radek441 Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Witam, mam problem z tylną wycieraczką. Po jej załączeniu działa tylko przez chwilę, po czym się zatrzymuje i przez jakieś czas nie reaguje na przekręcanie manetką. Dopiero po jakimś czasie ponowne jej załączenie powoduje znowu chwilowe zadziałanie. Sprawdziłem silnik podłączając go na stałe pod akumulator i działa poprawnie. Podejrzewam że problem leży po stronie przekaźnika. W sieci znalazlem że powinienem go szukać pod nazwą RR Wiper, jednak ani pod maską ani w kabinie pod kierownicą nie jestem w stanie znaleźć takiego oznaczenia. Czy wie ktoś gdzie powinienem go szukać lub gdzie dokładnie się znajduje? Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 20 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2018 Prędzej doszukiwałbym się przyczyny w przełamanych przewodach w harmonijce u góry tylnej klapy. Z objawów wynika, że czasówka daje zasilanie - ale brakuje drugiego zasilania, stałego +12V po zapłonie (15) - (na silniczek wycieraczki idą dwa przewody zasilające, obwód zamyka się masą na klapie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mereth92 Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Tam nie ma przekaźnika, wycieraczka sterowana jest bezpośrednio z modułu BCM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek441 Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Przewody w harmonijce są całe, być może przerwa nastąpiła w innym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Upewnij się, czy (po włączeniu tylnej wycieraczki), na 4-pinowej wtyczce silniczka pojawiają się napięcia +12V: (pin 2 (biały) - cały czas, a na pinie 3 (też biały)- cyklicznie co parę sekund). Wnioskuję (po Twoim opisie), że będzie brakowało napięcia na pin 2 - wówczas następnym miejscem potencjalnego uszkodzenia (np. śniedzi) będzie złącze przy słupku A pasażera (pomijając harmonijkową przelotkę u góry tylnej klapy, gdzie wg Ciebie uszkodzenia przewodów nie ma). Przy nogach pasażera w okolicach słupka drzwi masz dwie duże białe kości (16-pin i 24-pin). W tej mniejszej (16-pin) na pin nr 2 masz mieć z BCM (po włączeniu t.wycieraczki) cały czas napięcie +12V. Sprawdzaj napięcie (pin2) na wejściu (od strony BCM - kolor brązowy) i wyjściu (w stronę tylnej klapy - kolor biały) wpinając się sondą miernika "od tyłu" gniazda lub wtyczki (bądz wkłuwając się w izolację przewodu). Brak napięcia od strony BCM, wskazywałby na problemy z BCM (przewód, złącze albo moduł). Drugie napięcie +12V (czasówkę) na silniczku masz (pojawia się z interwałem ok. 7sek.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.