Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Pathfinder rok 2005 V6 poj. 3998ccm 204KW prod. USA poszukuję informacji


Anna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję dokumentów homologacyjnych amerykańskich dla modelu Nissana jak w temacie. Jeśli ktoś takie posiada proszę o kontakt. Podczas pierwszej rejestracji w Polsce mojego samochodu, błędnie wpisano kilka parametrów, które usiłuję teraz wyprostować. 
Pozdrawiam
Ania

Edytowane przez Anna
uzupełnienie pojemności silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia. W USA czegoś takiego nie znają, tam homologacja nie istnieje. Wystarczy dopuszczenie przez NHTSA na podstawie danych technicznych producenta, który dostarcza FSM (Factory Service Manual) do urzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego dokumentu zażądała ode mnie stacja diagnostyczna. Nissan Polska nie jest mi w stanie pomóc z powodu braku chęci współpracy amerykańskiego Nissana. Dlatego szukam prywatnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacja diagnostyczna ma obowiązek wystawienia takiego papieru a dokładniej przeglądu identyfikacyjnego na podstawie własnych źródeł. Jak nie wiedzą co i jak to zmień stację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest stacja okręgowa, a błąd polega na tym, że samochód wpisano jako 5-osobowy VAN, a nie  7-osobowy SUW, wobec czego nie mogę użytkować ostatniego rzędu siedzeń. Potrzebuję zaświadczenia że samochód został wyprodukowany jako SUW. Problem w tym że model z silnikiem V6 poj 4.0 nie był produkowany na rynek europejski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłam. Nie są w stanie mi pomóc. Nie mają żadnych papierów. Odesłali mnie do Nissan-Polska Al. Jerozolimskie w Warszawie.
:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki VAN jaki SUV??? Gdzie to macie? Przeznaczenie?? Ja nie mam żadnego wpisu w tym polu. Rodzaj pojazdu mam wpis: Samochód osobowy. Miejsc w polu S.1 mam 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sq9mcs napisał:

Jaki VAN jaki SUV??? Gdzie to macie? Przeznaczenie?? Ja nie mam żadnego wpisu w tym polu. Rodzaj pojazdu mam wpis: Samochód osobowy. Miejsc w polu S.1 mam 7.

W CEPIK-u figuruje jako 5-miejscowy VAN, pomimo iż ma 7 miejsc. I właśnie dlatego że jest wpisany jako VAN, nie mogę mu przywrócić kompletu miejsc. Chyba że w stacji okręgowej przedstawię dokumenty zaświadczające iż został wyprodukowany jako 7-miejscowy SUW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a homologacja europejska modelu np 2.5 dci ??? przecież te auta róznią się generalnie tylko silnikiem !? światła i inne takie pierdółki pomijam bo mozna je łatwo wymienic na europejskie odpowiedniki.

a silnik jak wiadomo jest częścią wymienną.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za różnymi silnikami idą różne moce, masy i inne parametry, które różnią dane modele. Też bym chciała aby to było proste, bo nie byłoby problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc, masa tak ale reszta jest taka sama. Jak dla mnie to śmiech na sali o czym Aniu piszesz. Zrobienie z 5-miejscowego, 7-miejscowy samochód nie jest problemem. Jedziesz na stację pokazujesz dodatkowe miejsca oni sprawdzą pasy bezpieczeństwa i wystawiają papier z tym do Urzędu i nanoszą poprawki w wpisach. Generalnie z tego co opisałaś to właściciel który pierwszy raz rejestrował samochód dał ciała. Pathfinder nie występował w wersjach 5-osobowych.

U mnie w CEPIKU samochód widnieje jako wielozadaniowy, z ilością 7 miejsc.

Na Twoim miejscu udałbym się do stacji obsługi z prośbą o wykonanie przeglądu identyfikacyjnego. Na pewno w katalogu będą mieli R51 w wersji z VQ40DE bo takowe były też sprzedawane na naszym rynku. 

Sprowadzałem samochody z Kanady (procedury takie jak w przypadku aut z USA) i nigdy nie było problemów z identyfikacją. Nawet Mitsubishi RVR (w EU to ASX) został poprawnie zidentyfikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sq9mcs napisał:

Zrobienie z 5-miejscowego, 7-miejscowy samochód nie jest problemem. Jedziesz na stację pokazujesz dodatkowe miejsca oni sprawdzą pasy bezpieczeństwa i wystawiają papier z tym do Urzędu i nanoszą poprawki w wpisach.

Byłam w tej sprawie na stacji okręgowej. Nie byłoby problemu gdyby to był SUV, a że jest VAN to nie ma takiej możliwości. Kilka lat temu wszedł w życie przepis uniemożliwiający zwiększenie liczby miejsc w samochodach typu VAN. Miało to związek z serią wypadków samochodów, w których montowano dodatkowe siedzenia. 
Mój został zarejestrowany jako 5-miejscowy ciężarowy. 

Co zaś się tyczy identyfikacji modelu, mają z tym na stacji problem, bo w żadnym katalogu nie mogą go znaleźć. Dlatego przerzucili na mnie obowiązek zdobycia i przedstawienia im dokumentacji, że mój samochód to SUV.

Nawet w Skarbówce nie znaleźli takiego, więc wybrali pierwszy lepszy z podobną pojemnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem Łódź to stan umysłu.

Dla CEPIKa dane techniczne pojazdów przygotowuje Instytut Transportu Drogowego w Warszawie. Wydają katalog danych technicznych. Tam trzeba szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sq9mcs napisał:

Jednym słowem Łódź to stan umysłu.

Bardzo chętnie pojadę choćby do krakowskiej stacji okręgowej, pod warunkiem że mi tam pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przerabiałem ten temat kilka lat temu. Kupiłem go jako ciężarowy 5-ciomiejscowy. To co musiałem zrobić to zmiana z ciężarowego na osobowy, bo ponoć ciężarowe nie mogą być 7-osobowe gdyż mają zamontowaną kratkę z tyłu. ( tak mi wtedy powiedziano) Musiałem mieś papier na demontaż kratki i z tym pojechałem na stację diagnostyczną gdzie wystawili mi papier o zmianie auta z ciężarowego na osobowy 7-osobowy, a z tym dokumentem do wydziału komunikacji. Czy się coś pozmieniało w przepisach nie wiem, ale u mnie nie było problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam mnie jedna rzecz.. V6 4,0 był oferowany na początku w Europie i potem jeszcze dośc długo w Rosji. Dane powinny być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Udało się bez problemu na stacji PZMot w Łodzi. Diagnosta zapytał w czym problem, uśmiechnął się, wziął dokumenty (dowód rejestracyjny, zaświadczenie z warsztatu, w którym przeprowadzono montaż dodatkowych siedzeń), obejrzał samochód, wykonał serię zdjęć, usiadł do komputera, coś powpisywał i po problemie. 
 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...