Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tłumik środkowy.


kmik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam w Note 1.6 niezidentyfikowane źródło pierdzenia z tłumika. Najprawdopodobniej w tłumiku środkowym coś w środku się stało. Chce go sam wymienić. Mam dostęp do kanału i narzędzi. Amator da radę?

Ten tłumik jest z dwóch stron przykręcany? Bo widziałem dwie wersje. I czy dokupować jakieś uchwyty lub uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem przed liftem tył jest wsuwany plus opaska, po lifcie jest skręcany. Na stronie bosala jest to ładnie przedstawione razem ze schematami i wszystkim elementami

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega powyżej pisze jest skręcany a jak masz dostęp do kanału i narzędzi bez problemu dasz sam radę.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprawdz w katalogu bosal. Zależnie od wersji, możesz potrzebować pierścienia lub uszczelki, chyba że chcesz zaryzykować i założyć starą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Mam rocznik 2010 czyli po lifcie, tak? Z tego co znalazłem to lift był w 2009, zgadza się?

Mam nadzieję, że wyeliminuje to pierdzenie bo odbiera przyjemność z jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze osłony na wydechu, czasami poluzowana daje podobnie nieprzyjemny hałas trudny do wytrzymania dla ucha. Powodzenia przy zmianie tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, po naprawie.

Wymieniony został pierścień uszczelniający, stary się już rozsypywał i był bardzo rzadki (to był powód pierdzenia).

Zamówiłem dodatkowo tłumik środkowy w sklepie stacjonarnym, tłumaczyłem że ma być z dwóch stron skręcany (to był powód brzęczenia).

Typ zamówił z jednej strony skręcany a z drugiej wsuwany, mechanik który to robił wziął i kombinował jak to połączyć.

Koniec końców się udało, ale następnym razem sam będę szukał i zamawiał przez internet, bo często sprzedawcy ściągają to co jest

z przekonaniem, że jakoś się to zrobi... Szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsuwany element jest najfajniejszy bo nie masz ani pierścienia ani uszczelki i nie ma co się zepsuć :D

Oczywiście gorzej jak musisz rozebrać bo musisz demontować od końca, plus skorodowane elementy nie wiem na ile łatwo rozdzielić z powrotem...ale w końcu jak często grzebie się przy wydechu ? I jak często właśnie z powodu uszkodzonych/starych uszczelek/pierścieni ? Ja bym wolał wszystko na wsuw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten temat układu wydechowego się nie kończy u mnie. Po odebraniu auta przez jakiś czas było cicho, żeby po chwili znowu zaczęło pierdzieć. Teraz wydaje mi się, że pierdzi w miejscu łączenia tłumika początkowego/katalizatora z tłumikiem środkowym. Mechanik twardo twierdzi, że rozkręcał to połączenie i wymienił tam uszczelkę. Załączam zdjęcie, żebyście ocenili sami czy tak wyglądają śruby które były odkręcane dwa tygodnie temu i dwutygodniowa uszczelka.

 

 

 

IMG_20180929_145400.jpg

IMG_20180929_145423.jpg

IMG_20180929_145414.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętka na krótszej śrubie była odkręcana , natomiast na dłuższej jedynie poluźniona o kilka zwojów (reszta gwintu jest zardzewiała). Trochę poobtłukiwałem palce przy takich pracach i tutaj dla mnie jest zagadką,  jak można połączyć dwie części kołnierzowej rury wydechowej nie odkręcając nakrętek śruby (chyba, że są to szpilki i w grubszym kołnierzu jest gwint). 

Nie byłoby tutaj problemu (połączenie wygląda na trwałe i sztywne), gdyby przed skręceniem, uszczelkę obustronnie pokryto specjalną pastą uszczelniającą do wydechów (jest termoutwardzalna). Tym bardziej, że gość starał się dopasować połączenie z innym zakończeniem - z reguły nigdy nie będzie ono szczelne. Pozostaje ponowne rozkręcenie i uszczelnienie pastą (po montażu odczekać godzinę/dwie, a następnie uruchomić silnik na wolnych obrotach, aby pasta utwardziła się, a spaliny nie wydmuchały jej).

Taką pastą pokrywa się nie tylko uszczelki (jak wyżej), ale zwłaszcza połączenia skręcane na cybant (połączenia rura w rurę).  Nigdy nie miałem później problemów z demontażem starego wydechu.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelności na połączeniu rury można też zaobserwować w postaci czarnego nalotu w miejscu wydobywania się spalin a także na osłonie termicznej. Wystarczy przyłożyć ostrożnie rękę w pobliże nieszczelności (czuć będzie przedmuch) lub wsunąć  biały karton między rurę a osłonę termiczną.

Przyglądając się bliżej zdjęciom (zwłaszcza ostatniemu), widać taki nalot ze spalin między złączem a osłoną termiczną - pytanie tylko czy powstał wcześniej czy teraz, ale to już trzeba sprawdzić organoleptycznie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem uszczelkę na łączeniu. Teraz nie pierdzi, ale powierzchnia styku tam gdzie łączenie nie jest skręcane śrubami jest niewielkie. Posmarowałem uszczelkę pastą i jeszcze dookoła dodałem pasty. Mam nadzieję, że będzie to trzymać. Załączam zdjęcie zużytej uszczelki.

IMG_20181006_121407.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z wcześniejszych zdjęć wynikałoby, że bardziej odpowiedni byłby pierścień uszczelniający (dla połączeń kielichowych, a takie masz wspawane) :

 https://zerd.pl/nissan-note-e11-06-pierscien-uszczelka-rury-wydechowej-tlumika-20695-ed10a-p-2098.html  - tym bardziej, że miejsce styku

W dniu 13.10.2018 o 09:14, kmik napisał:

... powierzchnia styku tam gdzie łączenie nie jest skręcane śrubami jest niewielkie. Posmarowałem uszczelkę pastą i jeszcze dookoła dodałem pasty. Mam nadzieję, że będzie to trzymać. 

Jeśli zastosowana uszczelka jest zakuta (ma stalowy pierścień od strony spalin), powinna wytrzymać.

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...