Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gdzie Generalny Remont silnika 2.0 dCi M9R Qashqai Nissan


amigancik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kogo z czystym sumieniem polecicie w północno-wschodniej Polsce do zrobienia generalnego remontu silnika 2.0 dCi w Nissan Qashqai ?

Czyli solidna, profesjonalna i kompleksowa robota, tzn. najchętniej zakład który sam wykonuje wszystkie potrzebne prace przy silniku i daje długą gwarancję, przy rozsądnej cenie

Dziękuję za wartościowe i godne uwagi odpowiedzi

Edytowane przez amigancik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, amigancik napisał:

Dziękuję za wartościowe i godne uwagi odpowiedzi

Ja niczego wartościowego nie powiem, ale pytam z ciekawości ile wytrzymał silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95 tys...
Współczuję.. To pewny przebieg? Co ile km olej wymiany..?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr DPF i krótkie odcinki jazdy = rozrzedzenie oleju paliwem = zatarcie silnika

Jednak BEZ żadnych ostrzeżeń.

Czy może ktoś kogoś polecić do takiej roboty jak pytałem na początku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, amigancik napisał:

Kogo z czystym sumieniem polecicie w północno-wschodniej Polsce do zrobienia generalnego remontu silnika 2.0 dCi w Nissan Qashqai ?

Czyli solidna, profesjonalna i kompleksowa robota, tzn. najchętniej zakład który sam wykonuje wszystkie potrzebne prace przy silniku i daje długą gwarancję, przy rozsądnej cenie

Dziękuję za wartościowe i godne uwagi odpowiedzi

Prawda jest taka, że profesjonalna naprawa silnika przeprowadzona przez prawdziwych fachowców w dzisiejszych realiach jest nieopłacalna.

Tym bardziej jak masz zamiar dalej jeździć z DPF-em.

Lepsza,tańsza opcja to zakup silnika używanego z gwarancja rozruchową

P.S.

W X-trailu T30 ,który nominalnie ma 5,2 l w silniku po przejechaniu 10tys.km zlałem 10 litrowe wiadro oleju.

Rozrzedzony  ropą olej ,kiedy jest jeszcze gorąco a kierowca ma cieżką nogę zabije silnik bardzo szybko..

Kto jeździ z dpf musi bardzo czesto kontrolowac poziom oleju,jak tylko zauwazy nawet minimalny  wzrost poziomu,natychmiast trzeba olej zmienic!

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A on nie ma czasem 5 wtryskiwacza w FAP? 1.5 dci tak ma i nie ma możliwości aby ropa znalazła sie w oleju silnikowym

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy 5 wtryskiwacz w 1.5dci akurat ma wpływ na niepodnoszenie się poziomu oleju przez niewypalenie DPF,  w moim akurat od razu po zakupie postanowiłem pozbyć się  "ulepszenia" - mechanik stwierdził że był to dobry moment na to ze względu na podniesiony poziom oleju silnikowego spowodowany niedokończonymi procedurami wypalenia DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy 5 wtryskiwacz w 1.5dci akurat ma wpływ na niepodnoszenie się poziomu oleju przez niewypalenie DPF,  w moim akurat od razu po zakupie postanowiłem pozbyć się  "ulepszenia" - mechanik stwierdził że był to dobry moment na to ze względu na podniesiony poziom oleju silnikowego spowodowany niedokończonymi procedurami wypalenia DPF

Ma. Podnoszenie temperatury i dopalanie odbywa sie bezpośrednio w FAP. Dotyczy to na pewno wersji 1.5 dci 110km

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, scanik napisał:

A on nie ma czasem 5 wtryskiwacza w FAP? 1.5 dci tak ma i nie ma możliwości aby ropa znalazła sie w oleju silnikowym

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Przede wszystkim to 2.0dci to jest DPF czyli suchy filtr czasteczek stały a nie mokry-FAP.

To zupełnie inne filtry i inne procedury wypalania i problemy z nimi zwiazane.

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, piotrek3 napisał:

Przede wszystkim to 2.0dci to jest DPF czyli suchy filtr czasteczek stały a nie mokry-FAP. 

To zupełnie inne filtry i inne procedury wypalania i problemy z nimi zwiazane

Mylisz się. Różnica wynika tylko i wyłącznie z różnic językowych. Cytat z wikipedii:

Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub gasoline particulate filter, GPF; fr. filtre à particules, FAP)

Mam w lagunie FAP (bo to francuski samochód) i to suchy filtr. W nissanach też mamy FAP z racji pochodzenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kiedy nie masz podstawowej wiedzy w temacie lepiej nie wypowiadaj sie .

Zamiast cytowania  Wikipedii polecam Ci najpierw ogarniecie trochę teorii nt temat :

https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/mokry-fap-i-suchy-dpf

http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=54

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, piotrek3 napisał:

Kolego kiedy nie masz podstawowej wiedzy w temacie lepiej nie wypowiadaj sie .

No a Ty masz większe prawo do wypowiedzi, panie mądraliński??? Niby dlaczego??? :lol:. A wiedzę mam wystarczającą na ten temat.

A co do Twojej wiedzy-poczytaj coś bardziej fachowego. Weź do ręki choćby instrukcję obsługi francuskiego auta, w której zobaczysz FAP a nie DPF. I to wcale nie będzie filtr mokry. Powtarzam, każda np laguna jak i inny francuski samochód ma FAP, bez znaczenia czy to filtr mokry czy filtr suchy. Tak francuzi nazywają swój filtr cząstek stałych.

