sq9mcs Opublikowano 28 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Witajcie. Temat EGRa w YD25 to rzeka. Wszyscy wiemy że najczęściej szlag trafia plastikową zębatkę która po prostu przestaje przenosić siłę obrotu z silniczka na zapadkę. U siebie odkryłem że zawór nie domyka się i w trakcie przyspieszania spada ciśnienie doładowania. Rozebrałem zawór i jestem trochę zaskoczony. Problem jak się okazuje nie dotyczy plastikowej zębatki tylko sprężyny. Zawór nie zamyka się samoczynnie tylko pozostaje częściowo otwarty. Silnik w EGRze jest zwykły nie krokowy więc sprężyna odgrywa tutaj zasadniczą rolę. Moje pytanie brzmi, sprawdził ktoś czy ECM jest w stanie domykać zawór silnikiem do pozycji 0? Czy tylko ECM odłącza zasilanie a sprężyna ma domknąć zawór samodzielnie? Jedno jest pewne, zapadka ma trzpień magnetyczny na jej końcu jest czujnik więc ECM wie w jakim położeniu jest EGR. A ponieważ ECM odbiera z niego sygnały cały czas to nawet zaślepienie nie oszuka dobierania mieszanki. Ciśnienie w układzie wydechowym wzrośnie turbina będzie się szybciej wkręcać ale dalej skład mieszanki będzie zależny od błędnego sygnału z niedomkniętego EGRa i przez to silnik będzie niepełnosprawny. Oczywiście to tylko dywagacje a sprawa dotyczy YD25 drugiej generacji czyli ten produkowany od 09.2006r z DPFem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 29 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2018 (edytowane) nie tak do końca, kolega dobrze mysli tylko iż.... za skład mieszanki i dawkę paliwa odpowiada MAF (jak dobrze pamietam nazwe) czyli potocznie przepływka.... Przepływka widzi zwiększony przepływ i ECU powinien zwiększyć dawkę paliwa, ale........ może to i robi tylko iz mapy nie pozwalają dodać zbyt duzo paliwa bo obroty biegu jałowego musza się zgadzać. Po drugie EGR najwięcej działa na najnizszych obrotach, z ich wzrostem ECU powinno go całkowicie zamknąć..... ogólnie zagadnienie do tunerów którzy potrafią nowe mapy napisać, oni wiedza co ,kiedy i gdzie... Temat dosyć złożony, jest to układ wspólnych zależności. Tylko co ma priorytet? Chyba nie EGR bo ECU nie wywala błędu po jego zaslepieniu czyli, do kompa idą odczyty z ustawienia zaworu , a po jego zaślepieniu komp dostaje info o zwiększonym przepływie powietrza i wg tego ustala dawkę paliwa. Tak ja to widzę i moja dupohamownia, bo silnik z dołu lepiej się wkręca na obr. czyli nie może być niepełnosprawny. Odnosnie DPFa w tym przypadku ECU co jakis czas wg odczytów z czujek dowala paliwa aby go wypalić... I egr nie będzie miec na to wpływu. Edytowane 29 Lipca 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 Niedomknięty EGR powoduje zbyt niskie ciśnienie gazów. Przez co turbina nie jest w stanie osiągnąć odpowiedniego ciśnienia. Niestety widzę że EGR ma wpływ na działanie ECM. W zależności od stopnia otwarcia EGRa zmieniają się informacje na magistrali. Po coś to zrobili, w związku z czym zaślepienie poza zwiększeniem ciśnienia turbiny i trochę spokojniejszą pracą VNT, może mieć zasadniczy wpływ na pracę układu zasilania paliwem. W końcu gazy nie są wciskane do kolektora ssącego od tak. ECM musi mieć poprawkę w mapach mając na uwadze gazy z EGRa. Stąd właśnie najlepszym rozwiązaniem na ominięcie tego zaworu jest wyłączenie go w ECM tak aby system nie brał poprawki na ten zawór. W końcu nie ma czujnika zajmującego się pomiarem składu mieszanki na etapie spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 30 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 (edytowane) niedomkniety EGR to juz niestety jest niesprawność silnika. I tu jest problem, bo ECU nie podaje info o usterce, a nawet nie wyświetla błędu po jego zaslepieniu jak to robią np. auta grupy VAG. tam się nie da zaslepić EGRa bo system wywali błąd więc w tym przypadku recyrkulacja spalin ma wysoki priorytet. Odnośnie starszych VW, TDI PD, (np AWX-130PS) zaślepienie egra nie miało żadnego wpływu na silnik, MAF odczytywał zwiększoną ilość paliwa i wg tego dawkował paliwo. Być może tak tez jest u nissana, nie będę się spierał. Może nie, ale silnik z pewnością nie jest niepełnosprawny. Recyrkulacja spalin działa tylko przy niskim obciążeniu silnika, o tym należy pamiętać. Najważniejsze aby EGR się zamykał, i układ spalin był szczelny bo inaczej tracimy moc. Edytowane 30 Lipca 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 Jedno jest pewne zaślepiony EGR daje większe ciśnienie w układzie wydechowym