Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy


Cezek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem z moim patem wystepuje brak mocy w dolnym zakresie obrotow auto zaczyna jechac dopiero od 2300 obrotow. Nie kopci egr zaslepiony. Podcisnienia sprawdzone turbo sie załącza brak bledow. Obroty nie faluja auto ladnie rowno chodzi. Jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłączę się pod temat...

Wczoraj wracając z wakacji... ni stąd, ni zowąd.. przy prędkości 100km/h, jadąc na tempomacie, dojeżdzając do skrzyżowania jakiś tam dróg, włączam się do ruchu i...  prawie zero mocy, czarny dym jak z parowozu, tak że nie widać z tyłu samochodów.

Sprawdziłem turbinę - obraca się, luzów brak, sprawdziłem zaworek sterujący turbiną - działa, błędów na kompie 0. Sprawdzone przewody zasilające przepływomierz - ok. EGR 10lat temu zaślepiony. Auto pali normalnie bez problemu. Nieszczelności brak.

Przepływomierz się skończył? Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym z tyłu. Nie dopala albo olejem zarzuca pytanie skąd. Mogły wtryskiwacze polać. Trzeba sprawdzić wirnik turbiny od strony kolektora wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dopala... czarna sadza. Turbina cała, nie przegrzana, cichutka, i co ważne nie zarzygana.

Autko nie ma zupełnie mocy, żeby wjechać pod górkę to musze brać rozpęd i na 2ce, 3ce cyrklować koło 2,5-3tys obrotów żeby w ogóle podjechać. Przy tych obrotach sprężarka coś tam pompuje. Zawór sterujący sprężąrką sprawny.

Na wolnych obrotach silnik chodzi jak trzeba. Uruchamia się bezproblemowo, nie kolebie nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od zaworu SCV, który wymieniam jutro. Wtryski miały przegląd 2lata temu podczas wymiany głowicy. Wiem że to już sporo czasu minęło i samochód trochę na liczniku. Najgorsze jest to że ludzie, którzy są na miejscu i coś mogą pomóc akurat są na urlopach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym leci tylko przy dodawaniu gazu pod obciążeniem czyli podczas jazdy. Jest wtedy wyraźny muł. Na postoju silnik chodzi równo i bez problemu i nic nie kopci. Tak jakby brakowało powietrza. Jakiś parametr jest zakłócony i chyba paliwo dawkowane jest nie w takiej ilości jak potrzeba albo nie w tym momencie co trzeba. Nie ma żadnych błędów w komputerze. Zaczynam od zaworu SCV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma błędów na kompie to problem leży po stronie mechanicznej. Jak dla mnie wtryski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że tak jeszcze podpytam.... czy rozrząd (wyciągniety łańcuch) też może powodować taki efekt? Ja łańcucha nie wymieniałem, poprzedni właściciel wymieniał go przy 170tkm (obecnie 245). Rano jak odpalam to słychać przez chwilę łańcuch dopóki napinacz się do końca nie napełni, trwa to jakies 1-2sek. Czy jeżeli są różnice na czujnikach wału i wałków to powinno wywalić jakiś błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu nie wywali. Brak korelacji spowoduje że silnik zgaśnie w szczególności gdy jest zimny. Objaw który opisałeś wskazuje na klękającą pompę oleju. 

Na pewno nie jest to wina rozrządu. Sprawdź jeszcze czy vaccu-pompa podaje prawidłowe ciśnienie. Uwaga nie jest ono monitorowane przez czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiazana padla u mnie przeplywka stad brak mocy w pewnym zakresie obrotow. Przeplywka byla dobra ale rozjechaly jej sie parametry w jakims zakrwsie pomierzyli i wymienili auto zasuwa teraz jak szalone 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie? Konkretne dane podaj jak możesz. Będzie to wskazówka dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dopiero dziś zabraliśmy się za samochód.

