13Homer Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Cześć, Nissan żony ma taką "przypadłość", że sprzęgło bierze przy samej podłodze i pedał jest trochę "wpadnięty", tzn. nie odbija do końca, tylko, powiedzmy, do połowy. Jeździ dobrze, sprzęgło nie ślizga się, biegi wchodzą poprawnie - czasami bieg się zatnie, ale to raczej kwestia nie wciśniętego do końca pedału, bierze naprawdę przy samej podłodze. Wyczytałem, że sprzęgła w tym modelu się nie reguluje, więc zastanawiam się co się stało i co z tym można zrobić. Czy macie może jakieś pomysły co może być powodem? Wolałbym przed wizytą u mechanika najpierw się rozeznać w temacie, żeby mieć pojęcie czy aby nie próbuje mnie naciągnąć na kosztowną naprawę. Czy może to być kwestia starego płynu hamulcowego albo zapowietrzenia układu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti199 Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Przyczyną podobnej "przypadłości" w Primerze p12 było pęknięte mocowanie pedału sprzęgła do ściany grodziowej. W Primerze dużo rozbierania i trochę spawania, ale problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13Homer Opublikowano 8 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Dzięki za wskazówkę. Mało to optymistyczne, niestety. Jak się dowiedzieliście, że to był powód? Mechanik (albo kanał/podnośnik) jest potrzebny czy można samemu to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti199 Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Stwierdził to dobry mechanik, bo inni sugerowali problemy ze sprzągłem. W Primerze jest do tego mocowania do grodzi, fatalny dostęp, ale w czasie naciskania pedału sprzęgła, widoczne było od strony silnika poruszanie się elementu, który powinien być nieruchomy. Trudny dostęp, konieczny spory demontaż podzespołów, by nie "sfajczyć" auta podczas spawania. Nie wiem, jak w Micrze to wygląda. Objawy przed naprawą, były identyczne, jak w Twoim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13Homer Opublikowano 8 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Dzięki. Spróbuję popatrzyć od środka, może coś wypatrzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 U mnie też bierze nisko. W Primerze P11 miałem sprzęgło na lince a w Micrze K12 jest hydrauliczny wysprzeglik więc raczej nie ma co porównywać. Ja obstawiam zużyte sprzęgło bo w miarę zużywania się tarczy sprzęgła docisk ma samoregulację która zmniejsza luz do tarczy aż w końcu luz jest minimalny co zmniejsza skok pedału sprzęgła. Efekt sprzęgło robi się krótkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13Homer Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Przepraszam, zapomniałem napisać co to było: pompa sprzęgła. Szczegółów nie podam, bo się na tym nie znam, ale z grubsza chodziło o to, że tłoczek pompy połączony jest jakoś z pedałem sprzęgła i to się rozczepiło. Mechanik zajrzał, nałożył z powrotem i zabezpieczył trytką. Na razie działa jak należy, ale uprzedzili mnie, że może to znowu spaść, więc wskazana jest wymiana pompy (tłoczek czy też "to coś" może nie być dostępne osobno). Jak nabiorę ochoty na szorowanie się po ziemi, to zajrzę pod kierownicę i sprawdzę jak to wygląda, ale na tę chwilę nie mam takiej motywacji. Dzięki za pomoc w szukaniu przyczyn, całe szczeście, że nie skończyło się spawaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.