Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai 2007 - silnik się przegrzewa


vantooh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moim Qashqaiem. Otóż przy wysokich temperaturach powietrza - ok +30 stopni, kiedy świeci słońce - silnik się przegrzewa w momencie niejednostajnej jazdy (światła, ruch, światła, ruch). Temperatura na zegarze osiąga maksymalną ilość kresek, wyłącza się klimatyzacja. Kiedy temperatura jest niższa o kilka stopni, nie wiem, +26 stopni i nie ma słońca - wtedy jest wszystko ok. Jak tylko słońce świeci przy +30 - dramat. Płyn chłodniczy jest. Dałem auto do mechanika - stwierdził, że to wina termostatu i go wymienił. Niestety dalej występuje ten problem. Qashqai jest z 2007, silnik 2.0 - gaz. Oddam go ponownie ale tak z ciekawości, czy ktoś nie miał podobnego problemu?

Edytowane przez vantooh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
mam problem z moim Qashqaiem. Otóż przy wysokich temperaturach powietrza - ok +30 stopni, kiedy świeci słońce - silnik się przegrzewa w momencie niejednostajnej jazdy (światła, ruch, światła, ruch). Temperatura na zegarze osiąga maksymalną ilość kresek. Kiedy temperatura jest niższa o kilka stopni, nie wiem, +26 stopni i nie ma słońca - wtedy jest wszystko ok. Jak tylko słońce świeci przy +30 - dramat. Płyn chłodniczy jest. Dałem auto do mechanika - stwierdził, że to wina termostatu i go wymienił. Niestety dalej występuje ten problem. Qashqai jest z 2007, silnik 2.0 - gaz. Oddam go ponownie ale tak z ciekawości, czy ktoś nie miał podobnego problemu?
Wentylatory chłodnicy sprawdzone?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić testerem uszczelkę pod głowica, sa takie które sie wkłada do płynu chłodniczego. Nie jest to drogie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, scanik napisał:

Możesz sprawdzić testerem uszczelkę pod głowica, sa takie które sie wkłada do płynu chłodniczego. Nie jest to drogie

Myślę że to błąd któregoś z czujników temperatury bo klima się wyłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka potrzebna. Do gniazda OBD jakiś moduł na BT, na smartfonie program (np torque) i czytamy temperatury silnika.

Inna sprawa, czy układ chłodzenia jest prawidłowo odpowietrzony?

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ sie sam odpowietrza. Te tanie testery OBD często bzdury pokazują np temperatury z kosmosu. Jedz do mechanika niech posprawadza. Najlepiej do innego niz wcześniej :-)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze proponowałbym zobaczyć czy chłodnica jest na całej powierzchni gorąca. Być może jest zakamieniona lub zasyfiona i nie pracuje poprawnie. Przerabiałem kiedyś dokładnie taki sam temat w chrysler PT cruiser. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, agit11 napisał:

znajomy w astrze miał podobne objawy i okazało się że miał przytkane przewody do chłodnicy 

31 minut temu, horte napisał:

Ja jeszcze proponowałbym zobaczyć czy chłodnica jest na całej powierzchni gorąca. Być może jest zakamieniona lub zasyfiona i nie pracuje poprawnie. Przerabiałem kiedyś dokładnie taki sam temat w chrysler PT cruiser. 

 

Hmmm... to chyba w takim przypadku w ogóle by temperatura silnika rosła bez względu na temp. otoczenia? Właśnie problem występuje tylko, jak temperatura otoczenia jest wysoka i świeci słońce. Sprawdzę dziś temperaturę przez OBDII bo akurat mam taki moduł, może to rzeczywiście czujnik.

Edytowane przez vantooh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W dniu 22.07.2018 o 21:08, Author53 napisał:

Myślę że to błąd któregoś z czujników temperatury bo klima się wyłącza

 

Niekoniecznie...

W niektórych autach (nie wiem jak jest w QQ, ale pewnie podobnie) sprężarka klimy jest odłączana po przekroczeniu skrajnie wysokiej temperatury w układzie chłodzenia, aby odciążyć układ i pozwolić się schłodzić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
 
 
Niekoniecznie...
W niektórych autach (nie wiem jak jest w QQ, ale pewnie podobnie) sprężarka klimy jest odłączana po przekroczeniu skrajnie wysokiej temperatury w układzie chłodzenia, aby odciążyć układ i pozwolić się schłodzić.
 
Pozdrawiam.
Tak jest. Niech jedzie do mechanika zanim przegrzeje silnik.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bhtom napisał:

Witam,

 

 

Niekoniecznie...

W niektórych autach (nie wiem jak jest w QQ, ale pewnie podobnie) sprężarka klimy jest odłączana po przekroczeniu skrajnie wysokiej temperatury w układzie chłodzenia, aby odciążyć układ i pozwolić się schłodzić.

 

Pozdrawiam.

A jakiej skrajnej temperaturze piszesz? " Kiedy temperatura jest niższa o kilka stopni, nie wiem, +26 stopni i nie ma słońca - wtedy jest wszystko ok. Jak tylko słońce świeci przy +30 - dramat." Kolega "vantoh" pisze o temperaturze zewnętrznej wpływającej na występujące u niego problemy. Tak może być że system wyłącza sprężarkę gdy dostanie sygnał o wysokiej temperaturze cieczy chłodzącej. Problem jest skąd ten sygnał? Mimo wszystko sprawdził bym temperaturę cieczy chłodzącej bezpośrednio z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Author53 napisał:

A jakiej skrajnej temperaturze piszesz?

