Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łożysko tylnego koła


grzesiek_1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymieniłem dziś łożysko tylnego koła. Robiłem też przy hamulcach bo były zapieczone. Pojechałem na próbę i po przejechaniu ok 5 km odczulem jakby łożysko zaczynało znowu halasowac. Wychodzę z auta dotykam koła a ono gorące az śmierdzi. Czy po przejechaniu zaledwie 5 km z zapieczonym kolem mogłem uszkodzić nowe lozysko? :( dodam ze hamulce az tak bardzo nie trzymaja bo na prostym parkingu z kostki jestem w stanie bez wysiłku przepchac auto ale samo sie nie toczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie uszkodziłeś łożyska od hamulców ale czy je dobrze założyłeś? Nie ma prawa się toczyć. Chyba, że na ręcznym ale też mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robil to na prasie gosc ktory prowadzi warsztat i robił to nie jeden raz. Na początku jazdy próbnej byla cisza po jakims czasie jakby glosniej. Podjezdzam pod blok kolo gorace ze nie da sie dotknąć. Jutro rozbieram jeszcze raz hamulce. Na pewno trzyma bo stalem obok kolegi na lekko pochylonym parkingu na luzie on sie toczyl a ja stałem. Mam nadzieje ze przez te pare km nie wystąpiło smaru w łożysku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak albo tloczek albo reczny. Ale chodzi mi o to czy przez te pare km mogłem uszkodzic nowe lozysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mogłeś doprowadzić do przegrzania smarowania w łożysku i tym samym wycieku smaru, ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, koła się mocno grzeją przy zwykłym hamowaniu a smary obecnie używane nie topnieją jak smalec od temperatury. Nawet zwykły smar ŁT włożony do ognia nie roztopi się i nie spłynie.  Raczej nic łożysku nie powinno być. Rób hamulce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podnośniku wszystko ładnie chodzi pojade kawalek pare razy depne i gdzies blokuje nie tak bardzo ale blokuje. Regenerował ktoś zaciski tylne? Mialem kupić nowe jakieś NTY ale ponoć to szmelc i zamówiłem zestaw naprawczy z nowym tłoczkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz i zobaczysz co przyciemniało od temperatury. Wg mnie to raczej wina tłoczków, bo ręczny i tak za słaby by blokować. I pamiętaj by wszystko było dobrze odpowietrzone, bo z "bomblem" w cylinderku tłok się nie cofnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kolego kupuj NTY ja zamontowałem jarzma i zaciski od NTY 1,5 roku temu wszystko działa nic się nie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, poszły zestawy naprawcze wraz z nowymi tłoczkami, nowe tarcze i klocki. Szczęki od recznego zostały bo są w bardzo dobrym stanie. A propo recznego macie jakiś sposób zeby go dobrze wyrogolowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest regulacja w bębnie i w dźwigni hamulca ręcznego: 

 

Edytowane przez Thunder
Błąd w linku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi prowadnica z gumką ma byc na dole czy na gorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...