Wiesia92 Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 (edytowane) Witam mam problem z moim nissanem primera p11.144 SR20DE następujący: Jeśli przekrece kluczyk na zapłon i nie świeci mi check silnika to nie odzywa się pompa paliwa i mogę kręcić rozrusznikiem do bólu i nie odpali. Jak się zaświeci na zaplonie check awarii auto normalnie odpala błędów nie ma jest oki:).teraz znowu auto nie odpala (nie świeci check silnika na zaplonie). Sprawdziłem przekaznik ECU który znajduje się przy błotniku z prawej strony pod maską dochodzi do niego wszystko plusy i masa i słychać że trybu;) teraz chce przejść do środka do kabiny i sprawdzić zasilania i masy czy dochodzą na komputer i sprawdzić czy wychodzi z niego sterowanie. Może mi ktoś podać następujące rzeczy: -jaki pin (kolor kabli) jest odpowiedzialny za masę -jaki pin(kolor kabli) jest odpowiedzialny za plusy -jaki pin (kolor kabli) odpowiada za sygnał który wychodzi z komputera zależy mi na czasie bo auto stoi i nie mam czym teraz jeździć do pracy;p Edytowane 22 Maja 2018 przez Wiesia92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Musisz przede wszystkim systematycznie i dokładnie sprawdzić i przeczyścić wszystkie masy, klemy oraz połączenia w złączach, jak również przewody dochodzące do gniazd i wtyczek (czy nie są pourywane, przepalone, brak styku = zielona śniedz, itp.). Problem u Ciebie pojawia się i znika (wiem z PW - aparat zapłonowy wymieniony, immo - out) - najgorsze uszkodzenie i często jest bardzo błahe. Sterownik silnika lepiej zostawić w spokoju (po pierwsze: 116-złącze o cienkich szpilkowych nóżkach łatwo uszkodzić (podgiąć) przy ponownym wpinaniu, po drugie: łatwo przypadkowo zewrzeć piny). Napięcia zasilające ECU możesz sprawdzić w inny sposób (najlepiej żarówką 21W - miernik może wprowadzać w błąd), bo jest zrównoleglone z innymi czujnikami. To, że przekażnik zasilający ECU przełącza, to nie wszystko (posiada dwie pary styków roboczych, jedna z nich może nie mieć styku). Ponadto, sprawdz gniazdo jak i sam bezpiecznik nr 37 (10A) pod maską (przepalone, zaśniedziałe itp.) Sprawdz, czy masz napiecie (+12V), po przekażniku ECU na wszystkich jednocześnie podanych pinach : czujnik poł. wałka rozrządu w aparacie zapł. (złacze 6-styk, pin 2, przewód czerwony); na przepływomierzu (złacze 5-styk, pin 2, przewód czerwony); zawór IACV - wolnych obrotów przy przepustnicy (złacze 6-styk. pin 2 oraz pin 5, przewody zielono/białe); cewka ap. zapł. (złącze 2-styk, pin 8, przewód zielono/biały) - na aparacie zapł. masz dwa złącza: 2-pinowe (styki nr 7 i 8) oraz 6-pinowe (styki nr 1-6) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) Gdzie znajduje się bezpiecznik oznaczony numerem 37? Raczej to mogę sprawdzić bo od przepływomierza to nie będzie efektu że mi pompa na zaplonie nie ciśnie paliwa bardziej naciskam na to by przy samym sterowniku silnika zobaczyć bo jeśli do niego wszystko będzie dochodziło to znaczy że z niego nie wychodzi sygnał na pompę paliwa i na wtryski. A ponawiam że auto odpali mi tylko wtedy jak check silnika zapali mi się na zaplonie. Bez tego pompka paliwa nie podaje paliwa a gniazdo przekaźnika ECU sprawdzone pod maską wszystko mi się uruchamia tu nie ma łączenia między komputerem a pompa paliwa Bez podpiętego przepływomierza i aparatu zapłonowego mimo wszystko powinien się świecić check silnika po przekręceniu stacyjki na zapłon. Sensownie jest tylko sprawdzić jeszcze aparat zapłonowy Edytowane 23 Maja 2018 przez Wiesia92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) 