atelie Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Panowie pomóżcie w temacie. Jakie powinny być napięcia na sondach na zimnym i ciepłym silniku ? Czy miał ktoś problemy ze złączkami na sondzie nr1? Oprócz większego spalania (ok. 13l trasa 90-100km) i smrodu benzyny nie ma innych niedomagań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Sonda regulacyjna: 0,1-0,9V napięcie powinno zmieniać się szybko w tym zakresie. Przy hamowaniu silnikiem 0V, przy bucie w podłogę 0,75-0,85V. Sonda diagnostyczna: 0,1-0,9 napięcie powinno być jak najbardziej stałe, im mniej się zmienia tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atelie Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Zdecydowałem się na wymianę sondy. Przy pomiarach grzałka wskazywała oporność 9ohm- można stwierdzić że sprawna, ale napięcie z sondy na wolnych obrotach nie wiadomo skąd 1,44-1,60V. Objawy: silnik pożera duże ilości paliwa ok 15l/100km, śmierdzi benzyną wokoło auta, silnik pracował równo i bez zastrzeżeń, auto lekko przymulone. Po wymianie sondy nr. 22690AU000 firmy Bosch objawy ustąpiły jak ręką odjął :) Spalanie na razie testuję ale mieszczę się w 9,5l w cyklu mieszanym. Pomocnym był artykuł https://www.autowcentrum.pl/blog/post/wymiana-sondy-lambda,34526/ za który dziękuję. Również podziękowania koledze ulisses za poradę i zainteresowanie tematem. Autko śmiga aż miło :))) pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.