Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spadek mocy!!!!


Tomekgolf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam quaquai-a z silnikiem benzynowym aktulany przebieg 29tys km.od 1tys swieci sie serwis oleju( pierwszy przeglad serwisowy mam za dwa tygodnie) od kilku dni zaobserowen spadek mocy.na autostradzie auto osiaga max 130km/h I niecale 3tys obrotow I dalej poprostu nie" jedzie" jaka  moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike 83 olej jest praktycznie tak jak byl na poczatku.StillG przewod gumowy(taki gruby) faktycznie jest jakby przegruziony,podziurawiony

Zakleje jutro ten przewod I zobacze czy pomoglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zapoznać się z moim przypadkiem i na przyszłość radzę zabezpieczyć ten przewód aluminiową rurą giętką. Poza tym, usiądź zanim będziesz chciał poznać cenę oryginalnej części w ASO, ale jest całe szczęście tańsza alternatywa. Szczegóły w wątku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos tej rury. Tylko ona jest "smaczna"? Bo patrząc w serwisówkę to wydaje się, że tych węży gumowych jest więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przed chwilą sprawdziłem w moim Pulsarku tą pechową rurę i mam delikatne jakby nakłucia, przebieg 48tkm,2015r. Trudno określić czy to gryzoń, byłby tak myślę, ślad kilku zębów naraz a u mnie to pojedyncze w kilku miejscach na całej rurze. Tak czy owak rurę trzeba zabezpieczyć i założyć zapachy.Samochód garażuję w podziemnym zamykanym garażu. Innych śladów nie zauważyłem, może to wina materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą rurą to w ogóle jest komedia. Oryginał kosztuje ponad 700 zł, a w takim UK to nawet ponad 200 funciaków. Zamiennik do qq 300 zł, a do pulsara/juke 370 zł. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Hej.

Panowie, czytam tematy i nie widzę rozwiązania tematu spadku mocy. Rura u mnie poszarpana jak u większości, ale przy okazji rury znalazłem taki objaw.

Jeśli sama rura byłaby przyczyną spadku mocy to po jej oklejeniu moc powinna wrócić, ale nie ma. 

Auto nie idzie, brakuje mocy, 2,5 k obrotów i max 100 km/h

https://www.facebook.com/antoni.ignas/videos/787228925767051

Wrzucam film z FB dla podglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pali Ci się pomarańczowa kontrolka silnika? Bo jeśli tak, to zaklejenie nic nie da. Auto jest w trybie serwisowym i trzeba wykasować błąd z komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, wymieniłem tą rurę, nic nie pomogło.

14 godzin temu, Robert_B napisał:

A pali Ci się pomarańczowa kontrolka silnika? Bo jeśli tak, to zaklejenie nic nie da. Auto jest w trybie serwisowym i trzeba wykasować błąd z komputera.

Pali się żółta, ale nie od silnika tylko od trakcji co bardzo dziwne  image.png.5a3caea305569f0c3d67a1a4dc671da2.png jak ją wykasuję to po przejechaniu 1 - 2 km pojawia się z powrotem i błąd doładowanie turbiny P0299 .

Auto dalej nie ma ciągu, nie wiem czy nie zacząć szukać drugiej turbiny, czy jeszcze masz  Robert_B jakiś pomysł ?

Edytowane przez PATRoN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakiś pomysł, możliwe że przyczyną spadku mocy będzie czujnik halla, nie widzę żadnych kodów błędów na kompie, ale jest jakby lekko pęknięty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu wydechu i...... nic, żadnego błędu, żadnego check engine ?

Ja 3,14lę, o co chodzi, zamówłiem nowy i dam znać czy coś się polepszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nastawnik turbiny jest sprawny . W innym samochodzie właśnie taki miałem objaw niesprawnego elektrycznego nastawnika doładowania turbiny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy DTC jakieś się pojawiają? Spadek mocy w 1,2 to może być agonia silnika...zwłaśzcza ,że olej się wymienia co 30k.. tam trzeba raz w roku albo co 10k co nastąpi wcześniej. Jeśli spadek mocy jest spory i turbo działa to warto sprawdzić zawory.. czy zakoksowane wydechowe i czy są całe ( endoskopem można ). Z ciekawości ile oleju pije ( w/g Nissan 0,6L / 1000 km jest ok )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągałem głowicę, zawory rzeczywiście były zakamienione, ale przed wymianą rozrządu było ok. 

Szukam przyczyny w turbinie, nie to żeby padła, ale jakiś element jej przeszkadza dać odpowiednią ilość powietrza na intecooler skoro się dławi rura gumowa.

Olej przy okazji wymiany rozrządu też był wymieniany, zawsze co 10K bo na tym nie żałuję. Przed wymianą brał max 0,5 litra na 10000 km więc myślę że nawet na 150K przejechane jest to w miarę dobry wynik.

Wymieniłem czujnik halla i w tej chili pokazuje mi błąd obwodu B czyli coś może się dziać z kablami albo stykami, ale to też nie jest powód małej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zasysa Ci gumowy dolot tona bank masz zatkaną chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...