Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Czujnik położenia wału korbowego


bambooniga

Rekomendowane odpowiedzi

1) Gdzie w Almerze N16 1.5 benzyna 2003 rok (FL) znajduje się czujnik położenia wału korbowego? Czy można prosić o zdjęcie?

2) Czy to prawda, że czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu to w tej Almerze jedno i to samo i mogą być stosowane zamiennie?

Czemu pytam? Ponieważ nie znalazłem na forum a mam takie objawy:

a) Na zimnym silniku odpala bez problemów

b) Na ciepłym silniku problem z odpalaniem - obroty albo spadają do zera i gaśnie, albo spadają nisko by po chwili się podnieść do około prawidłowej 900. Jak nie odpala to pomagam sobie dodawaniem gazu

c) W czasie jazdy czasami szarpnie i falują obroty, czasem gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania

d) Komputer pokazuje błąd 0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego

e) NIE świeci się Check Engine

f) Przepustnica jest czysta, kiedyś była adaptowana w ASO, więc nie widzę powodu, dla którego miałbym znów to robić

W zeszłym roku miałem stłuczkę i była wymieniana m.in. chłodnica - podobna gdzieś koło niej jest wrażliwe miejsce i może być coś nie tak z wiązką przewodów?

 

Auto ma przejechane 147tys. km i rozrząd nie był wymieniany. Mam nadzieję, że nie będzie musiał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału korbowego jest na bloku silnika w okolicy tarczy zębów koła zamachowego. Jedna śróbka to mocuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest on widoczny patrząc z góry na silnik? Masz może jakieś zdjęcie? Z tego co wiem, od góry po prawej stronie jest czujnik położenia wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok rozrusznika jest. Dostęp kiepski bo komora silniak mała , ale widać z góry.  Ten od wałka jest z drugiej strony i jest wysoko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić zdjęcie? Nie widzę go u siebie.

Po skasowaniu błędu 0335 wystąpił błąd 0340. Mam nadzieję, że to nie łańcuch, a coś z wiązką. Problem z odpaleniem na ciepłym może jednak wynikać z lekkiego zabrudzenia przepustnicy - https://doc-10-54-docs.googleusercontent.com/docs/securesc/0l88rmps7r00m4e8r4acepgl61al7aoa/dchua054v635665thue8ugi0rdopvagb/1526731200000/01193292949809596374/01193292949809596374/10_3HoYhtGIIcBiJm1cfbOVNdr69d7wx1?e=download. Natomiast gaśnięcie na skrzyżowaniu bądź lekkie wstrząsy podczas jazdy występują naprawdę sporadycznie. Dodam że ostatnio były wymieniane świece i filtr powietrza.

Przy okazji, na ile procent powinna być otwarta przepustnica na ssaniu? U mnie przed odpaleniem silnika ECU pokazuje ok. 3%, a zaraz po odpaleniu spada do 0% mimo trzymających obrotów na ok 1000. Jak na luzie dodam gazu aż obroty podskoczą do czerwonej kreski, to pokazuje zaledwie wychylenie na ok. 20%. Może coś jest nie z tak z tą przepustnicą?

IMG_20180519_152741.jpg

IMG_20180519_152725.jpg

IMG_20180519_152804.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...