Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z klimatyzacją na postoju 1,9 dci, pojedynczy wentylator


clavikord

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent to 1,9 dci z pojedynczym wentylatorem (działający, oba biegi sprawne)

Podczas postoju w upale i pełnym słońcu klimatyzacja przestaje działać. Sprzęgło zaczyna pracować w następującym trybie - 0.5 sek załączona sprężarka, 8 sekund wyłączona. I tak cały czas. Towarzyszą przy tym chwilowe spadki obrotów. Podczas jazdy również z silnym słońcem od frontu klima pracuje, nie mniej bardzo mało wydajnie.

Problem od tego sezonu się pojawił, w poprzednich 3 latach nie zauważyłem żadnych problemów z układem klimy.

Podczas normalnej pracy klimy, słychać sprzęgło po uruchomieniu klimy i praktycznie przez cały czas (jak samochód stoi) jest załączone.

Pytanie do posiadaczy takiej samej konfiguracji:

- w innych samochodach sprzęgło co jakiś czas rozłącza sprężarkę na postoju, w przypadku mojego egzemplarza nie zauważyłem czegoś takiego (w warunkach delikatniejszych - nie w takich jak opisałem wyżej, czyli powiedzmy 25 stopni i samochód w cieniu) - raz się załączy i pracuje cały czas. U Was jest tak samo?

- czy wentylator wchodzi u Was na 2 bieg kiedy warunki atmosferyczne nie są wybitnie upalne - powiedzmy wieczór-noc 23 stopnie, a on wskakuje na 2 bieg. Jest to dla mnie mocno zastanawiające.

Pytanie do wszystkich:

Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Miesiąc temu byłem na serwisie klimy (sądząc, że w tym problem). Brakowało 170g czynnika, nie mniej po uzupełnieniu problem dalej występuje. Serwisant obserwując manometry ciśnienia stwierdził, że sprężarka jest w porządku.

Czy to jest symptom presostatu? Czy po po prostu pojedynczy wentylator nie daje rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w swojej, wymieniłem nawet na tą przypadłość sprężarkę na inną używaną, oczywiście nic to nie dało, problem w mojej zaczynał się jak temp. na zewnątrz wynosiła 28st, wydedukowałem sobie że przyczyną może być zbyt wysokie ciśnienie w układzie i wydaje mi się że się nie pomyliłem w tej diagnozie bo któregoś pięknego i ciepłego dnia, zirytowany ciągłym rozłączaniem sprężarki na postoju, zjechałem na parking i upuściłem trochę czynnika z układu, pomogło to o tyle, że sprężarka zaczęła się rozłączać dopiero przy 32st na zewnątrz i na tym poprzestałem zabawę w naprawę swojej klimatyzacji. Gdybym chciał dalej bawić się w jej usprawnienie, to kolejną rzeczą jaką bym wymienił to byłby zawór rozprężny, a to z tego względu, że serwisanci sprzętu do obsługi klimatyzacji samochodowych twierdzą, że barwniki które były i chyba wciąż są używane do wykrywania nieszczelności powodują, że te zawory zaczynają się zacinać. Gdyby to nie pomogło wymieniłbym w kolejnym etapie chłodnicę klimatyzacji podejrzewając, że nie jest w pełni drożna i jej wydajność jest już niewystarczająca do poprawnego działania układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaję, że to przez zbyt wysokie ciśnienie, spowodowane wysoką temperaturą układu (czyli to co założyłem, wentylator nie daje rady). Wcześniej mi brakowało 170gram i było tak samo, chociaż nie robiłem aż tak dokładnych obserwacji jak Ty (dokładny związek z temp zewnętrzną).

Rozumiem, że dalej borykasz się z tą usterką?