Koledze chodziło zapewne o skrajnie wysoką temperaturę cieczy chłodzącej silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W dniu 24.07.2018 o 09:23, Author53 napisał:

A jakiej skrajnej temperaturze piszesz? "

 

W dniu 24.07.2018 o 01:26, bhtom napisał:

skrajnie wysokiej temperatury w układzie chłodzenia

 

W dniu 24.07.2018 o 13:52, cezzar1 napisał:

Koledze chodziło zapewne o skrajnie wysoką temperaturę cieczy chłodzącej silnik.

 

Dokładnie tak, chodziło mi o temperaturę cieczy chłodzącej. Pisałem wcześniej, że nie wiem jak jest w QQ, bo u mnie jest wszystko OK i nie miałem do tej pory potrzeby drążyć tematu. Kiedyś natomiast rozgryzałem temat w Oplu Tigrze I , w której to w chłodnicy są dwa czujniki bimetaliczne. Pierwszy o niższej temperaturze włączenia i jednym styku NO, włącza wolne obroty wentylatora. Drugi czujnik posiada dwa styki (NO i NC). Pierwszy odpowiada za włączenie drugiego biegu wentylatora (NO), a drugi (NC), bodajże przy 105 stopniach odcina masę od sprężarki klimy.

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proponuję sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego. One nie są szczególnie trwałe, wytrzymują +- 100 tys. km.

U mnie ten czujnik powodował, że po rozgrzaniu silnika nie szło włączyć tempomatu (bo sterownik myślał, że silnik ma zbyt wysoką temperaturę). Po wymianie problem ustąpił. No i wskazówka temperatury płynu zatrzymuje się trochę niżej niż kiedyś ...

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

no i chyba problem zdiagnozowany. Potrzeba było na to kilka dni, bowiem dopiero teraz upały tak dały się we znaki, że silnik znowu zaczął szaleć. Okazało się, że wentylator chłodnicy nie wiedzieć czemu wyłącza się przy wysokiej temperaturze. Normalnie po odpaleniu chodzi, tylko w pewnym momencie na gorącu (lub mi się wydawało, że gorąco i słońce jest tu czynnikiem niezbędnym) siada i koniec. Po wyłączeniu auta włącza się ponownie, po czym po jakimś czasie znowu się wyłącza. Pytanie czy jest to kwestia wentylatora, czy sterownika do niego. W każdym razie jutro daję do mechanika - przynajmniej wiadomo jakie urządzenie szwankuje.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to nie jest takie jednoznaczne, że to wentylator..
Raczej bym się zastanowił DLACZEGO wentylator się wyłącza?

Żeby sterownik podał napięcie na przekaźnik który załącza wentylator musi być spełnione kilka warunków:
- zależy jaka prędkość obrotowa silnika
- czy akumulator naładowany w wystarczającym stopniu (wentylator jest elektryczny, wiadomo musi mieć prąd)
- jaka jest prędkość pojazdu (powyżej 80 km/h jest na tyle duży pęd powietrza, że wentylator nie musi się kręcić)
- jaka jest faktyczna temperatura silnika (czytaj płynu chłodzącego) --> pytanie czy czujnik temp. nie zawyża wskazań
- czy załączona jest klimatyzacja (załączenie klimy na postoju powinno spowodować włączenie się wentylatora chłodnicy)
- czy ciśnienie czynnika chłodzącego nie jest zbyt wysokie (wtedy powinien się włączyć)

Może być też brak kontaktu gdzieś na zasilaniu wentylatora itp.

Może chłodnica jest zatkana owadami i błotem (z zewnątrz) albo układ chłodzenia jest przytkany osadem (wewnątrz), jak wygląda płyn chłodzący, czysty jest?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaja, mechanik oddaje auto, że wymieniony został przekaźnik temperatury i to załatwiło problem. Oczywiście testował, auto na chodzie było godzinę na pełnym słońcu. Ja wsiadam, jadę 10 metrów i widzę, że kreska temp. poszła znowu do góry. Od razu wracam do niego, jak wróciłem to kreski temperatury były już pod stan awaryjny. Zaczęła się znowu szukanie gorączkowe, bo przecież "niby" chodziło. Co się okazało? Wentylator prócz sterowania komputerem ma własny mikroprocesor, który odpowiednio od temp. wyłącza wiatrak, włącza wolny bieg lub na maxa. Mikroprocesor ten jest jednak bardzo blisko elementów instalacji gazowej, która ogrzewając się od silnika powodował, że mikroprocesor wariował i nie zaskakiwał najszybszy bieg wentylatora - po prostu wyłączał go. Po wyciągnięciu wtyczki do sterownika wentylatora działa on bez problemu - sterowany jedynie przez komputer pokładowy albo się wyłącza, albo chodzi na maxymalnych obrotach ale nie wyłącza się już bez sensu. Więc do roboty jest albo wymiana tego modułu z mikroprocesorem wiartaka, albo opakowania go w jakąś izolację termiczną. Zobaczymy co dalej będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz cyrki z tym.. Współczuję

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle.. Jednak usterkę spowodowało urządzenie "obce" czyli instalacja gazowa. Nie zwróciłem na to uwagi, że masz zagazowany silnik.

Może da się jakoś odsunąć ten element instalacji gazowej? Szkoda byłoby przegrzać silnik czy wypalić uszczelkę pod głowicą przez coś takiego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...