neuroraider Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 Wiem, wiem tematów było sporo o wymianie tegoż filtra. Szczególnie zachęcający był tutorial w PDF'ie jak to zrobić w prosty sposób bez rozbierania podszybia. Zachęcony przystąpiłem wczoraj ochoczo do pracy. W tym miejscu GRATULUJĘ WSZYSTKIM SZCZĘŚLIWCOM, którym ten zabieg się udał, tam jest tak mało miejsca, że podziwiam za zręczność i wytrwałość a kolejny level to remont silnika przez rurę wydechową. W każdym razie długo nie zastanawiałem się, tym bardziej byłem zmotywowany do wymiany filtra paliwa, ponieważ zacząłem wątpić w jego wcześniejsze wymiany. I chyba miałem rację albo paliwa są tak zanieczyszczone bo to wyjąłem (foto 1 i 2). Poniżej wymienię czynności jakie należy wykonać w celu jego wymiany. Czynności są w miarę proste i piszą to jako początkujący amator. Potrzebna jest nasadka na śrubę 10'ka, przedłużka, grzechotka, nasadka do odkręcenie wycieraczek, płaski śrubokręt, końcówka śrubokręta gwiazdka, ćwiartka...paliwa;) 1. Otwieramy maskę. Zdejmujemy zaślepki śrub wycieraczek, wykręcamy nakrętki mocujące wycieraczki a następnie zdejmujemy ramiona. Mogą siedzieć mocno i trzeba się z tym posiłować. Ja użyłem ściągacza do łożysk akurat miałem taki średniej wielkości więc poszło raz, dwa. Wycieraczki zdjęte. 2. Rozpinamy zapinki które trzymają podszybie razem z metalową rynną podszybia. W tym celu podważamy grzybki zapinek płaskim śrubokrętem, wychodzą bez problemu. 3. Zdejmujemy plastikowe podszybie złożone z dwóch części, ja nie odpinałem uszczelki. Aby łatwiej było wyjąć trzeba mocniej rozchylić maskę - można posiłkować się osobą do pomocy. 4. Naszym oczom ukazuje się rynna podszybia oraz mechanizm wycieraczek (foto 3). Demontujemy mechanizm wycieraczek odkręcając 4 śruby nasadką "10". Wyjmujemy mechanizm i odpinamy wtyczkę z zasilaniem i sterowaniem (foto 5). 5. Odkręcamy 5 śrubek ta samą "10ką", które trzymają rynnę czy jak ktoś woli okapnik. Szósta śruba to ten metalowy dynks, który jest osobnym elementem do mocowania mechanizmy wycieraczek. Okapnik mamy zdjęty i mamy pełen dostęp do filtra (foto 6). 6. Odpinamy wtyczkę, odpinamy przewód doprowadzający paliwo ściskając dwie czerwone blokady przy wtyczce, ściągamy przewód wyjścia paliwa z filtra wciskając biały plastik na wtyczce. Co ciekawe nie trzeba niczym zatykać obu wężyków bo są poprowadzone w taki sposób, że niewiele się wyleje. Końcówką gwiazdką rozkręcamy filtr, zdejmujemy pokrywę (trochę paliwa się poleje) i mamy dostęp do filtra. Ten usuwamy, w jego miejsce wkładamy nowy filtr z którym u mnie dostarczone były dwie uszczelki: jedna to uszczelka szeroka pokrywy a druga malutka uszczelka na śrubę skręcającą pokrywę filtra. Filtra zanurzamy po woli aby namókł i dolewamy trochę paliwa w celu uzupełnienia. Skręcamy pokrywę z powrotem. Mała dygresja: podkusiło mnie aby odkręcić odpowietrznik, który wypadł mi z rąk i zniknął w czeluściach. Ponieważ mieszkam w lesie, była niedziela więc musiałem posiłkować się zamiennikiem, śruba i taśma teflonowa w miejsce odpowietrznika. Ten incydent wydłużył niepotrzebnie całą wymianę. W każdym razie wracamy do czynności. 7. Przypinamy przewody paliwa oraz wtyczkę, pompujemy gruszką umieszczoną nieco poniżej. U mnie widziałem trochę powietrza w przewodzie wylotowym paliwa i pewnie gdybym miał ten oryginalny odpowietrznik poszłoby szybciej a tak musiałem się nieco napompować. W końcu uruchomiłem silnik i zobaczyłem jak kolejne pęcherzyki powietrza znikają z przewodu. Całość pracuje be zarzutu więc skręciłem wszystko w odwrotnej kolejności jak zacząłem. Montaż poszedł szybciej niż demontaż. Nie mam pierwszych zdjęć, ponieważ po dopiero kilku krokach postanowiłem uwiecznić mają pierwszą wymianę filtra paliwa. Przy okazji oczyściłem z brudów okolice podszybia - widać na zdjęciach co tam się zbiera przez lata. Całość zajęła mi około godziny i zachęcam do zrobienia tego we własnym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 Jesteś moim bohaterem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Wyrazy współczucia , pół samochodu rozebrać by wymienić filtr , wystarczy zdjąć przewody paliwowe , od spodu blachy osłonowej podnieść obudowę filtru i zeskoczy z uchwytu mocującego go do grodzi oraz wyciągnąć go dołem pod blacha osłonowa , no ale można i w opisany przez kolegę sposób konserwując przy okazji podszybie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Hehhehehehehe.... próbowałem Waszą metodą i szlak mnie trafił, do tego jak sięgałem tam ręką sypał się ten syf więc wolałem zrobić to w ten sposób. Może następnym razem zrobię to w prostszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.