Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Znikający płyn chłodniczy 2.0 benzyna


davidoff89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pojawił się kolejny problem z moim nissanem. Niecały rok temu wyremontowany został silnik w mojej maszynie - 2.0 benzyna z gazem z powodu braku luzów na szklankach. Ostatnio zauważyłem że samochód nie chce grzać na jałowych obrotach, tylko po dodaniu gazu, ponadto ucieka gdzieś płyn chłodniczy, potrafi po przejechaniu 25km gdzieś zniknąć wszystko ze zbiornika wyrównawczego. Patrzyłem i nigdzie nie widać plam po płynie, nigdzie się nie "poci" na wężykach. Miał już ktoś taki problem? Co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą walnięta i ,, wydechem ,, ucieka . A jak na postoju ubywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju chyba nie ubywa, najwięcej ubywa najprawdopodobniej podczas jazdy i to kiedy na zewnątrz jest taka temp jaką teraz mamy., Uszczelka nie wytrzymałaby nawet roku? Nie ma żadnego nalotu na korku ani bagnecie, z tego co wiem to pompa wody nie była wymieniana, bo była w "dobrym stanie". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju (znaczy zgaszony silnik) wcale nie musi ubywać , jak jest minimalnie uszkodzona uszczelka to w czasie pracy wytworzy się podciśnienie i płyn zasysa do komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak grzania może być spowodowany złym podpięciem przewodów chłodniczych.

W moim poprzednim wpięli parownik w układ chłodnicy oleju. Niby nie wielka różnica ale zamienili przypadkiem wejscie z wyjściem i dokładnie taki efekt miałem. Na obrotach jałowych brak ogrzewania, po ppdniesieniu obrotów wszystko ok. Zaminilem je tak jak powinny być i wszystko wróciło do normy.

Musisz każdy wężyk sprawdzić, najlepiej z drugim autem obok aby mieć 100% pewności, że są dobrze.

 

Płyn mi również ubywał (ale nie tak dużo), ponieważ na trójniku gdzie był wpięty reduktor byłą luźna opaska.

Jak układ dostawał ciśnienie to się sączyło na blok o odrazu odparowywało, jak stał to nic nie kapało. Też obstawiali że to uszczelka a wystarczyło dociągnąć opaskę i już.

Dla pewności, możesz dolać do układu chłodzenia barwnik UV. Pojeździsz chwile i można sprawdzić gdzie ucieka (w punktach z klimą mają lampę i okulary, powinni to znaleźć).

Jak zasysa przez uszczelkę to może barwnik osadzi się na końcu wydechu, jak znajdą wyciek w innym miejscu to będziesz miał problem z głowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uporałem się z tematem, niestety uszczelka pod głowicą, poprzedni mechanik najnormalniej w Świecie spartaczył robotę. Teraz wszystko jest ok :) wiecie może gdzie jest czujnik temperatury wewnętrznej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnętrznej dla klimatronika ?   Jest przy prawym kolanie kierowcy , czujnik i podłączenie do nagrzewnicy wymuszające cyrkulację.  Plus czujnik nasłonecznienia na podszybiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...