neuroraider Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 (edytowane) Szanowni Koledzy brałem się za rozszerzenie wpisu, że P12ka dobrze się sprawuje, ponieważ na liczniku stuknęło ponad 9000 km pokonanych przeze mnie. Jednak od soboty mam problem. Co się stało i w jakich warunkach: Rozgrzany samochód po 30 minutowej jeździe zgasiłem na 5 minut. Następnie odpaliłem i ruszyłem po woli, gdy znalazłem się po minucie na asfalcie mocno depnąłem aż poszedł czarny dym z rury. Samochód niby normalnie przyspieszył jednak po kilkunastu sekundach zorientowałem się, że brakuje mocy. Czym się objawia: Przyspieszając kręci mułowato do 2000-2500 obrotów a potem trzeba zmienić bieg bo wyżej się nie wkręci. Wciśnięty pedał gazu w podłogę ma maksa wcale nie powoduje lepszego przyspieszania. Nie słyszę załączającego się turbo. Rozpędzić się można ale tylko dochodząc do 2500 obrotów a potem następny bieg i następny. Gdy auto stoi na luzie silnik można wkręcić na wysokie obroty. Co było robione/diagnozowane: U kolegi podłączyliśmy taki mały komputerek jednak on za dużo nie pokazał, w zasadzie nie pokazał błędów. Duży sprzęt BOSH'a nie łączy się i nie mogliśmy nic więcej zczytać. Kolega oglądając sytuację pod maską zwrócił uwagę na to, że gdy wypiął złączkę elektryczną z przepływomierza nie zmieniła się praca silnika a niby powinna. Przy tym położeniu turbiny z tyłu silnika bez rozebrania nic nie widać. Pytanie czy jest potrzeba tam od razu zaglądać czy zacząć szukać przyczyny może najpierw gdzieś indziej? Czytałem parę wpisów w podobnym temacie i przyczyn może być wiele oraz takie, że mimo wymiany/podmiany chyba wszystkiego problem nie zniknął...o zgrozo!!! W każdym razie wszystkie wskazówki i sugestie mile widziane:) Dziś idąc tropem przepływomierza odłączyłem kostkę sygnałową i pojechałem bez tego. Przyspieszanie lekko jakby zyskało ale zaczął kopcić na czarno podczas próby energicznego przyspieszania, które i tak kończyło się niepowodzeniem. W końcu pojawił się CHECK ENGINE i wpiąłem kostkę z powrotem. Kopcenie ustało a CHCECK zgasł. Pytanie czy trudno dostać się do EGR'a, bo jest z tyłu? Edytowane 22 Maja 2018 przez neuroraider poprawiłem tytuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Mi to wygląda na usterkę turbiny, fajnie by było jak byś jeszcze mimo wszystko podjechał na jakiś lepszy komputer i sprawdził jakie turbina generuje doładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 31 minut temu, skit napisał: Mi to wygląda na usterkę turbiny, fajnie by było jak byś jeszcze mimo wszystko podjechał na jakiś lepszy komputer i sprawdził jakie turbina generuje doładowanie. Dokładnie, wygląda na VNT. Przeładowanie turbiny i odcina paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Ja mam od nowości nissana przebieg 185 tys km i turbiny nie ruszałem. Z mojego punktu widzenia to właśnie wtryski psują to auto. U mnie było tak że jeden wtrysk był zły i auto szarpało podczas przyspieszania. To że auto przykopci na czarno to się nic nie dzieje, poza tym nasze nissany nie mają filtra cząstek stałych a więc muszą kopcić. Gdy turbo jest zepsute to kopci na szaro i oleju ubywa. Co ciekawe zauważyłem że gdy przejechałem 25 tys bez wymieniania filtra paliwa auto traciło moc. Ja bym najpierw oglądną EGR(łatwo do niego się dostać) a następnie przyglądną bym się właśnie wtryskom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Nie posiadają FAP'a? Byłem przekonany, że posiadam DPF a w dowodzie numer VIN jakby zawiera FAP chyba, że to przypadek, mój: SJNFFAP12U0205290. Nasza Primera ma oryginalny przebieg 191000, kupiona w zasadzie z pierwszych rąk. Z tego co czytałem właśnie turbosprężarkę wskazywano jako słaby punkt zaraz po panewkach korbowodowych. W każdym razie jak nic dobra diagnostyka czy ktoś z okolic Starogardu Gdańskiego jest w stanie taką zrobić tu z forum, oczywiście odpłatnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Prawdopodobnie zaciela się dźwignia na turbinie lub pękła i zawór nadmiarowy może być otwarty , jednak pod oslone turbiny warto zagladnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Dziękuję za