Rrabbit Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Witam. Kilka dni temu podczas podrozy (okolo 100 km) na autostradzie podczas przyspiesznia zauwazylem nagly spadek mocy i hamowanie silnikiem (okolo 1800 obrotow) ale po chwili silnik wracal do normalnej pracy. Problem kilkakrotnie pojawial sie w drodze powrotnej ale na szczescie udalo mi sie dojechac do domu choc raz przy probie ruszenia ze swiatel silnik byl bez mocy trzykrotnie zgasl, poza tym nie wchodzil na obroty powyzej 1800. Zauwarzylem ze wylaczenie kluczykiem i ponowne uruchomienie likwiduje problem lecz nie na dlugo. Nastepnego dnia wymienilem filtry paliwa i powietrza bez poprawy. Wymontowalem ze zbiornika smok i przeczyscilem, rowniez bez poprawy. Komputer nie wyswietla zadnych bledow, scaner elm rowniez. Cytalem ze to na 90% wina zaworu scv na pompie cr wiec wymontowalem, mialem nadzieje ze mozna go wyczyscic (widzialem filmik na youtubie) ale moj jest nierozbieralny. Zastanawiam sie rowniez jaki numer powinien byc na nim, na moim jest: 006 03e-15536 Z tego co czytalem na internecie to w moim powinien byc A6860-AW42B lub A6860-AW420 Jezeli cos pominolem w diagnozie usterki to bardzo prosze o pomoc. Zgory dzieki. Pozdrawiam. P.S. jak wymienie zawor scv to zamieszcze fotorelacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Powiedz mi jak się wyjmuje ten zawór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam. Quote Powiedz mi jak się wyjmuje ten zawór? Sciagasz wycieraczki Zdejmujesz plastiki podszybia Demontujesz mechanizm wycieraczek wraz z silnikiem Zdejmujesz podszybie, te metalowe I zawor masz na pompie za silnikiem Klucz imbusowy nr.5 i po sprawie Jakies 30 min na spokojnie. Pozdro. P.S. wlasnie ide go z powrotem zamontowac zeby jakiegos syfu do pompy nie nalecialo zanim nowy przyjdzie. Edytowane 9 Sierpnia 2018 przez Rrabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Ok, dzięki :). Z tego co mi wiadomo tam się lubiły uszczelki sparcieć od paliwa, stąd moje pytanie. Ja mam takie spostrzeżenie że jak mam jedną kreskę do końca paliwa to lepiej idzie mi auto... Takie głupie ale jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Quote Z tego co mi wiadomo tam się lubiły uszczelki sparcieć od paliwa, stąd moje pytanie. Ja sie nigdzie na necie z taka opinia nie spotkalem, moje byly w stanie idealnym. Proponowalbym przed demontazem zaopatrzyc sie w nowe. Swoja droga ty masz troche inny silnik ale chyba jedyna roznica to to ze ja mam dodatkowo intercooler. Ale pewnosci nie mam. Quote Ja mam takie spostrzeżenie że jak mam jedną kreskę do końca paliwa to lepiej idzie mi auto... Takie głupie ale jednak Ja tez tak mam, nie zapominaj ze jak pod korek zatankujesz to jak dodatkowy pasazer a poza tym srodek ciezkosci sie przesuwa wiec inne odczucia w prowadzeniu. Ale do rzeczy, po ponownym zamontowaniu i resecie komputera zrobilem dwa kolka i juz myslalem ze bede montowal podszybie ale niestety po zrobieniu trzeciego na ostatniej prostejsilnik zgasl wiec zawor do wymiany. P.S. przy demontazu nalezy bardzo uwazac zeby zadne zanieczyszczenia nie dostaly sie do pompy czy zaworu. Jak bedziesz odkrecal sruby to uwazaj zey ci nie spadly w glab komory silnika (dla mnie jedna spadla ale udalo mi sie wyciagnac). Przy montazu uzylem grubej folii zeby sruba ciasno siedziala na imbusie (zdjecie). Przy montazu zawor dobrze polac ropa a wiekszy oring zalozyc na pompie. Po zdjeciu podszybia jest w miare dobry dostep wiec nie powinno byc problemow. