amigancik Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 (edytowane) Kogo z czystym sumieniem polecicie w północno-wschodniej Polsce do zrobienia generalnego remontu silnika 2.0 dCi w Nissan Qashqai ? Czyli solidna, profesjonalna i kompleksowa robota, tzn. najchętniej zakład który sam wykonuje wszystkie potrzebne prace przy silniku i daje długą gwarancję, przy rozsądnej cenie Dziękuję za wartościowe i godne uwagi odpowiedzi Edytowane 5 Czerwca 2018 przez amigancik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 9 godzin temu, amigancik napisał: Dziękuję za wartościowe i godne uwagi odpowiedzi Ja niczego wartościowego nie powiem, ale pytam z ciekawości ile wytrzymał silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 95 tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 95 tys...Współczuję.. To pewny przebieg? Co ile km olej wymiany..? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Co się w ogóle stało? Chyba jakaś nagła awaria, bo nie wierzę w naturalne zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Filtr DPF i krótkie odcinki jazdy = rozrzedzenie oleju paliwem = zatarcie silnika Jednak BEZ żadnych ostrzeżeń. Czy może ktoś kogoś polecić do takiej roboty jak pytałem na początku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 (edytowane) 19 godzin temu, amigancik napisał: Kogo z czystym sumieniem polecicie w północno-wschodniej Polsce do zrobienia generalnego remontu silnika 2.0 dCi w Nissan Qashqai ? Czyli solidna, profesjonalna i kompleksowa robota, tzn. najchętniej zakład który sam wykonuje wszystkie potrzebne prace przy silniku i daje długą gwarancję, przy rozsądnej cenie Dziękuję za wartościowe i godne uwagi odpowiedzi Prawda jest taka, że profesjonalna naprawa silnika przeprowadzona przez prawdziwych fachowców w dzisiejszych realiach jest nieopłacalna. Tym bardziej jak masz zamiar dalej jeździć z DPF-em. Lepsza,tańsza opcja to zakup silnika używanego z gwarancja rozruchową P.S. W X-trailu T30 ,który nominalnie ma 5,2 l w silniku po przejechaniu 10tys.km zlałem 10 litrowe wiadro oleju. Rozrzedzony ropą olej ,kiedy jest jeszcze gorąco a kierowca ma cieżką nogę zabije silnik bardzo szybko.. Kto jeździ z dpf musi bardzo czesto kontrolowac poziom oleju,jak tylko zauwazy nawet minimalny wzrost poziomu,natychmiast trzeba olej zmienic! Edytowane 6 Czerwca 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 no... teraz to ja już o tym wiem... Gdzie zrobic ten remont ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 A on nie ma czasem 5 wtryskiwacza w FAP? 1.5 dci tak ma i nie ma możliwości aby ropa znalazła sie w oleju silnikowymWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommy82 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Nie wiem czy 5 wtryskiwacz w 1.5dci akurat ma wpływ na niepodnoszenie się poziomu oleju przez niewypalenie DPF, w moim akurat od razu po zakupie postanowiłem pozbyć się "ulepszenia" - mechanik stwierdził że był to dobry moment na to ze względu na podniesiony poziom oleju silnikowego spowodowany niedokończonymi procedurami wypalenia DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Nie wiem czy 5 wtryskiwacz w 1.5dci akurat ma wpływ na niepodnoszenie się poziomu oleju przez niewypalenie DPF, w moim akurat od razu po zakupie postanowiłem pozbyć się "ulepszenia" - mechanik stwierdził że był to dobry moment na to ze względu na podniesiony poziom oleju silnikowego spowodowany niedokończonymi procedurami wypalenia DPFMa. Podnoszenie temperatury i dopalanie odbywa sie bezpośrednio w FAP. Dotyczy to na pewno wersji 1.5 dci 110km Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Godzinę temu, scanik napisał: A on nie ma czasem 5 wtryskiwacza w FAP? 1.5 dci tak ma i nie ma możliwości aby ropa znalazła sie w oleju silnikowym Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Przede wszystkim to 2.0dci to jest DPF czyli suchy filtr czasteczek stały a nie mokry-FAP. To zupełnie inne filtry i inne procedury wypalania i problemy z nimi zwiazane. A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 18 minut temu, piotrek3 napisał: Przede wszystkim to 2.0dci to jest DPF czyli suchy filtr czasteczek stały a nie mokry-FAP. To zupełnie inne filtry i inne procedury wypalania i problemy z nimi zwiazane Mylisz się. Różnica wynika tylko i wyłącznie z różnic językowych. Cytat z wikipedii: Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub gasoline particulate filter, GPF; fr. filtre à particules, FAP) Mam w lagunie FAP (bo to francuski samochód) i to suchy filtr. W nissanach też mamy FAP z racji pochodzenia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 (edytowane) Kolego kiedy nie masz podstawowej wiedzy w temacie lepiej nie wypowiadaj sie . Zamiast cytowania Wikipedii polecam Ci najpierw ogarniecie trochę teorii nt temat : https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/mokry-fap-i-suchy-dpf http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=54 Edytowane 7 Czerwca 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 (edytowane) 56 minut temu, piotrek3 napisał: Kolego kiedy nie masz podstawowej wiedzy w temacie lepiej nie wypowiadaj sie . No a Ty masz większe prawo do wypowiedzi, panie mądraliński??? Niby dlaczego??? . A wiedzę mam wystarczającą na ten temat. A co do Twojej wiedzy-poczytaj coś bardziej fachowego. Weź do ręki choćby instrukcję obsługi francuskiego auta, w której zobaczysz FAP a nie DPF. I to wcale nie będzie filtr mokry. Powtarzam, każda np laguna jak i inny francuski samochód ma FAP, bez znaczenia czy to filtr mokry czy filtr suchy. Tak francuzi nazywają swój filtr cząstek stałych. 