Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR - prawidłowa praca. Czy zaślepienie EGRa oszuka ECM.


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Temat EGRa w YD25 to rzeka. Wszyscy wiemy że najczęściej szlag trafia plastikową zębatkę która po prostu przestaje przenosić siłę obrotu z silniczka na zapadkę. U siebie odkryłem że zawór nie domyka się i w trakcie przyspieszania spada ciśnienie doładowania. Rozebrałem zawór i jestem trochę zaskoczony. Problem jak się okazuje nie dotyczy plastikowej zębatki tylko sprężyny. Zawór nie zamyka się samoczynnie tylko pozostaje częściowo otwarty. Silnik w EGRze jest zwykły nie krokowy więc sprężyna odgrywa tutaj zasadniczą rolę.

Moje pytanie brzmi, sprawdził ktoś czy ECM jest w stanie domykać zawór silnikiem do pozycji 0? Czy tylko ECM odłącza zasilanie a sprężyna ma domknąć zawór samodzielnie? 

Jedno jest pewne, zapadka ma trzpień magnetyczny na jej końcu jest czujnik więc ECM wie w jakim położeniu jest EGR. A ponieważ ECM odbiera z niego sygnały cały czas to nawet zaślepienie nie oszuka dobierania mieszanki. Ciśnienie w układzie wydechowym wzrośnie turbina będzie się szybciej wkręcać ale dalej skład mieszanki będzie zależny od błędnego sygnału z niedomkniętego EGRa i przez to silnik będzie niepełnosprawny.

Oczywiście to tylko dywagacje a sprawa dotyczy YD25 drugiej generacji czyli ten produkowany od 09.2006r z DPFem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak do końca, kolega dobrze mysli tylko iż.... za skład mieszanki i dawkę paliwa odpowiada MAF (jak dobrze pamietam nazwe) czyli potocznie przepływka....

Przepływka widzi zwiększony przepływ i ECU powinien zwiększyć  dawkę paliwa, ale........ może to i robi tylko iz mapy nie pozwalają dodać zbyt duzo paliwa bo obroty biegu jałowego musza się zgadzać.

Po drugie EGR najwięcej działa na najnizszych obrotach, z ich wzrostem ECU powinno go całkowicie zamknąć.....

ogólnie zagadnienie do tunerów którzy potrafią nowe mapy napisać, oni wiedza co ,kiedy i gdzie...

Temat dosyć złożony, jest to układ wspólnych zależności. Tylko co ma priorytet?

Chyba nie EGR bo ECU nie wywala błędu po jego zaslepieniu czyli, do kompa idą odczyty z ustawienia zaworu , a po jego zaślepieniu komp dostaje info o zwiększonym przepływie powietrza  i wg tego ustala dawkę paliwa. Tak ja to widzę i moja dupohamownia, bo silnik z dołu lepiej się wkręca na obr. czyli nie może być niepełnosprawny.

Odnosnie DPFa w tym przypadku ECU co jakis czas wg odczytów z czujek dowala paliwa aby go wypalić... I egr nie będzie miec na to wpływu.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedomknięty EGR powoduje zbyt niskie ciśnienie gazów. Przez co turbina nie jest w stanie osiągnąć odpowiedniego ciśnienia. Niestety widzę że EGR ma wpływ na działanie ECM. W zależności od stopnia otwarcia EGRa zmieniają się informacje na magistrali. Po coś to zrobili, w związku z czym zaślepienie poza zwiększeniem ciśnienia turbiny i trochę spokojniejszą pracą VNT, może mieć zasadniczy wpływ na pracę układu zasilania paliwem. W końcu gazy nie są wciskane do kolektora ssącego od tak. ECM musi mieć poprawkę w mapach mając na uwadze gazy z EGRa. Stąd właśnie najlepszym rozwiązaniem na ominięcie tego zaworu jest wyłączenie go w ECM tak aby system nie brał poprawki na ten zawór. W końcu nie ma czujnika zajmującego się pomiarem składu mieszanki na etapie spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedomkniety EGR to juz niestety jest niesprawność silnika. I tu jest problem, bo ECU nie podaje info o usterce, a nawet nie wyświetla błędu po jego zaslepieniu jak to robią np. auta grupy VAG. tam się nie da zaslepić EGRa bo system wywali błąd więc w tym przypadku recyrkulacja spalin ma wysoki priorytet.

Odnośnie starszych VW, TDI PD, (np AWX-130PS) zaślepienie egra nie miało żadnego wpływu na silnik, MAF odczytywał zwiększoną ilość paliwa i wg tego dawkował paliwo. 