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Z@jebiście Ci to poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Masz jeden zawór na pompie? Ja mam silnik 2.2 dci i mam dwa zawory, czerwony i zielony. Mam prawdopodobnie jeden do wymiany, zaczęło się że na ciepłym silniku na wolnych obrotach tracił moc ale nie było to regułą i słabo reagował na gaz na postoju, teraz już ciepły czy zimny bardzo nierówno chodzi na wolnych obrotach ale jak już ruszę to da się jechać bez problemu do końca obrotomierza, aż nie zatrzymam się i zejdzie z obrotów. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam. Quote Masz jeden zawór na pompie? Ja mam silnik 2.2 dci i mam dwa zawory, czerwony i zielony. A jaki masz kod silnika? Moj to yd22. Jestem przekonany ze u mnie jest tylko jeden bo drugiego nie widzialem a swoja droga sklep nissana nic nie mowil o dwoch. Jak mozesz to zrob kilka fotek. Poczytaj ten temat: http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-primera-p12-22-dci-power-loss-sorted_topic54328.html Czy to wina scv to tego nie wiem. Pozdro. P.S. WG mnie uszkodzony scv objawia sie naglym spadkiem mocy lub nawet zgasnieciem silnika wtedy gdy silnik potrzebuje wiekszej dawki paliwa, tzn. gdy np. zalaczy sie turbo (1800), jazda pod wieksza gorke lub wyprzedzanie. Pzry spokojnej jezdzie po plaskiej drodze u mnie problem raczej nie wystepowal. Moge sie mylic, moze sa uzytkownicy czytajacy temat i to zweryfikuja. Edytowane 11 Sierpnia 2018 przez Rrabbit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 W 136 KM jest jeden zawór scv. W słabszych, starszych wersjach są dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Mam 2 zawory, mam silnik z roku 2002 i tam była pompa z dwoma zaworami, po 2003 roku widzę że zmienili pompę i ma faktycznie jeden zawór. Z rozmowy z fachowcem od nissana dowiedziałem się że jeden zawór odpowiada właśnie za działanie na wolnych obrotach, z jazda szybką i przyspieszeniem nie mam problemów. Może to być też łańcuch ale 3 mechaników po kolei wszytko sprawdzalo i łańcuch wykluczony, kompresja też jest ok na wszystkich cylindrach identyczna, w normie. Osobiście podejrzewałem od początku że oring puszcza i dla tego takie objawy pojawiają się dopiero na ciepłym silniku, po przejechaniu kilkunastu km. W tygodniu wymienię oba zawory i zobaczę. W sumie to nie wiem który za co odpowiada bo są czerwony i zielony, więc przy jednej robocie oba będą wymienione. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Quote W 136 KM jest jeden zawór scv. W słabszych, starszych wersjach są dwa. Dzieki za odpowiedz. Quote Z rozmowy z fachowcem od nissana dowiedziałem się że jeden zawór odpowiada właśnie za działanie na wolnych obrotach Masz na mysli jeden z dwoch ktore sa u Ciebie? Quote Może to być też łańcuch ale 3 mechaników po kolei wszytko sprawdzalo i łańcuch wykluczony, kompresja też jest ok na wszystkich cylindrach identyczna, w normie Mysle ze gdyby to byl lancuch albo kompresja to mialbys problemy z uruchomieniem silnika, tym bardziej na zimno. Quote W tygodniu wymienię oba zawory i zobaczę. W sumie to nie wiem który za co odpowiada bo są czerwony i zielony, więc przy jednej robocie oba będą wymienione. One i tak sie kupuje parami z tego co zauwazylem na ebayu. Daj znac jak ci poszlo, moj przyjdzie jutro albo pojutrze. Jak wymienie i przetestuje to napisze o efektach. