Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 1.9 DCI brak mocy, jakoś kręci do 2000-2500 obrotów, dalej lipa


neuroraider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy brałem się za rozszerzenie wpisu, że P12ka dobrze się sprawuje, ponieważ na liczniku stuknęło ponad 9000 km pokonanych przeze mnie. Jednak od soboty mam problem.

Co się stało i w jakich warunkach:

Rozgrzany samochód po 30 minutowej jeździe zgasiłem na 5 minut. Następnie odpaliłem i ruszyłem po woli, gdy znalazłem się po minucie na asfalcie mocno depnąłem aż poszedł czarny dym z rury. Samochód niby normalnie przyspieszył jednak po kilkunastu sekundach zorientowałem się, że brakuje mocy.

Czym się objawia:

Przyspieszając kręci mułowato do 2000-2500 obrotów a potem trzeba zmienić bieg bo wyżej się nie wkręci. Wciśnięty pedał gazu w podłogę ma maksa wcale nie powoduje lepszego przyspieszania. Nie słyszę załączającego się turbo. Rozpędzić się można ale tylko dochodząc do 2500 obrotów a potem następny bieg i następny. Gdy auto stoi na luzie silnik można wkręcić na wysokie obroty.

Co było robione/diagnozowane:

U kolegi podłączyliśmy taki mały komputerek jednak on za dużo nie pokazał, w zasadzie nie pokazał błędów. Duży sprzęt BOSH'a nie łączy się i nie mogliśmy nic więcej zczytać. Kolega oglądając sytuację pod maską zwrócił uwagę na to, że gdy wypiął złączkę elektryczną z przepływomierza nie zmieniła się praca silnika a niby powinna. Przy tym położeniu turbiny z tyłu silnika bez rozebrania nic nie widać. Pytanie czy jest potrzeba tam od razu zaglądać czy zacząć szukać przyczyny może najpierw gdzieś indziej? Czytałem parę wpisów w podobnym temacie i przyczyn może być wiele oraz takie, że mimo wymiany/podmiany chyba wszystkiego problem nie zniknął...o zgrozo!!!

W każdym razie wszystkie wskazówki i sugestie mile widziane:)

Dziś idąc tropem przepływomierza odłączyłem kostkę sygnałową i pojechałem bez tego. Przyspieszanie lekko jakby zyskało ale zaczął kopcić na czarno podczas próby energicznego przyspieszania, które i tak kończyło się niepowodzeniem. W końcu pojawił się CHECK ENGINE i wpiąłem kostkę z powrotem. Kopcenie ustało a CHCECK zgasł.

Pytanie czy trudno dostać się do EGR'a, bo jest z tyłu?

Edytowane przez neuroraider
poprawiłem tytuł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na usterkę turbiny, fajnie by było jak byś jeszcze mimo wszystko podjechał na jakiś lepszy komputer i sprawdził jakie turbina generuje doładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, skit napisał:

Mi to wygląda na usterkę turbiny, fajnie by było jak byś jeszcze mimo wszystko podjechał na jakiś lepszy komputer i sprawdził jakie turbina generuje doładowanie.

Dokładnie, wygląda na VNT. Przeładowanie turbiny i odcina paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od nowości nissana przebieg 185 tys km i turbiny nie ruszałem. Z mojego punktu widzenia to właśnie wtryski psują to auto. U mnie było tak że jeden wtrysk był zły i auto szarpało podczas przyspieszania. To że auto przykopci na czarno to się nic nie dzieje, poza tym nasze nissany nie mają filtra cząstek stałych a więc muszą kopcić. Gdy turbo jest zepsute to kopci na szaro i oleju ubywa. Co ciekawe zauważyłem że gdy przejechałem 25 tys bez wymieniania filtra paliwa auto traciło moc. 

