Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 1.8 2002r katalizator podwójny.


tomcio2553

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat z katalizatorem,słaba wydajność się zapala 0430.Może ktoś pomoże. Narazie nie wiem co robić,wkładów nie chcą wymienić bo żeliwo,używany ryzyko bo może być to samo.Zamiennikow brak.Chyba tylko wywalić środek ale boję się czy nie będzie za głośno.Nic nie udało mi się znaleźć na temat dźwięku po usunięciu katalizatora.Emulatory na sondy to już wiem ale to nie rozwiązuje sprawy.Jest trochę słaba i raz miała problem z odpaleniem.Wyskoczył mi od razu błąd kata i czujnika wału korbowego.Po odpaleniu ledwo dojechałem 500m na parking.Po nocy już paliła normalnie I tak dwa miesiące już jeżdżę tylko co chwilę sam błąd kata wyświetla.Z góry dzięki za rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto w gazie?? sprawdzałeś 1 lambadę?? jak korekty silnika?? może czas na łańcuch??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez gazu.Przebieg 240000,łańcucha jeszcze nie wymieniłem.Sondy są 4 ,na komputerze w serwisie był i wyszła niska wydajność kata.Błąd 0420 albo 0430 zapala się od 4lat,tylko wcześnie sam znikał i zapalał się bardzo rzadko. Teraz zapala się raz w tygodniu a robię tylko 20km dziennie.Sam sobie kasuję błąd.O co chodzi z tą korektą silnika.Na razie chcę wyeliminować problem z katalizatorem. Tylko nie wiem co z dźwiękiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasujesz błędy czyli możesz też podejrzeć pracę I sond zobacz jak to wygląda czy któraś nie stoi na bogato cały czas bo może masz przylany silnik i dlatego ten błąd wyskakuje, nie zawsze to wina kata 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasuję pedalem gazu.Wczesniej miałem znajomego w serwisie.A te pierwsze sondy jak najprościej sprawdzić.Teraz jeżdżę miesiąc i się jeszcze nie zapalił błąd,tylko zacząłem jeździć bardzo łagodnie, szybko zmieniając biegi bez przeciąganie jak emeryt.

Spalanie 9l po mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie z tymi dwoma błędami 0420 i 0430 i też za bardzo się nie orientuje co może to być przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2016 o 13:45, krajesiak napisał:

Rozrząd 460zł + pompa wody 100zł + wymiana 400zł. W cenie wymiany miałem jeszcze płukankę chłodnicy i kontrolę luzów zaworowych. Auto jakby lepiej zaczęło reagować na pedał gazu.

 

Nadal mam jednak problemy z podszarpywaniem na wysokich obrotach na 5 biegu. Muszę dokładnie sprawdzić czy tylko na LPG czy na PB też.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze sprawdzę testerem  wszystkie sondy.Jak będą dobre to usunę środek z kata,ale myślę że sondy są dobre bo ten błąd 0430 zapala się od kilku lat, tylko wcześniej dwa razy w roku się swiecił,a teraz co 200km.Innego rozwiązania nie mogę znaleźć.Katalizator w aso pewnie wartość samochodu.Generalnie auto jest trochę słabsze i głosniejsze.Powyzej prędkości 130 zaczyna się jakiś świst zaciaganego powietrza .Przy hamowania silnikiem na niskich biegach lekko poszarpuje.a przy zmianie biegu muszę płynnie i powoli puszczać sprzęgło bo też poszarpuje.Wczesniej silnik był bardziej elastyczny przy małej prędkości jadąc na wyższym biegu, teraz poszarpuje.Pewnie rozrzad do wymiany ale chcę mieć jeszcze pewność i ogarnąć katalizator najpierw.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy jest dużo głośniej po wywaleniu kata.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...