niewex Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Jestem nowy na forum, więc przede wszystkim się przywitam. Czołem wszystkim ! Od 2-3 lat jestem posiadaczem Nissana Navary D22 z 2000 roku, przedlift ze starym silnikiem 2,5 diesel 103 km Jak dla mnie auto nie do zdarcia. Auto ogólnie do tej pory wyglądało tak: Na wiosnę wziąłem się trochę za ogarnięcie ramy – szczególnie nie podobała mi się tylnia część ( pod paką ). A więc cyk – paka zdjęta. Wycinamy pseudołaty (blacha ok 2 mm) poprzedniego właściciela a tu taki obraz: Więc niedługo myśląc zacząłem poszukiwania drugiej ramy, po kilku tygodniach znalazłem ładną w całkiem dobrej cenie. Rama po przyjeździe od razu wzmocniliśmy – tam gdzie poprzednia była w najgorszym stanie. Wzmacnianie z blachy 5mm. Rama poleciała do piaskowania, poszła w ocynk a następnie pomalowana proszkowo. Efekty widzimy poniżej: No i tak z drobnej naprawy pojawił się pomysł, skoro i tak wszystko zwalamy to trzeba to dobrze przygotować żeby zrealizować wszystko co się da za jednym zamachem. Więc szykuje się kompleksowa odbudowa. To co już przygotowałem i co chce zrobić: ( ogólnie to patrząc na kolegę saydack'a to najchętniej poszedłbym po kredyt do banku ) - Wymiana wszystkich tulejek na Polibusze - Lift zawieszenia ( na ten moment wersja tańsza: amory, drążki skrętne, natomiast na tył póki co podkładki pod resory – w razie czego resory mogę zawsze wymienić ) - Wszystkie nowe przewody hamulcowe i paliwowe - Konserwacja budy od dołu po zdjęciu z ramy - Stalowe zderzaki Z racji, że jestem dopiero przed odbudową liczę na Was na dodatkowe sugestię co jeszcze warto zrobić przy okazji zwalonej budy z ramy? Teraz od razu pytania jakie mi się nasuwają: 1. Na Ebayu widziałem zestaw do liftu budy, jest sens to również robić? Jakich przeróbek trzeba wtedy dokonać? 2. Czym najlepiej zakonserwować budę od dołu? Prace mam zamiar zacząć w sierpniu, będę starał się zdawać relacje z bieżących postępów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2018 Witam nowego kolegę! Osobiście uważam że drążki skrętne to ostania rzecz do wymiany, pod warunkiem że stare się nie złamały to bym nie wymieniał na razie. Lift budy warto zrobić , do 60mm nie wymaga to żadnych przeróbek - jeżeli będziesz kupował polibusze to polecam przy okazji zapytać o "krążki" do body liftu o średnicy 6cm (potwierdzę Ci jeszcze wymiar jak zmierzę) nie muszą być dedykowane do d22 - na polibusze mamy rabat klubowy w Elast Polu - http://forum.nissanklub.pl/topic/99783-rabat-5-na-polibusze-w-elast-pol/ Swoją drogą jak zobaczyłem starą ramę to się przeżegnałem - jak to to mogło jeździć nie pojmę Życzę powodzenia i czekamy na relację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niewex Opublikowano 25 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Dzięki wielkie za namiar. No tak, a nie potrzebuję drążków wymieniać żeby podnieść przód? U siebie ile cali masz podniesione ? Oryginalne drążki mają jeszcze spory zapas to skręcenia? Co do ramy to ona od zewnątrz była połatana, jeszcze ze 2 tygodnie temu przed rozebraniem wyciągałem wywrotkę 25 ton kinetykiem. Całe szczęście że całej paki tam wtedy nie zostawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Drążki czy liftowe czy oryginalne - samochód podnosi się tak samo - trzeba jeżeli są klapnięte przestawić na wieloklinie i działa (w moim starym terrano były klapnięte - zostały przestawione i do dzisiaj tak jeżdżą i działają - sprzedałem znajomemu więc widuje je czasami). Ja mam podniesione 2" na zawieszeniu (a tak naprawdę to bliżej 1-1,5") + 2" na budzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niewex Opublikowano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2018 Pomimo tego, że jeszcze nie wszystko mam skompletowane zabraliśmy się za robotę. Jeszcze trochę i buda wyjeżdża do góry. Customowy tylni most Środek całkiem ładny, zastanawiam się tylko czy zabezpieczać w środku czy przelecieć tylko gumą zgrzewy i spawy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 1 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2018 W dniu 30.06.2018 o 17:22, niewex napisał: Środek całkiem ładny, zastanawiam się tylko czy zabezpieczać w środku czy przelecieć tylko gumą zgrzewy i spawy?? U mnie było tak http://forum.nissanklub.pl/topic/108782-navara-od-gołej-ramy-iii-v2017-fotorelacja/?do=findComment&comment=1192732 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niewex Opublikowano 23 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 Pomimo przeogromnego braku czasu udało się trochę bujnąć temat Navary. Nowa rama siedzi już na kołach. Oczywiście podniesiona 2 cale W przyszłym tygodniu atakujemy budę, zastanawiam się tylko jeszcze nad docelowym kolorem i czy lecieć raptorem czy jednak zwykły lakier?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 Powitać No i to lubię, klasyki odżywają Gdybyś miał pytania w temacie, wal śmiało. Wieczorami będę tu przesiadywał. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.