56 minut temu, piotrek3 napisał: Zamiast cytowania Wikipedii Zacytowałem wiki, bo pierwsza wpadła mi w googlach, a nie chciało mi się pisać. A tak w ogóle, to koniec OT. Jak masz zamiar się mądrzyć dalej, to załóż sobie osobny temat. Edytowane 7 Czerwca 2018 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Nie napinaj sie Kolego za bardzo bo Ci jeszcze żyłka pęknie gdzie nie trzeba. Rzecz w tym ,ze fap czy dpf w tłumaczeniu oznacza to samo,czyli filtr czastek stałych. Ale w nazewnictwie technicznym i fachowym już nie. FAP to jednoznacznie filtr mokry a DPF suchy. Jak przeczytałes wklejone przeze mnie linki,to z pewnością powinieneś zrozumiec w czym rzecz i wiecej filtra suchego nie nazywac FAP-em,bo to wprowadza innych w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Dyskusja chyba schodzi z tematu. Kolega prosił o podanie namiarów na mechanika, my zeszliśmy na FAP/DPF. Osobiście poruszyłem ten temat aby potwierdzić lub zaprzeczyć (jeśli jest 5 wtryskiwacz) że przyczyną zatarcia było filtr cząstek stałych - dla poszerzenia wiedzy autora postu. A już na pewno poprawność nazewnictwa mu nie pomoże naprawić silnika :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belliash Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 5 minutes ago, piotrek3 said: Nie napinaj sie Kolego za bardzo bo Ci jeszcze żyłka pęknie gdzie nie trzeba. Rzecz w tym ,ze fap czy dpf w tłumaczeniu oznacza to samo,czyli filtr czastek stałych. Ale w nazewnictwie technicznym i fachowym już nie. FAP to jednoznacznie filtr mokry a DPF suchy. Jak przeczytałes wklejone przeze mnie linki,to z pewnością powinieneś zrozumiec w czym rzecz i wiecej filtra suchego nie nazywac FAP-em,bo to wprowadza innych w błąd. Na przytoczonej przez Ciebie stronie jest napisane: filtr cząstek stałych zwany, zależnie od instalującego go koncernu DPF-em, GPF-em albo FAP-em. DPF-ami zazwyczaj nazywa się filtry cząstek stałych, które pracują na "sucho" To czy nazwany jest mianem FAPu czy DPFu zalezy zatem od instalujacego go koncernu, a nie od tego czy jest mokry czy suchy. Czytajac dalej mozna dowiedziec sie ze DPF to zazwyczaj filtr suchy. Zazwyczaj, czyli tez niekoniecznie zawsze. Poza tym wymieniony jest jeszcze GPF - i jaki to niby jest filt? suchy? mokry? Czy moze producent taka nazwe sobie wymyslil i w zaleznosci od modelu moze byc suchy badz mokry? Nie rozumiem po co ta spina, wiec wrzuccie na luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smoczek Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Tak, jak już ktoś wcześniej napisał: taniej będzie zakupić używaną jednostkę z gwarancją rozruchową. Jeśli osprzęt (turbo, wtryski, etc) jest OK to wystarczy sam "słupek". Ja osobiście usunąłbym DPFa i wyprogramował z ECU. Są serwisy, które ogarniają takie tematy i jest to jedyna skuteczna recepta, żeby problem z paliwem w oleju nie powracał. Kwestią legalności tego rozwiązania jest oczywiście dyskusyjna - wybór należy do właściciela auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Smoczek napisał: Tak, jak już ktoś wcześniej napisał: taniej będzie zakupić używaną jednostkę z gwarancją rozruchową. Jeśli osprzęt (turbo, wtryski, etc) jest OK to wystarczy sam "słupek". Ja osobiście usunąłbym DPFa i wyprogramował z ECU. Są serwisy, które ogarniają takie tematy i jest to jedyna skuteczna recepta, żeby problem z paliwem w oleju nie powracał. Kwestią legalności tego rozwiązania jest oczywiście dyskusyjna - wybór należy do właściciela auta. Tak,dokladnie . Co do legalności to tylko teoretycznie może byc problem,bo kiedy usuniecie dpf zostanie wykonane prawidłowo,czyli nie przez jakies emulatory a zmiane programu w komputerze,fizyczne rozciecie po szwach puszki od filtra,wywalenie go i ponowne zespawanie ,mozna jeździc spokojnie wszedzie. Miedzy bajki tez mozna wlozyc opowiesci o kontrolach w Niemczech i poteżnych karach za brak filtra ,bo silnik 2.0 dci -jak jest sprawny to i tak trzyma sie w normach emisji spalin Euro 4. A brak filtra w takim przypadku można jedynie sprawdzic przez rozcinanie puszki po nim. P.S. W Niemczech i nie tyko filtry sa rowniez masowo wywalane. Edytowane 9 Czerwca 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsopkowski Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Nie żebym się czepiał... Gdzie dobrze zrobić ten remont silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiker910 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 Odświeżam temat. Gdzie znajdę dobrego mechanika, który zrobi rozrząd, wymieni wtryski, zrobi generalny remont silnika 2.0 dci. Najlepiej woj. Dolnośląskie ale niekoniecznie. Co polecacie? Silnim jest bardzo popularny Ople Vivaro, Renault Traffic Koleos Laguna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 W dniu 10.05.2019 o 02:45, pawelsopkowski napisał: Nie żebym się czepiał... Gdzie dobrze zrobić ten remont silnika? Co prawda 2.0 benzyna MR20de, robiłem w firmie GOMAR w Jankach. Trochę to trwało, ale auto jeździ i to całkiem dobrze. Głowica, panewki, tłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.