radę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madricek Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 U mnie był podobny przypadek, okazało się, że stopił się katalizator i minimalna ilość spalin wydostawała się z rury wydechowej. Silnik dusiło i nie chciał wchodzić na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 (edytowane) Koledzy dostałem info na priv od Kolegi Leosiek123 oraz pisał w innym temacie aby wymienić wszystkie rury związane z powietrzem. Idąc tym tropem zdjąłem osłonę silnika i obejrzałem co jest co bo słabo się na tym znam. Porównałem to z rysunkami i zalazłem winowajcę (oby tylko to;). Mianowicie rura - tak długa gumowa jak na zdjęciu poniżej, idąca od filtra powietrza jest pęknięta na prawie całej szerokości tak jak zaznaczyłem na czerwono. Mam tylko problem, ponieważ znalazłem jedną aukcję z tym cackiem i to nowym za 550 zł za to pełno jest innych węży do turbo. Pytanie: Czy u Was przewód który idzie od puszki z filtrem powietrza występuje taki jak na foto czy może składa się z odcinków? Proszę o ile możliwe o wskazanie, która to cześć (jej numer). Edytowane 4 Czerwca 2018 przez neuroraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 To jest rura zasysajaca powietrze do turbiny i nie ma znaczenia czy jest pęknięta czy nie ( ma znaczenie na czystość wsysanego powietrza ) , sprawdź rurę tlocząca powietrze od turbiny do interculera , gdy będzie pęknięcie to będzie słychać syczenie powietrza w miarę dodawania gazu a o tym nie wspominałeś wiec nie będzie to. Na pompie paliwa jest zawór ( dochodzi do niego wtyczka ) to go wymontuj i sprawdź , może się zacina i na listwie CR jest za małe cisnienie robocze. Może co nie znaczy na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 4 godziny temu, voyager1956 napisał: To jest rura zasysajaca powietrze do turbiny i nie ma znaczenia czy jest pęknięta czy nie ( ma znaczenie na czystość wsysanego powietrza )... No tak nie do końca, bo na początku tej rury jest przepływomierz, a on decyduje o składzie mieszanki, więc jeżeli za nim dostaje się powietrze do silnika to komputer podaje za mało paliwa w stosunku do powietrza, a to z kolei skutkuje zubożoną mieszanką co może powodować miedzy innymi niedostatki mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Ski i tu też masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 (edytowane) Dziękuję Koledzy za reakcję. Uszczelniłem ten dolot lamersko taśmą wzmacnianą i albo taśma dalej przepuszcza co pewnie ma miejsce ale myślałem, że cokolwiek się zmieni - np. zyska nieco na przyspieszeniu a jest dokładnie tak jak było więc jadę jutro na diagnostykę tylko podpowiedzcie proszę co powinno być badane i w jakim zakresie. Chodzi mi o to, że trafię gdzieś przypadkowo, tam podłączą jakiś prosty komputer, który oczywiście nic nie wskaże, skasuję złocisze i odeślą do wszystkich diabłów. Edytowane 7 Czerwca 2018 przez neuroraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Nie popadaj w depresję , najpierw trzeba popatrzeć co powie komputer a potem lamentowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Chyba się załamałes , bo odebrało Ci mowe , wracając do sprawy - możesz mieć uszkodzony zawór regulujący ciśnienie paliwa - ten z wtyczka po lewej stronie pompy paliwa , ciąg dalszy nastapi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Jestem, jestem ale teraz zarobiony więc temat czeka do początku lipca. Dziękuję za sugestie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) No i naprawione. Diagnoza: TURBINA. Na miejscu w Lubichowie gościu dał nową po całkowitej wymianie bebechów, przyjmując moją. Jednak wcześniej rozebrał aby zobaczyć w jakim jest stanie. Nie bylem przy tym ale mój Kolega i pokazywał mu zapchane syfem kanaliki olejowe. Tak, że został przeczyszczony bak, wymieniony olej, filtr. Całość kosztowała nie 1390 zł z czego turbina 900 zł. Samochód chodzi jak przedtem tylko przez to, że jeździłem bez sprawnej turbiny nieco nagaru się nabierało i kaszlał niezłym syfem przez pierwsze kilometry i wywalał błąd egr jednak teraz wszystko wróciło do normy. Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez neuroraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.