Cezek Opublikowano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2018 Witam mam taki problem z moim patem wystepuje brak mocy w dolnym zakresie obrotow auto zaczyna jechac dopiero od 2300 obrotow. Nie kopci egr zaslepiony. Podcisnienia sprawdzone turbo sie załącza brak bledow. Obroty nie faluja auto ladnie rowno chodzi. Jakies sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Podłączę się pod temat... Wczoraj wracając z wakacji... ni stąd, ni zowąd.. przy prędkości 100km/h, jadąc na tempomacie, dojeżdzając do skrzyżowania jakiś tam dróg, włączam się do ruchu i... prawie zero mocy, czarny dym jak z parowozu, tak że nie widać z tyłu samochodów. Sprawdziłem turbinę - obraca się, luzów brak, sprawdziłem zaworek sterujący turbiną - działa, błędów na kompie 0. Sprawdzone przewody zasilające przepływomierz - ok. EGR 10lat temu zaślepiony. Auto pali normalnie bez problemu. Nieszczelności brak. Przepływomierz się skończył? Macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Dym z tyłu. Nie dopala albo olejem zarzuca pytanie skąd. Mogły wtryskiwacze polać. Trzeba sprawdzić wirnik turbiny od strony kolektora wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Nie dopala... czarna sadza. Turbina cała, nie przegrzana, cichutka, i co ważne nie zarzygana. Autko nie ma zupełnie mocy, żeby wjechać pod górkę to musze brać rozpęd i na 2ce, 3ce cyrklować koło 2,5-3tys obrotów żeby w ogóle podjechać. Przy tych obrotach sprężarka coś tam pompuje. Zawór sterujący sprężąrką sprawny. Na wolnych obrotach silnik chodzi jak trzeba. Uruchamia się bezproblemowo, nie kolebie nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Trzeba wtryski wyciągnąć i sprawdzić na stole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Zacznę od zaworu SCV, który wymieniam jutro. Wtryski miały przegląd 2lata temu podczas wymiany głowicy. Wiem że to już sporo czasu minęło i samochód trochę na liczniku. Najgorsze jest to że ludzie, którzy są na miejscu i coś mogą pomóc akurat są na urlopach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Dymienie i SCV słabo. Problem był raczej z zbyt uboga mieszanką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Dym leci tylko przy dodawaniu gazu pod obciążeniem czyli podczas jazdy. Jest wtedy wyraźny muł. Na postoju silnik chodzi równo i bez problemu i nic nie kopci. Tak jakby brakowało powietrza. Jakiś parametr jest zakłócony i chyba paliwo dawkowane jest nie w takiej ilości jak potrzeba albo nie w tym momencie co trzeba. Nie ma żadnych błędów w komputerze. Zaczynam od zaworu SCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Jeśli nie ma błędów na kompie to problem leży po stronie mechanicznej. Jak dla mnie wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 A że tak jeszcze podpytam.... czy rozrząd (wyciągniety łańcuch) też może powodować taki efekt? Ja łańcucha nie wymieniałem, poprzedni właściciel wymieniał go przy 170tkm (obecnie 245). Rano jak odpalam to słychać przez chwilę łańcuch dopóki napinacz się do końca nie napełni, trwa to jakies 1-2sek. Czy jeżeli są różnice na czujnikach wału i wałków to powinno wywalić jakiś błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Błędu nie wywali. Brak korelacji spowoduje że silnik zgaśnie w szczególności gdy jest zimny. Objaw który opisałeś wskazuje na klękającą pompę oleju. Na pewno nie jest to wina rozrządu. Sprawdź jeszcze czy vaccu-pompa podaje prawidłowe ciśnienie. Uwaga nie jest ono monitorowane przez czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Pompa ma 35tkm. Jest nowa o zwiększonym wydatku, wymieniona przy okazji wymiany głowicy 2lata temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezek Opublikowano 28 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Sprawa rozwiazana padla u mnie przeplywka stad brak mocy w pewnym zakresie obrotow. Przeplywka byla dobra ale rozjechaly jej sie parametry w jakims zakrwsie pomierzyli i wymienili auto zasuwa teraz jak szalone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 28 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Przepływomierz to rzadkość w tym pojeździe... ale gratuluję że się udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Jakie? Konkretne