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 9.08.2018 o 20:37, Rrabbit napisał: Witam. Sciagasz wycieraczki Zdejmujesz plastiki podszybia Demontujesz mechanizm wycieraczek wraz z silnikiem Zdejmujesz podszybie, te metalowe I zawor masz na pompie za silnikiem Klucz imbusowy nr.5 i po sprawie Jakies 30 min na spokojnie. Pozdro. P.S. wlasnie ide go z powrotem zamontowac zeby jakiegos syfu do pompy nie nalecialo zanim nowy przyjdzie. Są jakieś problemy z demontażem podszybia? Zostawiłem samochód u mechanika na wymianę zaworów, ale coś nie prędko się za to zabierze. Może sam spróbuje, jak możesz to opisz trochę więcej co i jak i czym trzeba dysponować żeby rozebrać górę. Dostęp do pompy i zaworów nie zachęca, pompy to w ogóle nie widać, wygląda to na robotę po omacku. Edytowane 14 Sierpnia 2018 przez mercleb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Witam. Wczoraj bylem troche zajety. Quote Są jakieś problemy z demontażem podszybia? Plastiki sa zamocowane na kolkach/ztrzaskach plastikowych. Te od przedniej czesci (czarne), srodek podwazasz i wysuwasz jakies4mm a potem calosc wyciagasz. Te od strony szyby sa na wcisk, uwazaj zeby przy ich demontazu nie polamac uchwyow plastikow podszybia (mi jeden pekl). Metalowy profil i mechanizm wycieraczek najpierw spryskaj kilkakrotnie plynem penetrujacym a nastepnie klucz nasadowy nr.10 z przedluzka 100/150 mm. Nie jestem pewny jak u ciebie ale u mnie po zdjeciu podszybia nie bylo problemu z dostepem do pompy i zaworu. Tak jak wczesniej pisalem, absolutnie nic nie moze dostac sie do pompy przy wymianie zaworow. Przed wyjeciem zaworu oczysc wszystko w okolicy z brudu i kurzu. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Hey. A gdzie dokładnie jest EGR? Cz to ten ze zdjęcia? Proszę o potwierdzenie. Dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 5 godzin temu, Rrabbit napisał: Hey. A gdzie dokładnie jest EGR? Cz to ten ze zdjęcia? Proszę o potwierdzenie. Dzięki. Pozdrawiam. To jest EGR właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Dzieki Thunder. Teraz mam latwy dostep wiec dobrze by bylo go obejzec i ewentualnie wyczyscic. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Zabrałem się dzisiaj za wymianę zaworów, ale na drugiej wycieraczce skończyłem, nie mogę jej ściągnąć. Trudno, widać musi to poczekać na mechanika. Ale lepszy nr miałem przed próba ściągnięcia podszybia. Otwieram samochód z kluczyka, niby się otwiera ale bagażnika nie mogę otworzyć, przy otwieraniu światła nie migają, przekrecam kluczyk, radio gra ale nic więcej, kontrolki nie zapalają się, wskazówki nie ruszają. Samochód stał tydzień, myślę że akumulator padł, ale to nie to, sprawdzałem wszystko, kable, bezpieczniki i okazało się że przepalily się 2 bezpieczniki 80A, z oznaczeniem bat1 i bat2. Mam pecha do tego samochodu. Jedyna opcja to taka ze jak stał to trafił go piorun, bo inaczej nie widzę opcji aby 2 bezpieczniki 80A mogły się przepalić i to podczas stania. Kupiłem takie same, wymieniłem i wygląda że wszystko działa. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam. Dlatego napisalem zeby uzywac plynu penetrujacego, sprobuj kilkakrotnie spryskac, odczekaj kilka godzin i zejdzie. Jak to nie pomoze uzyj sciagacza. Quote Jedyna opcja to taka ze jak stał to trafił go piorun Jezeli tak to powinien byc jakis slad, male przysmolone uszkodzenie na antenie lub karoserii. Ja sie z czyms takim nie spotkalem. Wczoraj zabralem sie do czyszczenia EGR. Byl niezle zabrudzony i wyraznie sie blokowal. Jak juz zdejmiecie podszybie zrobcie to rowniez bo o niebo latwiej o ile da sie to zrobic dobrze bez zdejmowania. Przy okazjii znalazlem uszkodzony wezyk paliwowy, ten krotki od filtra do silnika. Po naprawie wszystko ok i chyba juz nie bede wymienial scv, szczescie w nieszczesciu ze poczta zawalila i zamiast dostarczyc zawor w poniedzialek dwukrotnie wyslali go gdzie indziej i jeszce nie dotarl wiec poczekam dwa tygodnie i prawdopodobnie odesle go do sprzedawcy. Reszta na zdjeciach. Pozdrawiam. Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez Rrabbit zdjecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.