grzesiek_1986 Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Witam wczoraj nagle po odpaleniu samochodu nie zgasła kontrolka ABS i 4WD. Przy tym zauważyłem że z rozdzielacza abs po włączeniu zapłonu przez kilka sekund wydobywa sie dziwny dźwięk który po chwili ustaje i tak za każdym razem kiedy włączę zapłon. Wczesniej tego nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 --------------------------------------- Po podłączeniu do kompa okazało się że nie ma sygnału z lewego przedniego czujnika ABS. Ciekawa sprawa bo ostatnio zaczęło padać dostał trochę wilgoci i wszystko wróciło do normy. Tylko dlaczego jak świecił ABS to z pompy po zapłonie wydobywał się dziwny dźwięk? Jak ABS działa poprawnie to takiego dźwięku nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Wyczyscilem wtyczkę od czujnika przy kielichu pod maska i dalej to samo. Chwile bylko ok po paru km wyskoczyl błąd. Tam pod maską to jest jedyna wtyczka na drodze czujnik abs-pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Popatrz to się dowiesz, niektóre czujniki mają jeszcze wtyczkę przy mcphersonie ale pamiętam jak ma xtrail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 37 minut temu, chudson napisał: Popatrz to się dowiesz, niektóre czujniki mają jeszcze wtyczkę przy mcphersonie ale pamiętam jak ma xtrail Prześledziłem całą drogę od czujnika i pierwsze połączenie jest koło kielicha pod maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 wiesz, może być tez tak, że czujnik pada, jakieś dziwne zabrudzenie dostało się na pierścień sygnałowy na kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 może też być pierścień pęknięty od absu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 8 minut temu, chudson napisał: może też być pierścień pęknięty od absu Wydaje mi sie że gdyby pierścień był pęknięty to błąd wyskakiwal by dopiero po ruszeniu a on wyskakuje od razu zaraz po zapłonie. Tak? Chyba że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 najprawdopodobniej tak właśnie by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 To można domniemywać że uszkodzony jest czujnik skoro kostke dokladnie psikałem preparatem to połączeń elektrycznych i kilkukrotnie wkladalem i wyjmowalem. Zresztą jest ona w takim miejscu że mało prawdopodobne jest aby tam dostała sie wilgoć i kostka zaśniedziała. Tak po za tematem to widzę ze na palcach jednej ręki u zawodowego stolarza by policzył osoby dzięki którym to forum jakoś funkcjonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 zobacz zatem sam czujnik. Nie są drogie, warto zaryzykować. Jeszcze jedno, czy czasem nie były prowadzone jakieś prace serwisowe przy tym kole? Wymiana opon, wymiana klocków czy coś po której to się zaczęło objawiać? Może podczas tych prac ktoś czujnik przestawił (niechcący) i teraz ma np za daleko do pierścienia i nie czyta sygnału (wystarczyłoby go dobrze osadzić w miejscu mocowania), albo dostał się tam jakiś paproch i blokuje sygnał między pierścieniem a czujnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 Diagnostyka komputerowa i wszystko będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 35 minut temu, piotrek3 napisał: Diagnostyka komputerowa i wszystko będzie wiadomo. już była i wiadomo, że jest brak sygnału z czujnika z przodu. Kolega o tym pisał. Teraz tylko pytanie czy to uszkodzony czujnik, czy inna rzecz powodująca brak sygnału. Nie zawsze błąd w komputerze oznacza uszkodzenie danego elementu, to chyba jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 1 godzinę temu, strus251 napisał: zobacz zatem sam czujnik. Nie są drogie, warto zaryzykować. Jeszcze jedno, czy czasem nie były prowadzone jakieś prace serwisowe przy tym kole? Wymiana opon, wymiana klocków czy coś po której to się zaczęło objawiać? Może podczas tych prac ktoś czujnik przestawił (niechcący) i teraz ma np za daleko do pierścienia i nie czyta sygnału (wystarczyłoby go dobrze osadzić w miejscu mocowania), albo dostał się tam jakiś paproch i blokuje sygnał między pierścieniem a czujnikiem? Dokładnie tak... jakieś dwa tygodnie temu zmieniałem amortyzatory ale starałem się uważać na przewody. Zaobserwowałem jeszcze jedną sprawę jak jest wilgotno (od dwóch dni pada deszcz) to wszystko działa jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 to ja bym zaczął od wymiany czujnika, inwestycja niewielka. Skoro wszystko inne jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 17 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Gość w sklepie zrobił mi głowę u mowi ze są dwa rodzaje czujników. Ja na allegro widzialem tylko jeden i sam nie wiem co robić. W sklepie dwa razy drożej niz w necie wiec chce zamowic w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 czasami są dwa produkty o różnych numerach ale oba pasują. Innym razem mają błędy w katalogach a jeszcze innym na internecie nie wiedzą co sprzedają. Trudno powiedzieć ale jak dwa razy drożej to warto zaryzykować z netu . A jak nie pobrudzisz to możesz odesłać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 17 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Czujnik zamowiony. Faktycznie sa dwa rodzaje okrągly i ja taki mam i drugi tak jak by spłaszony. Na necie gosc dobierał po vin wiec piwinno byc ok. Koszt 60 zl z przesyłka pobraniową. Zrobiłem mały eksperyment który utwierdza mnie w przekonaniu ze to wina czujnika. Zapaliłem auto kontrolki swiecą, wjechałem z impetem w dość dużą kałuże i zgasły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misfazi Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Miałem kiedyś podobne objawy powodem było popękanie wewnętrzne żył przewodów od czujników raz stykały a raz nie po wymianie czujników -(kupiłem zamienniki )wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Czujnik już leży w domu. Może jutro uda sie go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 21 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2018 Czujnik wymieniony i po problemie. A sama wymiana masakra... urwany czujnik i na dokładkę zerwana śruba którą był przykręcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 czyli gitara ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woyt4s Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Cześć, Mam problem z ABS-em więc dołączę się do wątku. Otóż od czasu do czasu podczas lekkiego hamowania przy małych prędkościach załącza mi się ABS. Żadna kontrolka się nie świeci. Podczas wizyty u mechanika padło na uszkodzony pierścień ABS z przodu, przy czym mechanik nie był pewien czy sam pierścień można wymienić. Czy ktoś tutaj miał podobne doświadczenie? Można wymienić sam pierścień czy raczej trzeba szukać całej półosi? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Wygląda na to że jest to część zamienna o nazwie Sensor-rotor, anti skid 47970-5V000 Pozycja 15 na poniższej grafice A tu masz link w jakich innych modelach Nissana to znajdziesz http://nissan4u.com/parts/info/479705V000/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CORNEL Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Jestem świeżo po awarii koronki abs. Wymiana razem z przegubem lewy przód, koszt 220 PLN. Objawy dokładnie jak podałeś czyli terkotanie absu przy prędkości 20-40 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.