Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pęknięta guma tłoczka hamulcowego


karibox1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pilne bo mam auto na podnośniku:

Pękła mi gumka tłoczka jak na focie, ten górny kołnierz cały zerwany, reszta gumy wewnątrz. Mogę z tym jeździć czy to problem?

Jeśli problem to co robić?

20180505_172224.jpg

Edytowane przez karibox1
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jedynie pojechać po gumkę do sklepu.

Czeka Cię rozbiórka niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa ma się tak: wypolerowałem tłoczek oczyściłem wnętrze zacisku+papierem 180 rant+smar i złożyłem. Czy parę dni wytrzyma bez tej gumy? Czy wewnątrz jest tylko ta guma prowadząca i przeciwpyłowa na drucie czy jest coś jeszcze? te 2 uszczelki miedziane od złącza zacisku wymieniać?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parę dni wytrzyma spokojnie ale im dłużej tym bardziej przyrdzewieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć możesz ale odkryte elementy będą niszczały co doprowadzi do konieczności ich wymiany na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to, kupowałem kompletne zestawy tłoczki, gumy, przód i tył ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz odpowietrznik. Który przewód jest najdłuższy i jak to odkręcić bo się boje ułamać, 9 Covala (nomen omen) wystarczy ? czy jakiś specjalny klucz?

 

 

 

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasadką najbezpieczniej  a kilka godzin na przód popsikać dobrym penetratorem 

możesz też opukać dookoła młotkiem  a jeśli wymieniasz tłoczek i gumki to również rozgrzać palnikiem zacisk dookoła 

 

 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to pęknie to będzie lipa. Najdłuższy przewód jest od kierowcy czy pasażera z tyłu? Do odpowietrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kari, wszystkie odpowietrz po robocie, bo Ci będzie ABS wariował. Pamiętasz jak opisywałem to kiedyś. Chyba pamiętasz ;)

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o i tera ok

Kupiłem te zestawy: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-nissan-x-trail-i6560171683.html?snapshot=MjAxOC0wNS0wNVQyMTowMToxNC43NjNaO2J1eWVyOzdjOGY1N2FhMTE1NTRlNGNhOWQwM2I2ZGIyNmVlMGI0YzRhZGUxYjhiMDgyMDJiNmE2ZmM2YjNjMmNmMWM0ZTg%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały reportaż

20180505_172209.jpg

20180511_114511.jpg

20180511_114521.jpg

20180511_114532.jpg

20180511_114541.jpg

może ktoś podpowie jak zaślepić cieknący przewód po odkręceniu od zacisku? huh?

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba, nakrętka i dwie podkładki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez uszczelki wytrzyma? śruba 10?

 

 

a ok trzeba dobrać wszystko...

nikt nie pochwalił podnośnika i  innowacji przy nim zastosowanej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sam prosisz się o opinię ...

Gdyby nie to, że jest koziołek i zdjęte koło pod progiem - dałbym minusa za tą piramidę pod uchem  To wszystko jest bardzo niestabilne.

Odnośnie zabezpieczenia przewodu przed wyciekiem płynu: zawijam podwójnie gumę (np. z dętki) i skręcam całość małym francuzem.

Zaciskania przewodu gumowego nie polecam z obawy o jego późniejszą trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję podnośnik Tłokowy akurat 3 tonowy bo taki mam, nigdy nie podkładam klocków chyba drewnianych? Bo w sumie proszenie się o wypadek przy pracy...zawsze podnoszę auto, wsuwam w moim przypadku grube klocki drewniane i opuszczam podnośnik co by nie cisnęło bardzo na niego, co do przewodu hamulcowego gumowego zawsze biorę Francuza klucz, w węża hamulcowego raz okrecam grubą gumą i skręcam francuzem, tyle ode mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, polo32 napisał:

Jeśli sam prosisz się o opinię ...

Gdyby nie to, że jest koziołek i zdjęte koło pod progiem - dałbym minusa za tą piramidę pod uchem  To wszystko jest bardzo niestabilne.

Odnośnie zabezpieczenia przewodu przed wyciekiem płynu: zawijam podwójnie gumę (np. z dętki) i skręcam całość małym francuzem.

Zaciskania przewodu gumowego nie polecam z obawy o jego późniejszą trwałość.

to z gumą jest dobre i łatwe.

koziołki są dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2018 o 22:00, Thunder napisał:

Kari, wszystkie odpowietrz po robocie, bo Ci będzie ABS wariował. Pamiętasz jak opisywałem to kiedyś. Chyba pamiętasz ;)

 

odpowietrzyłem tylko tył i pasuje, żadnych problemów, hebelki żyleta. Moim zdaniem nie zapowietrzysz przodu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, karibox1 napisał:

odpowietrzyłem tylko tył i pasuje, żadnych problemów, hebelki żyleta. Moim zdaniem nie zapowietrzysz przodu...

 

Źle się wyraziłem Kari. Faktycznie odpowietrzałem tylko tył. Masz rację, przód nie ma nic do tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...