Też masz pojedynczy wentylator? Mógłbyś jeszcze odnieść się do moich pytań w pierwszym poście? Bardzo mnie to ciekawi, szczególnie pyt. nr 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód w maju sprzedany, ale podejrzewam, że problem nadal występuje. W kwestii wentylatora to tak miałem też pojedynczy, ale nie zwróciłem uwagi kiedy załącza się 2 bieg. Jedynie drażniło mnie to, że pracuje on praktycznie cały czas (chyba że wyłączymy klimę). Jeżeli Japończycy mają jeden tok rozumowania (niezależnie od marki, bo do nissanowych informacji technicznych nie miałem dostępu) to drugi bieg będzie załączał się przy przekroczeniu progowej temperatury przez płyn chłodzący oraz przy wysokim ciśnieniu w układzie klimatyzacji. Jak masz dobrego gościa od klimatyzacji to możesz podjechać do niego takim już rozgrzanym układem kiedy sprężarka się rozłącza i niech podłączy maszynę to na manometrach będzie widział jakie ciśnienia panują po niskiej i wysokiej stronie układu. Jeżeli mnie pamięć nie myli (chociaż pewny nie jestem) to po stronie niskiej powinno być pomiędzy 3-5bar a po stronie wysokiej nawet do 26-28bar (ale to zależy od układu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda. To jest irytujące - nawet na zapłonie włącza się wentylator jeżeli klimatyzacja jest załączona na panelu sterowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też 1,9 dci i jest ok. Jeżdżę na wakacje do Włoch i nawet gdy stoję w korku to klima chłodzi. Porównując klimatyzację w nissanie do klimy w mercedesie c to jedna w mercedesie lepsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Klavicord , spec od klimy stwierdzil , ze sprezarka jest dobra ale nie powiedzial , ze zawor rozprezny jest zatkany przez rdze , cisnienie na sprezaniu ( cieply przewod) powinien wynosic od 15 do 20 atm a na rozprezaniu ( zimny przewod ) okolo 2 -4 atm . Cieple powietrze leci podczas postoju poniewaz sprezarka nie jest w stanie przepchac czynnika chlodzacego przez przytkany przewod w zaworze rozpreznym . Po jego wymianie wszystko wroci do normy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, voyager1956 napisał:

Kol. Klavicord , spec od klimy stwierdzil , ze sprezarka jest dobra ale nie powiedzial , ze zawor rozprezny jest zatkany przez rdze , cisnienie na sprezaniu ( cieply przewod) powinien wynosic od 15 do 20 atm a na rozprezaniu ( zimny przewod ) okolo 2 -4 atm . Cieple powietrze leci podczas postoju poniewaz sprezarka nie jest w stanie przepchac czynnika chlodzacego przez przytkany przewod w zaworze rozpreznym . Po jego wymianie wszystko wroci do normy .

No dobrze, jednak podczas jazdy wszystko wraca do normy. Podniesienie obrotów na postoju nie pomaga, dopiero ruch samochodu. Wydaje mi się, że rdza by się pojawiła gdyby samochód cały czas stał, oraz byłaby nadmierna wilgoć w układzie spowodowana przepełnionym osuszaczem, a samochód jest codziennie użytkowany, klimatyzacja jest załączona przez cały rok (poza okresem zimowym, kiedy sprężarka nie pracuje, to wyłączam, żeby wentylator niepotrzebnie nie chodził)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Klavicord , spec od klimy stwierdzil , ze sprezarka jest dobra ale nie powiedzial , ze zawor rozprezny jest zatkany przez rdze , cisnienie na sprezaniu ( cieply przewod) powinien wynosic od 15 do 20 atm a na rozprezaniu ( zimny przewod ) okolo 2 -4 atm . Cieple powietrze leci podczas postoju poniewaz sprezarka nie jest w stanie przepchac czynnika chlodzacego przez przytkany przewod w zaworze rozpreznym . Po jego wymianie wszystko wroci do normy .

I dlatego , ze zima nie jest wlaczana klima to ten problem zatykania rurki rozpreznej wystepuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...