Być może tak tez jest u nissana, nie będę się spierał. Może nie, ale silnik z pewnością nie jest niepełnosprawny. Recyrkulacja spalin działa tylko przy niskim obciążeniu silnika, o tym należy pamiętać. 

Najważniejsze aby EGR się zamykał, i układ spalin był szczelny bo inaczej tracimy moc.

 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne zaślepiony EGR daje większe ciśnienie w układzie wydechowym niż brak zaślepki i sprawny EGR. Czekam na nowy EGR aby przetestować zachowanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Teoria okazała się być faktem. Mogę spokojnie powiedzieć ze po blisko roku walki z dziwnymi objawami wyleczyłem swojego Patka. Przyczyną był EGR, który miał dwie usterki. Pierwszą była wyciągnięta sprężyna które nie domykała właściwie zaworu. A druga usterką była jego nieszczelność w pozycji zamkniętej.

Udało mi się sprawdzić jak wpływa zaślepienie EGRu na pracę silnika. Oczywiście mówimy tu o wersji YD25 rev.2 czyli silnikach z mocą 171KM i DPFem montowanych po 09.2006r. Z analizy map ECU wynika że silnik w każdym zakresie obrotów może odpowiednio dobierać ustawienie zaworu EGR tak aby uzyskać optymalną pracę silnika. Potwierdza to niewłaściwą pracę silnika przy zaślepieniu zaworu. Po prostu pomimo szybszego wkręcania na obroty robił się muł niesamowity. Po założeniu nowego zaworu silnik odzyskał dawną zapomnianą sprawność. 

Pozbycie się EGRa wymagałoby zmiany map w ECU.

Dla zainteresowanych zamontował zawór EGR firmy NTY. Jedyna nowość jaka się pojawiła to konieczność kalibracji przez ECU po odpięciu zasilania z akumulatora. Inaczej silnik pracuje jakby paliwa momentami brakowało.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podepnę się : 2.5 171km 2007r. bez dpf-a z manualem. 

Miałem okazję do zapoznania się z wadliwe działającym egr-em. Po oczyszczeniu ustrojstwa, oczyszczeniu dolotu spalin i zaślepieniu go nie odczuwam żadnych negatywnych skutków ubocznych. Silnik pracuje równo, zbiera się ładnie od samego dołu. Brak jakichkolwiek błędów, nie dymi, nie szarpie, równo wchodzi na obroty, nic nie stracił na dynamice. Przejechałem jakieś 40k km i nie mogę złego słowa powiedzieć o moim niecnym czynie, związanym z drobną modyfikacją silnika. No może na wolnych obrotach więcej truje. Na żywotność silnika i jego pracę zasadniczo wpływu to nie ma. Według mnie oczywiście. 

Pozdrawiamy serdecznie 

Ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest bardzo prosty. EGR przy DPFie być musi. Po usunięciu DPFu musisz zmienić mapy w ECU a wtedy można obyć się bez EGRa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nijak. Szlag go trafił po 250km. Pękła zębatka. Dziada oddałem. Kupiłem oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam. Mam zaslepiony egr. Teraz przy kolektorze rura od chlodnicy egr jest piekneta. Zastanawiam sie czy mozna tez zaslepic od strony kolektora. Zamiast wymienic chlodnice całą pomyslalem ze zeslepe tez od kolektora. Pojawia mi sie tam czarni osad i gloszne syczenie przy doladowaniu turbo. Moze ktos pomoze ;)

Edytowane przez Valeri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :)Spaliny i teraz cucz. Osmalony na czarno. Dokladne przy wlaczeniach egr kolektor. pieknecie ze strony egr. Jesli ta rura do niczego juz nie sluzy, to moge chyba spokojnie zaslepic czy nie? Uziwke 400 zl na allegro. A zespalac nie wiem czy da rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro masz już i tak zaslepiony EGR to możesz zaślepić też od strony kolektora. Tym bardziej ze rurka jest pęknięta.

Ja tą rurkę wyciągłem aby miec lepszy dostęp do górnej pokrywy rozrządu.  Zrob dwie blaszki 3-4mm grubości , odrysuj końce z rurki egr przytnij ,nawierc otwory i zaślep wlot do egra i kolektor wydechowy. Uszczelki zostaw fabryczne.

I po problemie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak EGR padnie w trybie otwartym i go nie zaślepisz to ciśnienie z kolektora wydechowego spada i nie jest w stanie napędzić turbiny. Przy zaślepieniu tego problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...