Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka ABS i 4WD


grzesiek_1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj nagle po odpaleniu samochodu nie zgasła kontrolka ABS i 4WD. Przy tym zauważyłem że z rozdzielacza abs po włączeniu zapłonu przez kilka sekund wydobywa sie dziwny dźwięk który po chwili ustaje i tak za każdym razem kiedy włączę zapłon. Wczesniej tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

---------------------------------------

 

Po podłączeniu do kompa okazało się że nie ma sygnału z lewego przedniego czujnika ABS. Ciekawa sprawa bo ostatnio zaczęło padać dostał trochę wilgoci i wszystko wróciło do normy. Tylko dlaczego jak świecił ABS to z pompy po zapłonie wydobywał się dziwny dźwięk? Jak ABS działa poprawnie to takiego dźwięku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyscilem wtyczkę od czujnika przy kielichu pod maska i dalej to samo. Chwile bylko ok po paru km wyskoczyl błąd. Tam pod maską to jest jedyna wtyczka na drodze czujnik abs-pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz to się dowiesz, niektóre czujniki mają jeszcze wtyczkę przy mcphersonie  ale pamiętam jak ma xtrail 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, chudson napisał:

Popatrz to się dowiesz, niektóre czujniki mają jeszcze wtyczkę przy mcphersonie  ale pamiętam jak ma xtrail 

Prześledziłem całą drogę od czujnika i pierwsze połączenie jest koło kielicha pod maską. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, może być tez tak, że czujnik pada, jakieś dziwne zabrudzenie dostało się na pierścień sygnałowy na kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, chudson napisał:

może też być pierścień pęknięty od absu 

Wydaje mi sie że gdyby pierścień był pęknięty to błąd wyskakiwal by dopiero po ruszeniu a on wyskakuje od razu zaraz po zapłonie. Tak? Chyba że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można domniemywać że uszkodzony jest czujnik skoro kostke dokladnie psikałem preparatem to połączeń elektrycznych i kilkukrotnie wkladalem i wyjmowalem. Zresztą jest ona w takim miejscu że mało prawdopodobne jest aby tam dostała sie wilgoć i kostka zaśniedziała.

Tak po za tematem to widzę ze na palcach jednej ręki u zawodowego stolarza :D by policzył osoby dzięki którym to forum jakoś funkcjonuje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz zatem sam czujnik. Nie są drogie, warto zaryzykować.

Jeszcze jedno, czy czasem nie były prowadzone jakieś prace serwisowe przy tym kole? Wymiana opon, wymiana klocków czy coś po której to się zaczęło objawiać?

Może podczas tych prac ktoś czujnik przestawił (niechcący) i teraz ma np za daleko do pierścienia i nie czyta sygnału (wystarczyłoby go dobrze osadzić w miejscu mocowania), albo dostał się tam jakiś paproch i blokuje sygnał między pierścieniem a czujnikiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka komputerowa i wszystko będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, piotrek3 napisał:

Diagnostyka komputerowa i wszystko będzie wiadomo.

już była i wiadomo, że jest brak sygnału z czujnika z przodu. Kolega o tym pisał. 

Teraz tylko pytanie czy to uszkodzony czujnik, czy inna rzecz powodująca brak sygnału. Nie zawsze błąd w komputerze oznacza uszkodzenie danego elementu, to chyba jasne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, strus251 napisał:

zobacz zatem sam czujnik. Nie są drogie, warto zaryzykować.

Jeszcze jedno, czy czasem nie były prowadzone jakieś prace serwisowe przy tym kole? Wymiana opon, wymiana klocków czy coś po której to się zaczęło objawiać?

Może podczas tych prac ktoś czujnik przestawił (niechcący) i teraz ma np za daleko do pierścienia i nie czyta sygnału (wystarczyłoby go dobrze osadzić w miejscu mocowania), albo dostał się tam jakiś paproch i blokuje sygnał między pierścieniem a czujnikiem?

 

Dokładnie tak... jakieś dwa tygodnie temu zmieniałem amortyzatory ale starałem się uważać na przewody.

Zaobserwowałem jeszcze jedną sprawę jak jest wilgotno (od dwóch dni pada deszcz) to wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja bym zaczął od wymiany czujnika, inwestycja niewielka. Skoro wszystko inne jest OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość w sklepie zrobił mi głowę u mowi ze są dwa rodzaje czujników. Ja na allegro widzialem tylko jeden i sam nie wiem co robić. W sklepie dwa razy drożej niz w necie wiec chce zamowic w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami są dwa produkty o różnych numerach ale oba pasują. Innym razem mają błędy w katalogach a jeszcze innym na internecie nie wiedzą co sprzedają. Trudno powiedzieć ale jak dwa razy drożej to warto zaryzykować z netu . A jak nie pobrudzisz to możesz odesłać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zamowiony. Faktycznie sa dwa rodzaje okrągly i ja taki mam i drugi tak jak by spłaszony. Na necie gosc dobierał po vin wiec piwinno byc ok. Koszt 60 zl z przesyłka pobraniową. Zrobiłem mały eksperyment który utwierdza mnie w przekonaniu ze to wina czujnika. Zapaliłem auto kontrolki swiecą, wjechałem z impetem w dość dużą kałuże i zgasły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobne objawy powodem było popękanie wewnętrzne żył przewodów od czujników  raz stykały a raz nie po wymianie czujników -(kupiłem  zamienniki )wszystko ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik już leży w domu. Może jutro uda sie go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony i po problemie. A sama wymiana masakra... urwany czujnik i na dokładkę zerwana śruba którą był przykręcony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Mam problem z ABS-em więc dołączę się do wątku.

Otóż od czasu do czasu podczas lekkiego hamowania przy małych prędkościach załącza mi się ABS. Żadna kontrolka się nie świeci. Podczas wizyty u mechanika padło na uszkodzony pierścień ABS z przodu, przy czym mechanik nie był pewien czy sam pierścień można wymienić. Czy ktoś tutaj miał podobne doświadczenie? Można wymienić sam pierścień czy raczej trzeba szukać całej półosi?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że jest to część zamienna o nazwie Sensor-rotor, anti skid  47970-5V000

Pozycja 15 na poniższej grafice

Anti skid control â Illustration #1, Nissan X-TRAIL 2006

 

A tu masz link w jakich innych modelach Nissana to znajdziesz

http://nissan4u.com/parts/info/479705V000/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po awarii koronki abs.  Wymiana razem z przegubem lewy przód,  koszt 220 PLN. Objawy dokładnie jak podałeś czyli terkotanie absu przy prędkości 20-40 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...