kmik Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Witam, mam w Note 1.6 niezidentyfikowane źródło pierdzenia z tłumika. Najprawdopodobniej w tłumiku środkowym coś w środku się stało. Chce go sam wymienić. Mam dostęp do kanału i narzędzi. Amator da radę? Ten tłumik jest z dwóch stron przykręcany? Bo widziałem dwie wersje. I czy dokupować jakieś uchwyty lub uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusef19 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 z tego co wiem przed liftem tył jest wsuwany plus opaska, po lifcie jest skręcany. Na stronie bosala jest to ładnie przedstawione razem ze schematami i wszystkim elementami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Tak jak kolega powyżej pisze jest skręcany a jak masz dostęp do kanału i narzędzi bez problemu dasz sam radę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Dokładnie sprawdz w katalogu bosal. Zależnie od wersji, możesz potrzebować pierścienia lub uszczelki, chyba że chcesz zaryzykować i założyć starą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmik Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Dzięki za odpowiedzi. Mam rocznik 2010 czyli po lifcie, tak? Z tego co znalazłem to lift był w 2009, zgadza się? Mam nadzieję, że wyeliminuje to pierdzenie bo odbiera przyjemność z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze osłony na wydechu, czasami poluzowana daje podobnie nieprzyjemny hałas trudny do wytrzymania dla ucha. Powodzenia przy zmianie tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmik Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Witam, po naprawie. Wymieniony został pierścień uszczelniający, stary się już rozsypywał i był bardzo rzadki (to był powód pierdzenia). Zamówiłem dodatkowo tłumik środkowy w sklepie stacjonarnym, tłumaczyłem że ma być z dwóch stron skręcany (to był powód brzęczenia). Typ zamówił z jednej strony skręcany a z drugiej wsuwany, mechanik który to robił wziął i kombinował jak to połączyć. Koniec końców się udało, ale następnym razem sam będę szukał i zamawiał przez internet, bo często sprzedawcy ściągają to co jest z przekonaniem, że jakoś się to zrobi... Szkoda gadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Wsuwany element jest najfajniejszy bo nie masz ani pierścienia ani uszczelki i nie ma co się zepsuć Oczywiście gorzej jak musisz rozebrać bo musisz demontować od końca, plus skorodowane elementy nie wiem na ile łatwo rozdzielić z powrotem...ale w końcu jak często grzebie się przy wydechu ? I jak często właśnie z powodu uszkodzonych/starych uszczelek/pierścieni ? Ja bym wolał wszystko na wsuw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmik Opublikowano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 Ten temat układu wydechowego się nie kończy u mnie. Po odebraniu auta przez jakiś czas było cicho, żeby po chwili znowu zaczęło pierdzieć. Teraz wydaje mi się, że pierdzi w miejscu łączenia tłumika początkowego/katalizatora z tłumikiem środkowym. Mechanik twardo twierdzi, że rozkręcał to połączenie i wymienił tam uszczelkę. Załączam zdjęcie, żebyście ocenili sami czy tak wyglądają śruby które były odkręcane dwa tygodnie temu i dwutygodniowa uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 1 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 Nakrętka na krótszej śrubie była odkręcana , natomiast na dłuższej jedynie poluźniona o kilka zwojów (reszta gwintu jest zardzewiała). Trochę poobtłukiwałem palce przy takich pracach i tutaj dla mnie jest zagadką, jak można połączyć dwie części kołnierzowej rury wydechowej nie odkręcając nakrętek śruby (chyba, że są to szpilki i w grubszym kołnierzu jest gwint). Nie byłoby tutaj problemu (połączenie wygląda na trwałe i sztywne), gdyby przed skręceniem, uszczelkę obustronnie pokryto specjalną pastą uszczelniającą do wydechów (jest termoutwardzalna). Tym bardziej, że gość starał się dopasować połączenie z innym zakończeniem - z reguły nigdy nie będzie ono szczelne. Pozostaje ponowne rozkręcenie i uszczelnienie pastą (po montażu odczekać godzinę/dwie, a następnie uruchomić silnik na wolnych obrotach, aby pasta utwardziła się, a spaliny nie wydmuchały jej). Taką pastą pokrywa się nie tylko uszczelki (jak wyżej), ale zwłaszcza połączenia skręcane na cybant (połączenia rura w rurę). Nigdy nie miałem później problemów z demontażem starego wydechu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 Nieszczelności na połączeniu rury można też zaobserwować w postaci czarnego nalotu w miejscu wydobywania się spalin a także na osłonie termicznej. Wystarczy przyłożyć ostrożnie rękę w pobliże nieszczelności (czuć będzie przedmuch) lub wsunąć biały karton między rurę a osłonę termiczną. Przyglądając się bliżej zdjęciom (zwłaszcza ostatniemu), widać taki nalot ze spalin między złączem a osłoną termiczną - pytanie tylko czy powstał wcześniej czy teraz, ale to już trzeba sprawdzić organoleptycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Chwila moment, jak wymieniałeś tłumik środkowy to przecież musiało to być rozkręcane. Czy coś źle zrozumiałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmik Opublikowano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Wymieniłem uszczelkę na łączeniu. Teraz nie pierdzi, ale powierzchnia styku tam gdzie łączenie nie jest skręcane śrubami jest niewielkie. Posmarowałem uszczelkę pastą i jeszcze dookoła dodałem pasty. Mam nadzieję, że będzie to trzymać. Załączam zdjęcie zużytej uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 Z wcześniejszych zdjęć wynikałoby, że bardziej odpowiedni byłby pierścień uszczelniający (dla połączeń kielichowych, a takie masz wspawane) : https://zerd.pl/nissan-note-e11-06-pierscien-uszczelka-rury-wydechowej-tlumika-20695-ed10a-p-2098.html - tym bardziej, że miejsce styku W dniu 13.10.2018 o 09:14, kmik napisał: ... powierzchnia styku tam gdzie łączenie nie jest skręcane śrubami jest niewielkie. Posmarowałem uszczelkę pastą i jeszcze dookoła dodałem pasty. Mam nadzieję, że będzie to trzymać. Jeśli zastosowana uszczelka jest zakuta (ma stalowy pierścień od strony spalin), powinna wytrzymać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.