Ja bym najpierw oglądną EGR(łatwo do niego się dostać) a następnie przyglądną bym się właśnie wtryskom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie posiadają FAP'a? Byłem przekonany, że posiadam DPF a w dowodzie numer VIN jakby zawiera FAP chyba, że to przypadek, mój: SJNFFAP12U0205290. Nasza Primera ma oryginalny przebieg 191000, kupiona w zasadzie z pierwszych rąk. Z tego co czytałem właśnie turbosprężarkę wskazywano jako słaby punkt zaraz po panewkach korbowodowych. W każdym razie jak nic dobra diagnostyka czy ktoś z okolic Starogardu Gdańskiego jest w stanie taką zrobić tu z forum, oczywiście odpłatnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prawdopodobnie zaciela się dźwignia na turbinie lub pękła i zawór nadmiarowy może być otwarty , jednak pod oslone turbiny warto zagladnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był podobny przypadek, okazało się, że stopił się katalizator i minimalna ilość spalin wydostawała się z rury wydechowej. Silnik dusiło i nie chciał wchodzić na obroty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dostałem info na priv od Kolegi Leosiek123 oraz pisał w innym temacie aby wymienić wszystkie rury związane z powietrzem. Idąc tym tropem zdjąłem osłonę silnika i obejrzałem co jest co bo słabo się na tym znam. Porównałem to z rysunkami i zalazłem winowajcę (oby tylko to;). Mianowicie rura - tak długa gumowa jak na zdjęciu poniżej, idąca od filtra powietrza jest pęknięta na prawie całej szerokości tak jak zaznaczyłem na czerwono. 

Mam tylko problem, ponieważ znalazłem jedną aukcję z tym cackiem i to nowym za 550 zł za to pełno jest innych węży do turbo. Pytanie: Czy u Was przewód który idzie od puszki z filtrem powietrza występuje taki jak na foto czy może składa się z odcinków? Proszę o ile możliwe o wskazanie, która to cześć (jej numer). 

rura.jpg

Edytowane przez neuroraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rura zasysajaca powietrze do turbiny i nie ma znaczenia czy jest pęknięta czy nie ( ma znaczenie na czystość wsysanego powietrza ) , sprawdź rurę tlocząca powietrze od turbiny do interculera , gdy będzie pęknięcie to będzie słychać syczenie powietrza w miarę dodawania gazu a o tym nie wspominałeś wiec nie będzie to. Na pompie paliwa jest zawór ( dochodzi do niego wtyczka ) to go wymontuj i sprawdź , może się zacina i na listwie CR jest za małe cisnienie robocze. Może co nie znaczy na pewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, voyager1956 napisał:

To jest rura zasysajaca powietrze do turbiny i nie ma znaczenia czy jest pęknięta czy nie ( ma znaczenie na czystość wsysanego powietrza )...

No tak nie do końca, bo na początku tej rury jest przepływomierz, a on decyduje o składzie mieszanki, więc jeżeli za nim dostaje się powietrze do silnika to komputer podaje za mało paliwa w stosunku do powietrza, a to z kolei skutkuje zubożoną mieszanką co może powodować miedzy innymi niedostatki mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledzy za reakcję. Uszczelniłem ten dolot lamersko taśmą wzmacnianą i albo taśma dalej przepuszcza co pewnie ma miejsce ale myślałem, że cokolwiek się zmieni - np. zyska nieco na przyspieszeniu a jest dokładnie tak jak było więc jadę jutro na diagnostykę tylko podpowiedzcie proszę co powinno być badane i w jakim zakresie. Chodzi mi o to, że trafię gdzieś przypadkowo, tam podłączą jakiś prosty komputer, który oczywiście nic nie wskaże, skasuję złocisze i odeślą do wszystkich diabłów. 

Edytowane przez neuroraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba się załamałes , bo odebrało Ci mowe , wracając do sprawy 

- możesz mieć uszkodzony zawór regulujący ciśnienie paliwa  - ten z wtyczka po lewej stronie pompy paliwa , ciąg dalszy nastapi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem, jestem ale teraz zarobiony więc temat czeka do początku lipca. Dziękuję za sugestie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i naprawione. Diagnoza: TURBINA. Na miejscu w Lubichowie gościu dał nową po całkowitej wymianie bebechów, przyjmując moją. Jednak wcześniej rozebrał aby zobaczyć w jakim jest stanie. Nie bylem przy tym ale mój Kolega i pokazywał mu zapchane syfem kanaliki olejowe. Tak, że został przeczyszczony bak, wymieniony olej, filtr. Całość kosztowała nie 1390 zł z czego turbina 900 zł. Samochód chodzi jak przedtem tylko przez to, że jeździłem bez sprawnej turbiny nieco nagaru się nabierało i kaszlał niezłym syfem przez pierwsze kilometry i wywalał błąd egr jednak teraz wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez neuroraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...