Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drugie życie Navara D22 '00


niewex

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum, więc przede wszystkim się przywitam.

Czołem wszystkim !

 

Od 2-3 lat jestem posiadaczem Nissana Navary D22 z 2000 roku, przedlift ze starym silnikiem 2,5 diesel 103 km

Jak dla mnie auto nie do zdarcia. Auto ogólnie do tej pory wyglądało tak:

 IMG_1274.thumb.JPG.4ca4a9769b5b011be1b1dd83adbf543f.JPG
 

Na wiosnę wziąłem się trochę za ogarnięcie ramy – szczególnie nie podobała mi się tylnia część ( pod paką ). A więc cyk – paka zdjęta. Wycinamy pseudołaty (blacha ok 2 mm) poprzedniego właściciela a tu taki obraz:

 IMG_0296.thumb.JPG.a4c778c9d2495e2c682f79f85b9850a0.JPG

IMG_0297.thumb.JPG.430bb74c2f18282c817f38ae3a1932e3.JPGIMG_0298.thumb.JPG.161a539f259c55d06fb1b09cc4ec82fd.JPG

 

Więc niedługo myśląc zacząłem poszukiwania drugiej ramy, po kilku tygodniach znalazłem ładną w całkiem dobrej cenie. Rama po przyjeździe od razu wzmocniliśmy – tam gdzie poprzednia była w najgorszym stanie. Wzmacnianie z blachy 5mm. Rama poleciała do piaskowania, poszła w ocynk a następnie pomalowana proszkowo. Efekty widzimy poniżej:

 IMG_1266.thumb.JPG.cb63eb8f8b2f41266e1c17eed0528737.JPGIMG_1267.thumb.JPG.b0b80bbab05ae96b6195d44095d8c931.JPGIMG_1269.thumb.JPG.a74c1a15fd89f0a68f5adcc44cb7e493.JPG

 

No i tak z drobnej naprawy pojawił się pomysł, skoro i tak wszystko zwalamy to trzeba to dobrze przygotować żeby zrealizować wszystko co się da za jednym zamachem. Więc szykuje się kompleksowa odbudowa.

 

To co już przygotowałem i co chce zrobić: ( ogólnie to patrząc na kolegę saydack'a to najchętniej poszedłbym po kredyt do banku :jump: )

- Wymiana wszystkich tulejek na Polibusze

- Lift zawieszenia ( na ten moment wersja tańsza: amory, drążki skrętne, natomiast na tył póki co podkładki pod resory – w razie czego resory mogę zawsze wymienić )

- Wszystkie nowe przewody hamulcowe i paliwowe

- Konserwacja budy od dołu po zdjęciu z ramy

- Stalowe zderzaki

 

Z racji, że jestem dopiero przed odbudową liczę na Was na dodatkowe sugestię co jeszcze warto zrobić przy okazji zwalonej budy z ramy?

 

Teraz od razu pytania jakie mi się nasuwają:

1.     Na Ebayu widziałem zestaw do liftu budy, jest sens to również robić? Jakich przeróbek trzeba wtedy dokonać?

2.     Czym najlepiej zakonserwować budę od dołu?

 

Prace mam zamiar zacząć w sierpniu, będę starał się zdawać relacje z bieżących postępów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego kolegę!  :wave:

Osobiście uważam że drążki skrętne to ostania rzecz do wymiany, pod warunkiem że stare się nie złamały to bym nie wymieniał na razie.

Lift budy warto zrobić , do 60mm nie wymaga to żadnych przeróbek - jeżeli będziesz kupował polibusze to polecam przy okazji zapytać o "krążki" do body liftu o średnicy 6cm (potwierdzę Ci jeszcze wymiar jak zmierzę) nie muszą być dedykowane do d22 - na polibusze mamy rabat klubowy w Elast Polu - http://forum.nissanklub.pl/topic/99783-rabat-5-na-polibusze-w-elast-pol/ 

Swoją drogą jak zobaczyłem starą ramę to się przeżegnałem - jak to to mogło jeździć nie pojmę :)

Życzę powodzenia i czekamy na relację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za namiar. 

No tak, a nie potrzebuję drążków wymieniać żeby podnieść przód? U siebie ile cali masz podniesione ? Oryginalne drążki mają jeszcze spory zapas to skręcenia?

Co do ramy to ona od zewnątrz była połatana, jeszcze ze 2 tygodnie temu przed rozebraniem wyciągałem wywrotkę 25 ton kinetykiem. Całe szczęście że całej paki tam wtedy nie zostawiłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki czy liftowe czy oryginalne - samochód podnosi się tak samo - trzeba jeżeli są klapnięte przestawić na wieloklinie i działa (w moim starym terrano były klapnięte - zostały przestawione i do dzisiaj tak jeżdżą i działają - sprzedałem znajomemu więc widuje je czasami).

Ja mam podniesione 2" na zawieszeniu (a tak naprawdę to bliżej 1-1,5") + 2" na budzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego, że jeszcze nie wszystko mam skompletowane zabraliśmy się za robotę. Jeszcze trochę i buda wyjeżdża do góry.

IMG_0041.thumb.JPG.5308ef0dbc9c863f189f3eafa7d20948.JPG

 

Customowy tylni most :D

IMG_0043.thumb.JPG.d9c5719a1633f119da8c8fca7c69c60b.JPG

 

 

Środek całkiem ładny, zastanawiam się tylko czy zabezpieczać w środku czy przelecieć tylko gumą zgrzewy i spawy?? 

IMG_0044.thumb.JPG.951263b6ea082dc3aba601c86bcb6bf4.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2018 o 17:22, niewex napisał:

Środek całkiem ładny, zastanawiam się tylko czy zabezpieczać w środku czy przelecieć tylko gumą zgrzewy i spawy?? 

U mnie było tak http://forum.nissanklub.pl/topic/108782-navara-od-gołej-ramy-iii-v2017-fotorelacja/?do=findComment&comment=1192732

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pomimo przeogromnego braku czasu udało się trochę bujnąć temat Navary.

Nowa rama siedzi już na kołach. Oczywiście podniesiona 2 cale :dribble:

W przyszłym tygodniu atakujemy budę, zastanawiam się tylko jeszcze nad docelowym kolorem i czy lecieć raptorem czy jednak zwykły lakier??

IMG-3260.thumb.JPG.fd1e54c090e08b99311e05fe0187e322.JPG

IMG-3259.thumb.JPG.c4a7c39ce7b645f74befa7b3f9f8ad9a.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać :)
No i to lubię, klasyki odżywają
Gdybyś miał pytania w temacie, wal śmiało. Wieczorami będę tu przesiadywał.
Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...