ogr Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Witam. Panowie potrzebuję znowu pomocy. Drastycznie wzrosło mi spalanie. Około 2 tygodni temu wymieniłem świece i pasek wielorowkowy. Odpinałem przepustnicę ale jej nie czyściłem. Po podpięciu i rozgrzaniu silnika obroty spadły do około 700/min i sie ustabilizowały. Żadnego falowania itp. Nie było potrzeby adaptacji, chyba że jest potrzeba mimo braku zlych objawów. Niestety od tego momentu spalanie mi sukcesywnie wzrasta. Nogę mam lekką, do tamtego czasu było 6,1 l/100km teraz mam 6,8l /100km. Rok temu również w lato z radiem i klimą spalałem około 5,8 l / 100km. Nic więcej na razie nie napiszę bo nie wiem co. Na pytania Wasze będę odpowiedał jak będzie potrzeba. Czekam na sugestie i pomoc. Czy bez świecącej kontrolki Check mogą być jakieś błędy? Warto podłączać kompa? Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 (edytowane) A skąd kolega ma takie dokładne pomiary? Mi w tym roku spalanie wahało się między 5.69 a 8.34 na baku. Myślę że zdecydowanie wszystko jest u Ciebie ok. Polecam podpięty wątek o spalaniu. Edytowane 23 Maja 2018 przez NazgulXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Z komputera pokładowego , wiem, że nie jest on dokladny ale spalanie mi cały czas wzrasta. Z przeliczeń ołówkiem na kartce wyniki są troszkę wyższe niż wskazania komputera. Dzięki poczytam. Jednak może coś jeszcze sparwdzić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omn Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Rzeczywiście, różnice do 1l mogą wynikać z czegokolwiek: stylu jazdy, ciśnienia w oponach, załadowania bagażnika itd. Krótko mówiąc, nie wygląda to potwornie niepokojąco. Inna sprawa, że, przynajmniej u mnie, wskazanie komputera jest zaniżone w stosunku do rzeczywistości. Powiedz Ogr co z tą przepustnicą. Czy na zimnym silniku zawsze masz podwyższone obroty? Po jakim czasie spadają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Kolego omn, własnie niby jest wszystko OK, pomimo odpięcia przepustnicy podczas wymiany świec nic sie nie stało. Po rozgrzaniu silnika obroty ustabilizowały sie w granicach ( na oko ) 650-700/min i nadal tak jest. Nic nie faluje. Nie było potrzeby adaptacji, chyba że jak napisalem wyżej przy braku złych objawów też trzeba przeprowadzić adaptację. Głupi kierunek myślenia ale sam nie wiem. Zastanawiam się czy niezauważelnie zmieniłem styl jazdy czy może jakaś inna jest przyczyna tego w zasadzie nagłego bo w przeciągu miesiąca wzrostu spalania. Nie chcę oczywiście szukać na siłę czegoś do naprawy/ wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Ja spytam inaczej.....czy do wymiany świec trzeba odpinać przepustnicę? Czy można ją zostawić i np położyć żeby nie przeszkadzała bez odpinania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 W/G mnie jeśli pali mniej niż 10 to nie ma co szukać na siłe. Około 7 litrów to nie jest zły wynik. Miałem kiedys notesa 1,6 automat i 8-9 było normalnym spalaniem w cyklu mieszanym ( ogień austostrada ). Większośc małym samochodów w cyklu mieszanym ma około 7-8 litrów , a autosrada odwrotnie ... chleją więcej niż ja whisky . Wydaje mi się ,że różnica pomiędzy 5,8 L a 6,8 L jest nie odczuwalna... jedno piwo mnije . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 11 godzin temu, M@reS napisał: Ja spytam inaczej.....czy do wymiany świec trzeba odpinać przepustnicę? Czy można ją zostawić i np położyć żeby nie przeszkadzała bez odpinania? Ponawiam pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Ja nie dałem rady. Trzeba było odpiąć przepustnicę, wszystkie kanały dolotowe i kolektor. Może i sie da ale ja bez odpięcia nie dałem rady. Wnioskuję z mojej sytuacji, że jak nie będziesz czyścił przepustnicy to nic z nia nie powinno sie stać złego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Odpiąłem cegły od stopy i spalanie wróciło do normy , a nawet jeszcze lepiej. Najwidoczniej jednak stare świece i ostatnie spóźnienia wessały większą ilość paliwa. Nie bede pisał ile pali z klimą mój Notek 1.6 Zobaczcie sami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 W dniu 23.05.2018 o 11:06, M@reS napisał: Ja spytam inaczej.....czy do wymiany świec trzeba odpinać przepustnicę? Czy można ją zostawić i np położyć żeby nie przeszkadzała bez odpinania? Można zrobić dokładnie tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Nie za bardzo gdzie jest ja położyć, może bardziej podwiesić jakoś. Trzeba próbować. Ja stwierdziłem , że odepnę, jak coś pójdzie nie tak to jeszcze raz wszystko zdemontuje i ją wyczyszczę a potem do serqwisu na adaptację pojadę. Nie było potrzeby a świece wymieniłem komfortowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Dziękuję za odpowiedz.....bo cały czas mnie nurtuje ta wymiana świec w naszych silnikach. Tutaj błacha wymiana świec może się czasami skończyć dodatkowymi kosztami i to czasami nie małymi. Bo taka adaptacja u nas to prawie 150f. A sama wymiana świec (a w ASO odpinają na pewno przepustnicę) ze świecami to nie całe 200f. Wychodzą świece i robocizna około 50f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Odpiąłem cegły od stopy i spalanie wróciło do normyMożesz wyjaśnić to bardziej szczegółowo bo nie zajarzylem o co chodziWysłane z mojego CHM-U01 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Kiedy ostatnio przed zmianą świec resetowałeś wskazania spalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 mkosteq mialem na myśli, że przyspieszanie trwa trochę dłużej ale łagodniej. wiecej hamowania silnikiem niż hamulcem i efekty widać. graphia wskazania spalanie resetowanie są na bieżąco tzn. przy kazdym tankowaniu. Stacji paliw nie zmieniam od bardzo dawna. Wskazanie ze zdjęcia sa z ostatniego tankowania czyli z dnia 22.05.2018r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkosteq Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Ale to spalanie usrednione z jakiego przebiegu? Ile % miasto/trasa? Pytam z ciekawości bo od roku obserwuje u mnie trochę wyższe spalanie tak z 0.5L na 100km. Jednak wzrost jest na tyle mały ze nie szukam na siłę przyczyn, zmieniłem tylko świece ale nie przyniosło to rezultatuWysłane z mojego CHM-U01 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 sory że tak długo, praca. 40% miasto, 60% trasa do 16 -20km ) przebieg około 280km od tankowania. Aktualnie na kolejnym tankowaniu waha się w okolicy 5.6 - 5.7 l/100km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.