Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przekaźnik tylnej wycieraczki


radek441

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z tylną wycieraczką. Po jej załączeniu działa tylko przez chwilę, po czym się zatrzymuje i przez jakieś czas nie reaguje na przekręcanie manetką. Dopiero po jakimś czasie ponowne jej załączenie powoduje znowu chwilowe zadziałanie. Sprawdziłem silnik podłączając go na stałe pod akumulator i działa poprawnie. Podejrzewam że problem leży po stronie przekaźnika. W sieci znalazlem że powinienem go szukać pod nazwą RR Wiper, jednak ani pod maską ani w kabinie pod kierownicą nie jestem w stanie znaleźć takiego oznaczenia. Czy wie ktoś gdzie powinienem go szukać lub gdzie dokładnie się znajduje? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej doszukiwałbym się przyczyny w przełamanych przewodach w harmonijce u góry tylnej klapy. Z objawów wynika, że czasówka daje zasilanie - ale brakuje drugiego zasilania, stałego +12V po zapłonie (15) - (na silniczek wycieraczki idą dwa przewody zasilające, obwód zamyka się masą na klapie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, czy (po włączeniu tylnej wycieraczki), na 4-pinowej wtyczce silniczka pojawiają się napięcia +12V: (pin 2 (biały) - cały czas, a na pinie 3 (też biały)- cyklicznie co parę sekund). Wnioskuję (po Twoim opisie), że będzie brakowało napięcia na pin 2 - wówczas następnym miejscem potencjalnego uszkodzenia (np. śniedzi) będzie złącze przy słupku A pasażera (pomijając harmonijkową przelotkę u góry tylnej klapy, gdzie wg Ciebie uszkodzenia przewodów nie ma). 

Przy nogach pasażera w okolicach słupka drzwi masz dwie duże białe kości (16-pin i 24-pin). W tej mniejszej (16-pin) na pin nr 2 masz mieć z BCM (po włączeniu t.wycieraczki) cały czas napięcie +12V. Sprawdzaj napięcie (pin2) na wejściu (od strony BCM - kolor brązowy) i wyjściu (w stronę tylnej klapy - kolor biały) wpinając się sondą miernika "od tyłu" gniazda lub wtyczki (bądz wkłuwając się w izolację przewodu). Brak napięcia od strony BCM, wskazywałby na problemy z BCM (przewód, złącze albo moduł).

Drugie napięcie +12V (czasówkę) na silniczku masz (pojawia się z interwałem ok. 7sek.).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...