Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Parowanie szyby przedniej .


piotrek3110
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Taki temat , przednią szybę mam ciągle zaparowaną przeważnie od połowy do góry . Puszcze zimne powietrze z klimatyzacji jest poprawa ale jak palcem przejadę u góry to można pisać po niej , jak jest włączone ogrzewanie ( nawiew ciepły ) to momentalnie zaparowana się staje .

Próbowałem już wszystkich ustawień ( nawiew , bez nawiewu , zimne ciepłe powietrze ,klima ,  osuszanie turbo  itd )  , otwierałem okno , wietrzyłem , z zimnym jest powietrzem dużo lepiej a przy ogrzewaniu dramat . 

Auto ma 6 tys km , w czym może być problem .

 

Pozdrawiam :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabinowy może już błaga o wymianę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , nawiew z zewnątrz jest włączony , filtr po 6 tys km nie sądzę że jest powodem :)

Edytowane przez piotrek3110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że w okolicach lipca auto stoi w pobliżu wierzby. Miałem zapchany filtr tą "watą" którą to drzewo wydziela. Auto więcej stało jak jeździło i filtr był zmieniany na wiosnę. Potraktuj to jako sugestię, nie regułę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrek3110 napisał:

Próbowałem już wszystkich ustawień ( nawiew , bez nawiewu , zimne ciepłe powietrze ,klima ,  osuszanie turbo  itd )  , otwierałem okno , wietrzyłem , z zimnym jest powietrzem dużo lepiej a przy ogrzewaniu dramat . 

Auto ma 6 tys km , w czym może być problem .

 

Pozdrawiam :(

 

Jeśli używasz klimy i po zatrzymaniu masz sucho pod autem to może być problem z odprowadzeniem wody z parownika. Możliwe że zapchał Ci się kanał i skropliny zamiast wylewać się pod auto wracają do kabiny. Powodem niedrożności kanału mogą być różnego rodzaju zanieczyszczenia choćby, tak jak napisał Thunder, "wata" z wierzby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Author53 napisał:

Jeśli używasz klimy i po zatrzymaniu masz sucho pod autem to może być problem z odprowadzeniem wody z parownika. Możliwe że zapchał Ci się kanał i skropliny zamiast wylewać się pod auto wracają do kabiny. Powodem niedrożności kanału mogą być różnego rodzaju zanieczyszczenia choćby, tak jak napisał Thunder, "wata" z wierzby

Ok , sprawdzę powyższą informację i umyje szybę od środka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotrek3110 napisał:

Ok , sprawdzę powyższą informację i umyje szybę od środka :)

A co ma mycie szyb od środka z parowaniem???? No ale dobrze. Wszystkiego trzeba spróbować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniach to myślę że albo brak odprowadzenia wody z parownika ( łatwo sprawdzić i to zrobię ) albo szyba od nowości nie myta od wewnątrz i może jakiś tłuszcz / brud przytrzymuje parę z którą klima nie może sobie poradzić . Innych pomysłów brak na tą chwilę :) Auto stoi w garażu więcej niż jeździ z zamkniętymi oknami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Filtr kabinowy (zdziwiłbys jaki może być brudny nawet po mniejszym przebiegu)
2. Brudne szyby od wew
3. Tak jak pisali odpływ klimy
4. Sprawdzić czy nie przecieka cos i dywaniki nie sa mokre
5. Obieg wew sprawdź czy przełącza - słuchać to i czuc

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyjmij na jakiś czas filtr i sprawdź wtedy jakie sa objawy. 
powiem Ci że ja na okres jesieni,zimy zawsze wyjmowałem i szyby nie parowały i nie zamarzały od środka.
na filtrze osiada mnóstwo śmieci,wilgoci i takie objawy w te pory roku sie pojawiają gdy w powietrzu mnóstwo wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyjmij na jakiś czas filtr i sprawdź wtedy jakie sa objawy. 
powiem Ci że ja na okres jesieni,zimy zawsze wyjmowałem i szyby nie parowały i nie zamarzały od środka.
na filtrze osiada mnóstwo śmieci,wilgoci i takie objawy w te pory roku sie pojawiają gdy w powietrzu mnóstwo wilgoci.
I cały syf do środka leci, klapki w climtroniku się zaczną blokować itp. Jeśli układ jest skonstruowany pod filtr to ten filtr być musi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, scanik napisał:

I cały syf do środka leci, klapki w climtroniku się zaczną blokować itp. Jeśli układ jest skonstruowany pod filtr to ten filtr być musi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie. To nie stary typ, gdzie liście wylatywały z kratek a czasem śnieg. Brudne szyby od wewnątrz teź sprzyjają parowaniu. Trzeba zacząć od najprostszych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, scanik napisał:

1. Filtr kabinowy (zdziwiłbyś jaki może być brudny nawet po mniejszym przebiegu)
2. Brudne szyby od wew
3. Tak jak pisali odpływ klimy
4. Sprawdzić czy nie przecieka cos i dywaniki nie sa mokre
5. Obieg wew sprawdź czy przełącza - słuchać to i czuc

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

1. Dziś sprawdzę filtr kabinowy czy czysty i czy nie wilgotny jak kolega sk_slawek pisał 

2.Szyby wymyte wczoraj

3.Odpływ sprawdzony woda wycieka pod autem

4.W aucie sucho nic nie było wylane .

