eddred Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Wczoraj po kilkugodzinnym postoju odkryłem przy odpaleniu silnika w Dieslu 2,0 2010r twardy pedał hamulca, twardy jak skała, nadusiłem kilka razy, potem odpaliłem silnik, pedał zmiękł, chwilę myślałem czy wcześniej też tak było, ale nie przypominam sobie takiej sytuacji, a raczej nie da się wsiąść, odpalić i nie poczuć różnicy w twardości hamulca. OK. Ruszyłem wolno i ostrożnie. W zegarze pali się kontrolka 4 WD! Nie ta, sygnalizująca przełączenie na cztery koła automat i nie ta na cztery koła LOCK. Nieco wyżej, wcześniej jej nie zauważałem bo - jak się okazuje - jest z grupy tych, co gasną po włączeniu silnika. Jadę i nerwowo zerkam na kontrolkę, potem usiłuję włączyć 4 WD Automat lub 4 WD LOCK - nie działa. Zahamowałem trzy razy ostro, ABS działa, wóz hamuje, dojechałem na parking po domem. Wyłączyłem silnik, włączyłem. Wszystko w porządku. Włączyłem 4 WD - OK. Rano sprawdzam hamulec - beton, po włączeniu silnika mięknie i działa normalnie, czy to możliwe żebym przegapił i to jest NORMALNY stan? Byłbym idiotą, ale - czemu nie? No i kontrolka 4 WD nie pali się, czytam instrukcję, wynika z niej, że świecenie tej ikony nie wróży nic dobrego. Ma ktoś opinię na temat? Doświadczenie? Rokowania? Polecany serwis we Wrocławiu? Będę silnie wdzięczny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Ta kontrolka wskazuje uszkodzenie napędu 4x4. Dobrze by było podpiąć pod komputer i sprawdzić, czy w sterowniku nie zapisały się jakieś błędy, bo tak to diagnoza może być trudna.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belliash Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Sprobuj odczytac bledy z komputera. Co do serwisu, ja jezdze tylko do Impwaru w Kobierzycach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Witam Pedał jest twardy dopóki nie załączysz silnika nie działa wspomaganie. A jeżeli kontrolka raz się zapaliła to mógł wystąpić jakiś błąd w elektronice przy załączaniu samochodu może słaby akumulator. Ja bym ewentualnie sprawdził akumulator czy ma odpowiednie parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 13 godzin temu, agit11 napisał: Witam Pedał jest twardy dopóki nie załączysz silnika nie działa wspomaganie. Nie tak do końca. Na początku pedał normalnie powinien zadziałać. Pierwsze wciśnięcie - pedał zachowuje się normalnie a przy każdym następnym twardnieje bo wspomaganie nie działa. Jeśli tak jest to normalne. Jeśli nie da się już pierwszy raz wcisnąć to problem z układem hamulcowym. Np. z serwem. Zawór zwrotny może być uszkodzony. To że pali się 4WD nie do końca może wskazywać na uszkodzenie samego napędu. Prawdopodobnie nie jest uszkodzony. Przy tego typu elektronice, gdzie wszystkie systemy są ze sobą powiązane bez kompa nie rozkminisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Dokładne jak piszę przedmówca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.