niż brak zaślepki i sprawny EGR. Czekam na nowy EGR aby przetestować zachowanie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) Teoria okazała się być faktem. Mogę spokojnie powiedzieć ze po blisko roku walki z dziwnymi objawami wyleczyłem swojego Patka. Przyczyną był EGR, który miał dwie usterki. Pierwszą była wyciągnięta sprężyna które nie domykała właściwie zaworu. A druga usterką była jego nieszczelność w pozycji zamkniętej. Udało mi się sprawdzić jak wpływa zaślepienie EGRu na pracę silnika. Oczywiście mówimy tu o wersji YD25 rev.2 czyli silnikach z mocą 171KM i DPFem montowanych po 09.2006r. Z analizy map ECU wynika że silnik w każdym zakresie obrotów może odpowiednio dobierać ustawienie zaworu EGR tak aby uzyskać optymalną pracę silnika. Potwierdza to niewłaściwą pracę silnika przy zaślepieniu zaworu. Po prostu pomimo szybszego wkręcania na obroty robił się muł niesamowity. Po założeniu nowego zaworu silnik odzyskał dawną zapomnianą sprawność. Pozbycie się EGRa wymagałoby zmiany map w ECU. Dla zainteresowanych zamontował zawór EGR firmy NTY. Jedyna nowość jaka się pojawiła to konieczność kalibracji przez ECU po odpięciu zasilania z akumulatora. Inaczej silnik pracuje jakby paliwa momentami brakowało. Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Cześć, podepnę się : 2.5 171km 2007r. bez dpf-a z manualem. Miałem okazję do zapoznania się z wadliwe działającym egr-em. Po oczyszczeniu ustrojstwa, oczyszczeniu dolotu spalin i zaślepieniu go nie odczuwam żadnych negatywnych skutków ubocznych. Silnik pracuje równo, zbiera się ładnie od samego dołu. Brak jakichkolwiek błędów, nie dymi, nie szarpie, równo wchodzi na obroty, nic nie stracił na dynamice. Przejechałem jakieś 40k km i nie mogę złego słowa powiedzieć o moim niecnym czynie, związanym z drobną modyfikacją silnika. No może na wolnych obrotach więcej truje. Na żywotność silnika i jego pracę zasadniczo wpływu to nie ma. Według mnie oczywiście. Pozdrawiamy serdecznie Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Wniosek jest bardzo prosty. EGR przy DPFie być musi. Po usunięciu DPFu musisz zmienić mapy w ECU a wtedy można obyć się bez EGRa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Sq9mcs - jak sprawuje się ten egr z nty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Nijak. Szlag go trafił po 250km. Pękła zębatka. Dziada oddałem. Kupiłem oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 26 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 No to jakiś trefny Ci się trafił, moje chodzi już 3 miesiąc.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 (edytowane) Witam. Mam zaslepiony egr. Teraz przy kolektorze rura od chlodnicy egr jest piekneta. Zastanawiam sie czy mozna tez zaslepic od strony kolektora. Zamiast wymienic chlodnice całą pomyslalem ze zeslepe tez od kolektora. Pojawia mi sie tam czarni osad i gloszne syczenie przy doladowaniu turbo. Moze ktos pomoze Edytowane 16 Września 2019 przez Valeri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 możesz zaślepić... tylko trzeba dać grubszą blaszkę aby ją spaliny nie przepaliły po tygodniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qnikol Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Dzieki Spaliny i teraz cucz. Osmalony na czarno. Dokladne przy wlaczeniach egr kolektor. pieknecie ze strony egr. Jesli ta rura do niczego juz nie sluzy, to moge chyba spokojnie zaslepic czy nie? Uziwke 400 zl na allegro. A zespalac nie wiem czy da rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 skoro masz już i tak zaslepiony EGR to możesz zaślepić też od strony kolektora. Tym bardziej ze rurka jest pęknięta. Ja tą rurkę wyciągłem aby miec lepszy dostęp do górnej pokrywy rozrządu. Zrob dwie blaszki 3-4mm grubości , odrysuj końce z rurki egr przytnij ,nawierc otwory i zaślep wlot do egra i kolektor wydechowy. Uszczelki zostaw fabryczne. I po problemie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 a czy EGR nie bierze też udziału w sterowaniu turbiną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 E....chyba bierze, bo jak szlag trafił mój to turbo nie wstawało. Po wymianie jakby nowy wóz, turbo sie elegancko wkręca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Jak EGR padnie w trybie otwartym i go nie zaślepisz to ciśnienie z kolektora wydechowego spada i nie jest w stanie napędzić turbiny. Przy zaślepieniu tego problemu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.