5.Obieg do sprawdzenia .

Rano auto pochodziło bo chciałem zobaczyć czy wycieka woda z klimy , jak klima chodziła to parowania nie było , wyłączyłem klime na chwilkę i momentalnie para od środka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotrek3110 napisał:

4.W aucie sucho nic nie było wylane .

Rano auto pochodziło bo chciałem zobaczyć czy wycieka woda z klimy , jak klima chodziła to parowania nie było , wyłączyłem klime na chwilkę i momentalnie para od środka :(

Zobacz pod tapicerką podłogi czy nie jest mokro. To że Ty nic nie wylałeś to nie oznacza że woda gdzieś nie przedostaje się do kabiny pod tapicerkę. Sprawdź przelotki na grodzi przedniej. U mnie przeciek był trudny do zdiagnozowania. Na tylnym słupku była minimalna szczelina (złe uszczelnienie przy montażu nadwozia), praktycznie niezauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrek3110 napisał:

1. Dziś sprawdzę filtr kabinowy czy czysty i czy nie wilgotny jak kolega sk_slawek pisał 

2.Szyby wymyte wczoraj

3.Odpływ sprawdzony woda wycieka pod autem

4.W aucie sucho nic nie było wylane .

5.Obieg do sprawdzenia .

Rano auto pochodziło bo chciałem zobaczyć czy wycieka woda z klimy , jak klima chodziła to parowania nie było , wyłączyłem klime na chwilkę i momentalnie para od środka :(

To jest normalne jak klima mocno schłodziła szybę to po wyłączenie się szyba zaparowała gdyż zawsze para siada na chłodnym miejscu. Sprawdź tak jak koledzy mówią czy nie masz wilgoci pod dywanikami bo wychodzi na to że masz wilgotne powietrze w samochodzie. Zostaw na słońcu z pootwieranymi drzwiami samochód żeby ewentualnie się wysuszył. Wilgoć może ci się zbierać też w tyle samochodu może przeciekać po tylnych drzwiach bagażnika sprawdź też bagażnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo możesz sobie wsypać ryż lub silikon do bawełnianego woreczka lub dwóch i wrzucić na tylną półkę lub pod fotel. Świetnie wchłania wilgoć która zawsze będzie w okresie jesienno zimowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2018 o 08:27, piotrek3110 napisał:

1. Dziś sprawdzę filtr kabinowy czy czysty i czy nie wilgotny jak kolega sk_slawek pisał 

2.Szyby wymyte wczoraj

3.Odpływ sprawdzony woda wycieka pod autem

4.W aucie sucho nic nie było wylane .

5.Obieg do sprawdzenia .

Rano auto pochodziło bo chciałem zobaczyć czy wycieka woda z klimy , jak klima chodziła to parowania nie było , wyłączyłem klime na chwilkę i momentalnie para od środka :(

I jak udało się coś w temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm , sprawa wygląda następująco , rzekł bym nawet komicznie :D . Umówiłem się z serwisem kilka dni wcześniej że podjadę i niech popatrzą bo się jeździć nie dało . Następnie kilka dni jeżdżę , jest ciepło , ranki chłodne i szyby przestały parować .

Siedzę w domu i doszedłem  do wniosku takiego . Auto stało miesiąc czasu w garażu praktycznie nie jeżdżone , w tym czasie że jest sezon na grzyby i trochę nazbierałem zacząłem  suszyć grzyby w suszarce elektrycznej właśnie w garażu przy otwartych drzwiach garażowych .

I właśnie podejrzewam że filtr kabinowy i pewnie powietrza pociągnął z otoczenia garażu wilgoć i przez pierwsze kilka dni ta wilgoć wychodziła .

Na ten moment mam takie jedyne uzasadnienie / powód jak mi się wydaje tej wilgoci :jump:

 

Zobaczymy jak się ochłodzi co będzie :unsure:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, piotrek3110 napisał:

I właśnie podejrzewam że filtr kabinowyfavicon.ico i pewnie powietrza pociągnął z otoczenia garażu wilgoć i przez pierwsze kilka dni ta wilgoć wychodziła .

Mało prawdopodobne. Gdybyś te grzyby suszył w samochodzie to prędzej.

A sprawdziłeś ten filtr kabinowy, w jakim jest stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2018 o 09:41, cezzar1 napisał:

Mało prawdopodobne. Gdybyś te grzyby suszył w samochodzie to prędzej.

A sprawdziłeś ten filtr kabinowy, w jakim jest stanie?

filtr kabinowy suchy i czysty , parowanie ustało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...