56 minut temu, piotrek3 napisał:

Zamiast cytowania  Wikipedii

Zacytowałem wiki, bo pierwsza wpadła mi w googlach, a nie chciało mi się pisać.

A tak w ogóle, to koniec OT. Jak masz zamiar się mądrzyć dalej, to załóż sobie osobny temat.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napinaj sie Kolego za bardzo bo Ci jeszcze żyłka pęknie gdzie nie trzeba.

Rzecz w tym ,ze fap czy dpf w tłumaczeniu oznacza to samo,czyli filtr czastek stałych.

Ale w nazewnictwie technicznym i fachowym  już nie.

FAP to jednoznacznie filtr mokry a DPF suchy.

Jak przeczytałes wklejone przeze mnie linki,to z pewnością powinieneś zrozumiec w czym rzecz i wiecej filtra suchego nie nazywac FAP-em,bo to wprowadza innych w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja chyba schodzi z tematu. Kolega prosił o podanie namiarów na mechanika, my zeszliśmy na FAP/DPF. Osobiście poruszyłem ten temat aby potwierdzić lub zaprzeczyć (jeśli jest 5 wtryskiwacz) że przyczyną zatarcia było filtr cząstek stałych - dla poszerzenia wiedzy autora postu. A już na pewno poprawność nazewnictwa mu nie pomoże naprawić silnika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, piotrek3 said:

Nie napinaj sie Kolego za bardzo bo Ci jeszcze żyłka pęknie gdzie nie trzeba.

Rzecz w tym ,ze fap czy dpf w tłumaczeniu oznacza to samo,czyli filtr czastek stałych.

Ale w nazewnictwie technicznym i fachowym  już nie.

FAP to jednoznacznie filtr mokry a DPF suchy.

Jak przeczytałes wklejone przeze mnie linki,to z pewnością powinieneś zrozumiec w czym rzecz i wiecej filtra suchego nie nazywac FAP-em,bo to wprowadza innych w błąd.

Na przytoczonej przez Ciebie stronie jest napisane:

filtr cząstek stałych zwany, zależnie od instalującego go koncernu DPF-em, GPF-em albo FAP-em. DPF-ami zazwyczaj nazywa się filtry cząstek stałych, które pracują na "sucho"

To czy nazwany jest mianem FAPu czy DPFu zalezy zatem od instalujacego go koncernu, a nie od tego czy jest mokry czy suchy. Czytajac dalej mozna dowiedziec sie ze DPF to zazwyczaj filtr suchy. Zazwyczaj, czyli tez niekoniecznie zawsze.

Poza tym wymieniony jest jeszcze GPF - i jaki to niby jest filt? suchy? mokry? Czy moze producent taka nazwe sobie wymyslil i w zaleznosci od modelu moze byc suchy badz mokry?

 

Nie rozumiem po co ta spina, wiec wrzuccie na luz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak już ktoś wcześniej napisał: taniej będzie zakupić używaną jednostkę z gwarancją rozruchową. Jeśli osprzęt (turbo, wtryski, etc) jest OK to wystarczy sam "słupek". Ja osobiście usunąłbym DPFa i wyprogramował z ECU. Są serwisy, które ogarniają takie tematy i jest to jedyna skuteczna recepta, żeby problem z paliwem w oleju nie powracał. Kwestią legalności tego rozwiązania jest oczywiście dyskusyjna - wybór należy do właściciela auta.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Smoczek napisał:

Tak, jak już ktoś wcześniej napisał: taniej będzie zakupić używaną jednostkę z gwarancją rozruchową. Jeśli osprzęt (turbo, wtryski, etc) jest OK to wystarczy sam "słupek". Ja osobiście usunąłbym DPFa i wyprogramował z ECU. Są serwisy, które ogarniają takie tematy i jest to jedyna skuteczna recepta, żeby problem z paliwem w oleju nie powracał. Kwestią legalności tego rozwiązania jest oczywiście dyskusyjna - wybór należy do właściciela auta.  

 

Tak,dokladnie .

Co do legalności to tylko teoretycznie  może byc problem,bo kiedy usuniecie dpf zostanie wykonane prawidłowo,czyli nie przez jakies emulatory a zmiane programu w komputerze,fizyczne rozciecie po szwach puszki od filtra,wywalenie go i ponowne zespawanie ,mozna jeździc spokojnie wszedzie.

Miedzy bajki tez mozna wlozyc opowiesci o kontrolach w Niemczech i poteżnych karach za brak filtra ,bo silnik 2.0 dci -jak jest sprawny to i tak trzyma sie w normach emisji spalin Euro 4.

A brak filtra w takim przypadku można jedynie sprawdzic przez rozcinanie puszki po nim.

P.S.

W Niemczech i nie tyko filtry sa rowniez masowo wywalane.

 

 

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nie żebym się czepiał... 

Gdzie dobrze zrobić ten remont silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat.

Gdzie znajdę dobrego mechanika, który zrobi rozrząd, wymieni wtryski, zrobi generalny remont silnika 2.0 dci.

Najlepiej woj. Dolnośląskie ale niekoniecznie.

Co polecacie? Silnim jest bardzo popularny Ople Vivaro, Renault Traffic Koleos Laguna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2019 o 02:45, pawelsopkowski napisał:

Nie żebym się czepiał... 

Gdzie dobrze zrobić ten remont silnika? 

Co prawda 2.0 benzyna MR20de, robiłem w firmie GOMAR w Jankach. Trochę to trwało, ale auto jeździ i to całkiem dobrze. Głowica, panewki, tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...