dwaldus Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Witam wszystkich. Mam prośbę - pytanie. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w moim 2.2. dCi 136 KM nie włącza się wentylator chłodnicy. Ostatnio, kiedy stałem w korku, temperatura płynu zaczęła iść w górę a wiatrak mimo to nie włączył się. Czy ktoś z szanownych Forumowiczów mógłby poratować radą jak ustalić przyczynę. Jak sprawdzić czy sam wiatrak jest sprawny? Gdzie ew. zlokalizować przekaźniki załączające wentylator? Jak sprawdzić termostat? Chciałbym wykonać w miarę samodzielnie najprostsze czynności przed koniecznością wizyty u mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Ja w 2.0 benzynie jak wypnę spinkę z czujnika temperatury ktory jest na krućcu przy głowicy to wentylatory się uruchamiają. Możesz tak pokombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 każdy wentylator (niezależnie czy w aucie, czy w domu, czy w maszynie) ma przewody zasilające ;). Te zawsze zakończone są złączką (wtyczka, gniazdo, inne). Weź otwórz maskę, zobacz gdzie idą przewody od wenta i znajdziesz wtyczkę, odczep i podaj tam 12V z akku (nawet jak nie wiesz gdzie jest "+" to nic, ponieważ w przypadku zamiany wentylator się nie popsuje, co najwyżej zacznie kręcić się do tyłu.). To jest najlepszy sposób aby sprawdzić działanie samego wenta. Jak stoi to do wymiany, jak działa to szukamy: bezpieczniki, stan wiązki, czujnik temperatury itd). Na początek najprostsze rzeczy (w sumie zacznij po prostu od przeglądu 100% bezpieczników w aucie: w kabinie oraz pod maską), potem dopiero sprawdzanie wentylatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Zamiana biegunów nie popsuje nic o ile w aucie masz wentylator goły a nie jak na przykład w fordach gdzie cały moduł elektroniczny znajduje się na nim . Niektóre wielkie wentylatory w autach mają kondensator rozruchowy bez którego mogą nie chcieć tak łatwo ruszyć. Ale w x-trailu chya nic z tych rzeczy nie występuje i możesz testować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwaldus Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Dziękuję wszystkim Forumowiczom za dobre rady. Chodziło mi właśnie o to jakie napięcie podłączyć do wentylatora i czy ew. zamiana biegunów go nie uszkodzi. Jeżeli jest to tylko silnik prądu stałego, to po zmianie biegunów zasilających co najwyżej będzie się obracał w przeciwnym kierunku. W temacie elektroniki poruszam się dosyć swobodnie ale mechanika to dla mnie ciemna magia. Jeszcze raz wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.