bambooniga Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 1) Gdzie w Almerze N16 1.5 benzyna 2003 rok (FL) znajduje się czujnik położenia wału korbowego? Czy można prosić o zdjęcie? 2) Czy to prawda, że czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu to w tej Almerze jedno i to samo i mogą być stosowane zamiennie? Czemu pytam? Ponieważ nie znalazłem na forum a mam takie objawy: a) Na zimnym silniku odpala bez problemów b) Na ciepłym silniku problem z odpalaniem - obroty albo spadają do zera i gaśnie, albo spadają nisko by po chwili się podnieść do około prawidłowej 900. Jak nie odpala to pomagam sobie dodawaniem gazu c) W czasie jazdy czasami szarpnie i falują obroty, czasem gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania d) Komputer pokazuje błąd 0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego e) NIE świeci się Check Engine f) Przepustnica jest czysta, kiedyś była adaptowana w ASO, więc nie widzę powodu, dla którego miałbym znów to robić W zeszłym roku miałem stłuczkę i była wymieniana m.in. chłodnica - podobna gdzieś koło niej jest wrażliwe miejsce i może być coś nie tak z wiązką przewodów? Auto ma przejechane 147tys. km i rozrząd nie był wymieniany. Mam nadzieję, że nie będzie musiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Czujnik położenia wału korbowego jest na bloku silnika w okolicy tarczy zębów koła zamachowego. Jedna śróbka to mocuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambooniga Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Jest on widoczny patrząc z góry na silnik? Masz może jakieś zdjęcie? Z tego co wiem, od góry po prawej stronie jest czujnik położenia wałka rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Obok rozrusznika jest. Dostęp kiepski bo komora silniak mała , ale widać z góry. Ten od wałka jest z drugiej strony i jest wysoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambooniga Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Możesz zrobić zdjęcie? Nie widzę go u siebie. Po skasowaniu błędu 0335 wystąpił błąd 0340. Mam nadzieję, że to nie łańcuch, a coś z wiązką. Problem z odpaleniem na ciepłym może jednak wynikać z lekkiego zabrudzenia przepustnicy - https://doc-10-54-docs.googleusercontent.com/docs/securesc/0l88rmps7r00m4e8r4acepgl61al7aoa/dchua054v635665thue8ugi0rdopvagb/1526731200000/01193292949809596374/01193292949809596374/10_3HoYhtGIIcBiJm1cfbOVNdr69d7wx1?e=download. Natomiast gaśnięcie na skrzyżowaniu bądź lekkie wstrząsy podczas jazdy występują naprawdę sporadycznie. Dodam że ostatnio były wymieniane świece i filtr powietrza. Przy okazji, na ile procent powinna być otwarta przepustnica na ssaniu? U mnie przed odpaleniem silnika ECU pokazuje ok. 3%, a zaraz po odpaleniu spada do 0% mimo trzymających obrotów na ok 1000. Jak na luzie dodam gazu aż obroty podskoczą do czerwonej kreski, to pokazuje zaledwie wychylenie na ok. 20%. Może coś jest nie z tak z tą przepustnicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.