Gość PIOTReS Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 (edytowane) Proszę kolegów o radę. Mam X-Trail 2,0 170 km. Od kilku dni zauważyłem jakby spadek mocy po przekroczeniu około 3 tys. obrotów, nie jakiś drastyczny, ale jednak. Codziennie pokonuję trasę około 4o km w tą i z powrotem, więc myślę sobie ,że raczej nie jest to nieszczęsny DPF. Dzięki z góry za porady. Jakby ktoś znał dobrego mechanika z Łodzi lub okolic, który sobie z tym poradzi- skorzystam z pomocy Edytowane 25 Sierpnia 2011 przez PIOTReS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PIOTReS Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Dzięki, trochę mnie to uspokoiło. Do tej pory tankowałem głownie na neste i lub lotosie-ale zwykłego diesla. Czy na co dzień lejesz paliwo premium? zauważyłeś mniejsze spalanie? Mój pali około 8,5 i uważam to za dobry wynik jak na tą moc i masę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Witam, może się przyzwyczaiłeś, zauważyłem to u siebie... I zrobiłem upgrade mocy i momentu teraz mam 205KM i i 450Nm wg wykresu z hamowni zrobiłem na tym konfigu już 30kkm i polecam, no i spalanie jak przy serii w trasie nawet mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 (edytowane) Ogólnie to chyba normalne, X-trail najlepiej przyśpiesza od 2 do 3,5 tys. obrotów, a potem to już głównie wyje... Może to kwestia gorszego paliwa? Może filtr paliwa się przytkał? Przepływomierz powietrza? Proponuje też zatankować któregoś z diesli premium np. od koncernu z muszelką - mi dobrze się na nim jeździ... Jakiś miesiąc temu miałem podobne odczucia jak PIOTReS, nalałem preparatu do czyszczenia wtrysków oraz usuwania wody z układu paliwowego i pomogło. O ile dobrze pamiętam wlałem któryś z preparatów firmy Xeramic. A co do obrotów to masz rację - w przypadku większości turbodiesli max moment obrotowy osiąga się przy 2500obr/min, a potem jest coraz mniejszy, za to wzrasta moc, której maksimum powinno dać się osiągnąć przy około 4000 obr/min. Myślę, że to nie wina przytkanego filtra lub niesprawnego przepływomierza - one dają raczej objawy wiąże ze się skokami obrotów, zwłaszcza po przekroczeniu 3000 obr/min. (jakby chwilowe zaniki dopływu paliwa). Przerabiałem brudny filtr paliwa na początku (w ciągu pierwszego tysiąca km) posiadania mojego auta i dobrze pamiętam jak było (trochę się tym wtedy stresowałem, na szczęście problem zniknął i nigdy nie wrócił po zmianie filtra). Edytowane 13 Listopada 2011 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Potężny moment jak na seryjne sprzęgło... Na razie działa bez problemu, odpukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szumacherek Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam, może się przyzwyczaiłeś, zauważyłem to u siebie... I zrobiłem upgrade mocy i momentu teraz mam 205KM i i 450Nm wg wykresu z hamowni zrobiłem na tym konfigu już 30kkm i polecam, no i spalanie jak przy serii w trasie nawet mniejsze. Pafcik a mógłbyś opisać gdzie robiłeś upgrade, co zostało zrobione oraz przy jakim przebiegu zdecydowałeś się na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 robiłem to tu http://www.tdi-tuning.pl/kontakt.htm jeszcze jak byli w al. Jerozolimskich, wtedy przebiegu było około 7-8tys km, wgrali wirusa i działa , nawet śmiesznie wyszło bo po 2 miesiącach miałem wrażenie że moc spadła i słabiej jedzie... panowie wzięli go na hamownię sprawdzili i wyszło jak na pierwotnym wykresie, nie wzięli złotówki za to sprawdzenie! mała zmiana wygrzebałem wykres moment to 416Nm sorry za pomyłkę wykres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Panowie pytanie, bowiem ostatnio czasami pojawia mi się brak mocy podczas jazdy w moim t31 2,0dci 2008. Jedzie się ok aż tu nagle ja deptam a autko ledwo sobie jedzie i nie przyspiesza. Od wymiany filtrów paliwa,powietrza i oleju minęło jakieś 9tys km. Czyścilem wtedy też egr i przepływomierz. Nie ma żadnego check engine. Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Zacznie się wróżenie z fusów, więc najpierw podepnij pod kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Słynny zawór SCV?? Najpierw podłącz OBD skaner aby poszukać błędów przy których check engine nie zapala się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Panowie, a jak zakupie sobie na szybko odb interfejs czyli elm327 i podłącze się pod niego to odczytam to co potrzeba ? Nie mam z samochodem żadnych problemów z odpalaniem, ani falowaniem obrotów podczas jazdy - tylko czasami pojawi się ten `brak mocy` i np czasami pomaga wówczas jak zdejmę nogę z gazu i dodam ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 VNT w turbinie. Szukaj pod tym kątem. Jest o tym w dziale T30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Odczytasz co potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Sprawdziłem dzisiaj obd i torque lite wersja i nie ma żadnych błędów ani obecnych ani zawieszonych tzn pending ani nic w historii. Trochę dziwne. A swoją droga okazało sie ze te interfejsy elm327 nie gadają po bluetooth z iphonem ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Gadają z iphonem przez bt tylko trzeba mieć cydie i wgrany taki jeden program z niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Panowie pytanie, bowiem ostatnio czasami pojawia mi się brak mocy podczas jazdy w moim t31 2,0dci 2008. Jedzie się ok aż tu nagle ja deptam a autko ledwo sobie jedzie i nie przyspiesza. Od wymiany filtrów paliwa,powietrza i oleju minęło jakieś 9tys km. Czyścilem wtedy też egr i przepływomierz. Nie ma żadnego check engine. Co to może być? I co? Poradziłeś sobie z tematem? Jak nie, to mimo, że czyściłeś przepływkę sprawdź jeszcze raz organoleptycznie czy nie jest w oleju. Jak jest to daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Panowie, auto porobione - w sensie filtr wymienione, olej nawet (bo i tak byla pora) oraz wyczyszczony egr i przeplywka. od wczoraj autko coraz gorzej jeździ - totalny brak mocy, slychac turbine przy ok 2tys ale nie ciągnie autko jak wcześniej. dodatkowo wydaje mi sie jakby silnik bardziej klekotał. jakieś pomysły ? może słynne zawory scv ? w rav4 z tym to był wieczny problem...w t31 jest w sumie jeden czy dwa? jakie rady ? z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Nikt na odległość przyczyny nie zdiagnozuje. Trzeba udac sie kogos kto ma pojecie i jest polecany(odradzam ASO-tam nikt pojecia nie ma poza wyciaganiem kasy)podpiąc pod komputer z odpowiednim oprogramowaniem i wyjdzie co go boli. Inaczej nie da sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Ktoś zna kogoś gdzieś z polski południowej ? Zywiec/Bielsko/Śląsk ? Dodatkowe info - skanując odb nie widać żadnych błędów, zamrożonych ramek itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Ja znam ale okolice Krakowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Ja znam ale okolice KrakowaMożesz podesłać na pw?Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Poszło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Trzeba sprawdzić: 1. wskazania czujnika ciśnienia listwy paliwowej 2. wskazania czujnika ciśneinia w kolektorze ssącym 3. luz zaworowy 4. rozrząd Jak wszystko będzie OK to pozostaje weryfikacja pracy wtryskiwaczy. Na wszelki wypadek skasuj ustawienia zaworu SCV i zobacz jak autko będzie przyspieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lp78 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Super;) ale jak mam to zrobić będąc normalnym zjadaczem chleba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Pkt.1 oraz 2 podłączyć OBD skaner i sprawdzić wskazania ciśnień na czujniku FRP (Fuel rail Pressure) oraz czujnika ciśnienia kolektora ssącego (Intake Pressure sensor). Można skorzystać z aplikacji Torque. pkt.3 odłożyć sobie na sam koniec jako możliwą przyczynę klekotu. pkt.4 podwinąć rękawy zestaw narzędzi i do pracy. Bez serwisówki nie podchodź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.