Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Xtrail podjazd pod górkę.

grzesiek_1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pod jak bardzo stromą górę podjezdzaliscie swoimi nyskami? Mam w okolicy górkę która bardzo mnie kusi :) z moich informacji wynika ze ma nachylenie ok 21° boje się że może mi braknąć jedynki. :) proszę o Wasze opinię. Jestem zielony w tej materii :) i troche strachliwy :P.

Chyba mylisz pojęcia. Nachylenie drogi podaje się w procentach (%) a nie w stopniach (°).

O ile się orientuje to przepisy budowlane dopuszczają zjazdy/wjazdy do indywidualnych garaży o nachyleniu do 25% a to oznacza kąt 14°.

Kąt 21° na który się powołujesz oznacza nachylenie drogi ponad 38% a to już jest faktycznie sporo.

Tak dla porównania to nachylenie Wielkiej Krokwi w Zakopanem jest w granicach 35%.

Aż tak? W sumie to sam nie wiem... to jest stok wyciągu narciarskiego :) . Podjechałem do połowy i wcale aż tak strasznie to nie wyglądało ale się wycofałem bo mokro było.

Masz racje chodzi o % sprawdziłem. Nachylanie od 15 do 22%.

To może inaczej... pod jak bardzo strome górki Wy podjezdzaliście swoimi xtrailami?

Kluczowe pewnie będą opony. Na oponach letnich pod mokrą trawiastą górę trakcja skończy się wcześniej niż możliwości X'a, a nawet wcześniej niż sam się tego spodziewasz.

Właśnie raz w życiu miałem doświadczenie, że pod naprawdę prostą górkę na oponach letnich na mokrej trawie trakcja skończyła się błyskawicznie. Zapięty był LOCK wszystkie koła wpadały w poślizg.

Dopiero jak wzdłuż stoku wróciłem na ślad drogi gruntowej to na nią wyjechałem.

Na zimówkach lub AT zajedziesz na pewno dalej.

Dalej się nie wypowiadam bo generalnie jestem z nizin i nie potrzebowałem, aż tak sprawdzać możliwości granicznych X'a.

Przeszukaj forum pod kątem opon AT, bo były już kiedyś o tym dyskusje.