sqymon Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Witam, Pojawił się kolejny problem z Primerka 1.9dci, a mianowicie odczuwalne jest lekkie szarpanie na lekko (powiedzmy 1/4 - 1/3) wciśniętym pedale gazu. Występuje praktycznie na każdym biegu (najbardziej wyczuwalne na 3-cim i 4-tym z uwagi że często się tak poprostu jeździ tymi biegami) w zakresie obrotów 2000-2500obr/min. Szarpanie momentalnie ustępuje po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu. W momencie szarpania obroty cały czas stałe, obrotomierz nie drgnie. TO szarpanie to raczej chwilowy spadek mocy, jakby paliwo nie dochodziło albo cuś... W którą stronę szukać?? Tak myślałem może EGRa wyczyścić, może przepustnica powietrza, filtr paliwa (z uwagi na kiepskie połozenia nie był dawno wymieniany), moę czoś z czujnikiem pedału gazu - ponoć jest elektroniczny ??? Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqymon Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 ----------------------------- witam ponownie, po lekturze forum i głębszym poszukaniu znalazłem wskazówkę i jak sie okazało przyczynę - zawó EGR odłączyłem wtyczkę i problem ustał jak ręką odjął. Podjąłem nawet próbę demontaż i wyczyszczenia ale pomimo odkręcania wszystkich 3 śrub zawór nawet nie drgnął - chyba tak się zapiekł w gnieździe, fakt silnik był jeszcze dość ciepły co pewnie nie pomagało :/ Pytanie - czy można na stałe jeźdżić z odłaczonym EGRem ?? Zauwazyłem że jakby miał ciut wiecej mocy i przestał puszcać czarne dymki przy obrotach pow 3,5-4tyś obr/min przejechałem ze 5km, check engine ani nic innego nie świeci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqymon Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 info dla potomnych, podjąłem dziś drugą próbę demontażu EGRa, zaopatrzony w WD40, mały młoteczek i płaski śrubokręt. Udało się oddzielić cześć elektryczną od mechanicznej, po czy mz pomocą młotka i śrubokręta pop rzez obracanie i wybijanie wydostać część mechaniczną. Sadzy było sporo, ale twardych nagarów nie było, tłoczek chodził w miare swobodnie - ale jak widać ta ilość sadzy już utrudniała pracę. Obie części wyczyściłem, wyczyściłem też gniazdo EGRa i tą rurę dolotową powietrza nad nim co idzie do kolektora -0 też sporo zbitej sadzy było. Po zmontowaniu wszystkiego objawy ustały jak ręką odjął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Git malina, mam to samo ale egr wcześniej był czyszczony. Daj znać gdyby objawy ponownie wróciły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqymon Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 widziałem na alelgro że oryginalne EGRy nowe można kupić poniżej 300zł - wydaje mi sie że nie ma tragedii tylko ta adaptacja wydaje się problematyczna bo trzeba szukać warsztatu co to zrobi, choć wydaje mi siezę dla 15letniego auta już większość fachowców bedzie miałą odpowiedzni program Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.