6 godzin temu, polo32 napisał: Sprawdz, czy masz napiecie (+12V), po przekażniku ECU na wszystkich jednocześnie podanych pinach : czujnik poł. wałka rozrządu w aparacie zapł. (złacze 6-styk, pin 2, przewód czerwony); na przepływomierzu (złacze 5-styk, pin 2, przewód czerwony); zawór IACV - wolnych obrotów przy przepustnicy (złacze 6-styk. pin 2 oraz pin 5, przewody zielono/białe); cewka ap. zapł. (złącze 2-styk, pin 8, przewód zielono/biały) - na aparacie zapł. masz dwa złącza: 2-pinowe (styki nr 7 i 8) oraz 6-pinowe (styki nr 1-6) Mam to na sterowniku zobaczyć czy jak? Bo teraz nie rozumiem jak to liczyć i patrzeć Edytowane 23 Maja 2018 przez Wiesia92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Umiejscowienia miejsc do sprawdzenia napięć dochodzących również na zasilanie sterownika silnika (ECU) podałem nie bez przyczyny - chodziło mi o to, abyś nie grzebał w komputerze. Bez urazy, jednak lepiej oddaj samochód elektrykowi - sam nie podołasz, a możesz więcej przysporzyć sobie problemów i kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) Auto dawałem do elektroników i nic nie wskórali więc bez urazy chce do tego jakoś sam dojsc Dobrze już rozumiem o co Ci chodzi z tymi złączami sorki nie zajarzylem jestem 1000km od mojego auta i inna osoba mi to ogląda. Co jeśli na tych wszystkich czujnikach będzie +12? I drugie pytanie sprawdzać to żarówką czy miernikiem? Edytowane 23 Maja 2018 przez Wiesia92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Witam na wszystkich czujnikach które wymieniłeś dochodzi 12V gdzie dalej szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Czyli przekażnik zasilający ECU (i pozostałe czujniki) działa prawidłowo - obie pary zestyków przełączają i dają zasilanie. Jest jeszcze możliwość, że kondensator zwiera do masy i wywala bezpiecznik. Kondensator przykręcony na zewnątrz na aparacie zapłonowym - odłącz go. Zwarcie na kontensatorze powoduje wywalenie bezpiecznika. Sprawdz wszystkie bezpieczniki (nie pamiętam który to). Najprawdopodobniej "ENG CONTR" - są dwie sztuki w skrzynce bezp. pod maską - ale sprawdz wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Bezpieczniki sprawdziłem nic im nie przejście maja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Kondensator na aparacie zapł. odłączony? Masz aparat zapłonowy, jeśli nie mylę się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Mam aparat zaplonowy Odkręcony kondensator żadnej reakcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Bardziej stawiam na problem między sterownikiem check silnika i pompa paliwa czyli tak mi się wydaje że z komputera nie wychodzi sygnał na te dwie rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Jest jeszcze jeden bezpiecznik "ENGINE CONTROL" w skrzynce bezp. w kabinie - napięcie na nim pojawia się po włączeniu zapłonu. Sprawdzaj nie tylko sam bezpiecznik, ale czy masz napięcie na nim (czy napięcie dochodzi na niego). Jeśli wcześniej podpiąłeś emulator immo do sterownika silnika (ECU), może masz z nim problem? (np. pojawił się zimny lut). Działanie immobilisera polega na odcinaniu sterowania wtryskiwaczami (czyli zaworami elektromagnetycznymi z cewkami zasilanym stałym napieciem (+12V), a otwarcie iglicy = wtrysk paliwa sterowane jest masą (-) z ECU. Sprawdz, czy po włączeniu zapłonu masz cały czas napięcie (+12V) na nich. Czas wtrysku jest b. krótki (kilka ms) i sterowanie z ECU odbywa się sygnałem o małym napięciu ok. 0,25V (można to odczytać oscyloskopem), ale jeśli wtryskiwacze pracują - będzie je słychać. Brak napięcia (+12V) na wtryskiwaczach po właczeniu zapłonu, może być spowodowane np. stacyjką (nie łączy za każdym razem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Powiem Ci że zanim zrobiłem immobiliser off to miałem takie coś ze świeciła mi się stale czerwona dioda na podszybiu i nie świecił jednocześnie check silnika a sterownik mi już wymienili w lutym i auto jakoś jeździło aż teraz całkowicie kleklo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Nie wiadomo na czym polegało usunięcie z ECU eepromu od immo (fizyczne usunięcie kości czy zastosowanie emulatora) - więc możliwe, że tam trzeba doszukiwać się problemu. W dniu 22.05.2018 o 08:47, Wiesia92 napisał: ... Jeśli przekrece kluczyk na zapłon i nie świeci mi check silnika to nie odzywa się pompa paliwa i mogę kręcić rozrusznikiem do bólu i nie odpali. Jak się zaświeci na zaplonie check awarii auto normalnie odpala błędów nie ma jest oki:).teraz znowu auto nie odpala (nie świeci check silnika na zaplonie)... Lampka MIL (check engine) jest w układzie samodiagnostyki sterownika silnika. Jej zgaśnięcie ( po przełączeniu kluczyka na zapłon), jest prawidłowym działaniem układu samokontroli (= brak błędów). Jest zasilana +12V (kluczyk na zapłon) poprzez bezpiecznik 10A (nr 12). Lampka zapali się (zamknie się obwód) z chwilą otrzymania minusa (masy) ze sterownika silnika (ECU, pin 22). Przyczyn należałoby szukać w sterowniku (ECU) lub okablowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AS66 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 bezpieczniki nie maja tu raczej nic do gadania. Zrób tak; odłącz pompę paliwa na wejściu (pompa pod tylna kanapą) podłącz ja na krótko do aku auta osobnymi przewodami ( lub innego aku) Odpal samochód jeżeli pojawi się błąd, sprawdź przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Nie odpala mimo wszystko śmierdzi paliwem 9 godzin temu, polo32 napisał: Nie wiadomo na czym polegało usunięcie z ECU eepromu od immo (fizyczne usunięcie kości czy zastosowanie emulatora) - więc możliwe, że tam trzeba doszukiwać się problemu. Lampka MIL (check engine) jest w układzie samodiagnostyki sterownika silnika. Jej zgaśnięcie ( po przełączeniu kluczyka na zapłon), jest prawidłowym działaniem układu samokontroli (= brak błędów). Jest zasilana +12V (kluczyk na zapłon) poprzez bezpiecznik 10A (nr 12). Lampka zapali się (zamknie się obwód) z chwilą otrzymania minusa (masy) ze sterownika silnika (ECU, pin 22). Przyczyn należałoby szukać w sterowniku (ECU) lub okablowaniu. Czyli mam szukać Pina 22 na sterowniku i zobaczyć czy się pojawią masa tak? Jeśli jej nie ma to czy mogę podać mu tutaj masę? Mnie się wydaje że właśnie na zaplonie powinna świecić kontrolka check a dopiero po odpaleniu silnika zgasnąć tak miałem bynajmniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AS66 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) Auto nie pali w ogóle? Edytowane 28 Maja 2018 przez AS66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 10 godzin temu, Wiesia92 napisał: Mnie się wydaje że właśnie na zaplonie powinna świecić kontrolka check a dopiero po odpaleniu silnika zgasnąć tak miałem bynajmniej Masz rację - przejęzyczyłem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Nie pali nie podaje pompa paliwa jeśli check awarii nie zapala się na zaplonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesia92 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Halo i co dalej w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.