Wymiana zaworu SCV na pomogła. Faktem jest, że stary zawór był już na wykończeniu gdyż jego ścianki były mocno powycierane i zaraz pewno by się skończył. Nowy zawór zresetowany i dalej brak mocy a z rury wali jak z komina batorego.

Przepływomierz sprawny (podmieniliśmy z navary z takim samym silnikiem).

Turbina sprawna - wirnik obraca się lekko i po zapaleniu również się obraca.

Wyciągneliśmy wtryskiwacze - wszystkie końcówki zakopcone jak diabli. Jutro jadą do sprawdzenia. Kolega z którym wyciągałem wtryski mówił że to małopradopodobne żeby padły wszystkie.

Wygląda to tak jakby paliwo było wtryskiwane nie w tym momencie co trzeba... paliwo się nie spala i samochód kopci jak komin batorego, nie ma gazów w odpowiedniej ilości by napędzić turbinę.... nie mam pomysłów gdzie jeszcze szukać.

Błędów oczywiście zero. Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie. Jak u mnie padły wtryskiwacze to wszystkie 4 lały i nie trzymały parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2018 o 09:01, maciejka_sz napisał:

Podłączę się pod temat...

Wczoraj wracając z wakacji... ni stąd, ni zowąd.. przy prędkości 100km/h, jadąc na tempomacie, dojeżdzając do skrzyżowania jakiś tam dróg, włączam się do ruchu i...  prawie zero mocy, czarny dym jak z parowozu, tak że nie widać z tyłu samochodów.

Sprawdziłem turbinę - obraca się, luzów brak, sprawdziłem zaworek sterujący turbiną - działa, błędów na kompie 0. Sprawdzone przewody zasilające przepływomierz - ok. EGR 10lat temu zaślepiony. Auto pali normalnie bez problemu. Nieszczelności brak.

Przepływomierz się skończył? Macie jakieś pomysły?

WITAM MAM TAKI SAM PROBLEM JAK GO ROZWIAZALES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie - problem nie jest rozwiązany jeszcze.

Przeprosiłem się z rowerem i jeżdżę nim do pracy... :/

Wtryskiwacze dobre.... na dniach będę je wkładał spowrotem.

 

Przepływka, turbina, wtryskiwacze - OK.

Szukamy dalej... jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zawory na pompie/listwie albo synchronizacja się rozjechała...

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojazd obecnie w zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie mają "odpowiedni" sprzęt do diagnozy. Myślę, że w nadchodzącym tygodniu sprawa się rozjaśni. Wróżenie z fusów w przydomowym garażu nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj stoi w serwisie nissanna juz dwa tygodnie i nie moga dojsc co jest ale w hiszpani niema dobrych mechanikow podejzewam ze jak sam im nie powiem gdzie jest problem to oni tego nie rozwiarza narazie czekam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku, jak będziesz wiedział co było przyczyną podobnego problemu to napisz proszę. Ja również to uczynię. Przeprosiłem się z rowerem ale po dwóch dniach w upale dałem se na luz... pożyczyłem auto, w którym ledwo się mieszczę, a klima jest tylko naturalna dostępna po otwarciu okien na korbkę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"pożyczyłem auto, w którym ledwo się mieszczę" ------ microkar nie jest dobrym rozwiązaniem w te upalne dni, ledwie co to  jedzie,ciasne, ciepło itp na Twoim miejscu przeprosiłbym znowu lowelek...... ;-) przynajmniej jak się jedzie troszkę wiaterek wieje i plecka w miarę suche.... Czapeczka (lepiej kask), okularki i da się jezdzić przynajmniej trochę człowiek się rozrusza. pomyśl ze to tak pro zdrowotnie. 

Zastanawiam się co to za auto ze ledwo co się mieścisz, jesteś postury ruskiego niedzwiedzia?

 

ps. sorry za off, uśmiałem się... czekam na info co było przyczyną niedomagania patha.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...