dane podaj jak możesz. Będzie to wskazówka dla wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 29 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2018 No więc dopiero dziś zabraliśmy się za samochód. Wymiana zaworu SCV na pomogła. Faktem jest, że stary zawór był już na wykończeniu gdyż jego ścianki były mocno powycierane i zaraz pewno by się skończył. Nowy zawór zresetowany i dalej brak mocy a z rury wali jak z komina batorego. Przepływomierz sprawny (podmieniliśmy z navary z takim samym silnikiem). Turbina sprawna - wirnik obraca się lekko i po zapaleniu również się obraca. Wyciągneliśmy wtryskiwacze - wszystkie końcówki zakopcone jak diabli. Jutro jadą do sprawdzenia. Kolega z którym wyciągałem wtryski mówił że to małopradopodobne żeby padły wszystkie. Wygląda to tak jakby paliwo było wtryskiwane nie w tym momencie co trzeba... paliwo się nie spala i samochód kopci jak komin batorego, nie ma gazów w odpowiedniej ilości by napędzić turbinę.... nie mam pomysłów gdzie jeszcze szukać. Błędów oczywiście zero. Ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2018 Jesteś w błędzie. Jak u mnie padły wtryskiwacze to wszystkie 4 lały i nie trzymały parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek21 Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 W dniu 26.07.2018 o 09:01, maciejka_sz napisał: Podłączę się pod temat... Wczoraj wracając z wakacji... ni stąd, ni zowąd.. przy prędkości 100km/h, jadąc na tempomacie, dojeżdzając do skrzyżowania jakiś tam dróg, włączam się do ruchu i... prawie zero mocy, czarny dym jak z parowozu, tak że nie widać z tyłu samochodów. Sprawdziłem turbinę - obraca się, luzów brak, sprawdziłem zaworek sterujący turbiną - działa, błędów na kompie 0. Sprawdzone przewody zasilające przepływomierz - ok. EGR 10lat temu zaślepiony. Auto pali normalnie bez problemu. Nieszczelności brak. Przepływomierz się skończył? Macie jakieś pomysły? WITAM MAM TAKI SAM PROBLEM JAK GO ROZWIAZALES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 Jestem w trakcie - problem nie jest rozwiązany jeszcze. Przeprosiłem się z rowerem i jeżdżę nim do pracy... :/ Wtryskiwacze dobre.... na dniach będę je wkładał spowrotem. Przepływka, turbina, wtryskiwacze - OK. Szukamy dalej... jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 (edytowane) albo zawory na pompie/listwie albo synchronizacja się rozjechała... Edytowane 31 Lipca 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 A gdyby czujnik ciśnienia doładowania kłamał (padł) nie mogło by być takich objawów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Pojazd obecnie w zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie mają "odpowiedni" sprzęt do diagnozy. Myślę, że w nadchodzącym tygodniu sprawa się rozjaśni. Wróżenie z fusów w przydomowym garażu nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek21 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Moj stoi w serwisie nissanna juz dwa tygodnie i nie moga dojsc co jest ale w hiszpani niema dobrych mechanikow podejzewam ze jak sam im nie powiem gdzie jest problem to oni tego nie rozwiarza narazie czekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Darku, jak będziesz wiedział co było przyczyną podobnego problemu to napisz proszę. Ja również to uczynię. Przeprosiłem się z rowerem ale po dwóch dniach w upale dałem se na luz... pożyczyłem auto, w którym ledwo się mieszczę, a klima jest tylko naturalna dostępna po otwarciu okien na korbkę :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) "pożyczyłem auto, w którym ledwo się mieszczę" ------ microkar nie jest dobrym rozwiązaniem w te upalne dni, ledwie co to jedzie,ciasne, ciepło itp na Twoim miejscu przeprosiłbym znowu lowelek...... ;-) przynajmniej jak się jedzie troszkę wiaterek wieje i plecka w miarę suche.... Czapeczka (lepiej kask), okularki i da się jezdzić przynajmniej trochę człowiek się rozrusza. pomyśl ze to tak pro zdrowotnie. Zastanawiam się co to za auto ze ledwo co się mieścisz, jesteś postury ruskiego niedzwiedzia? ps. sorry za off, uśmiałem się... czekam na info co było przyczyną niedomagania patha. Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.