uciążliwe - tym bardziej jak robi się to pierwszy raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik118 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Szczęki zakłada się razem z założonymi sprężynkami - tak jest łatwiej niż później je wkładać jak szczęki są już założone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.