Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P0380 1.6 J11 2014


as1970

Rekomendowane odpowiedzi

Wyskoczył mi błąd P0380 - system podgrzewania wstępnego. Miał ktoś coś podobnego. Silnik zapala narazie normalnie - zero błędów na zegarach  w postaci kontrolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/8/2018 at 12:50 PM, as1970 said:

Wyskoczył mi błąd P0380 - system podgrzewania wstępnego. Miał ktoś coś podobnego. Silnik zapala narazie normalnie - zero błędów na zegarach  w postaci kontrolek.

To jest błąd układu sterowania silnikiem. Wystąpił tylko P0380 ? Jeśli nie i masz P0560 i P0657 to te drugi należy sprawdzić jako główne przyczyny.  Jeśli P0380 tylko to możliwe ,że wiązka przewodów lub złącza w obwodzie sterowania świec żarowych ma zwarcie lub przerwe lub w obwodzie sygnału wyjściowego sterowania świec żarowych jest zwarcie lub przerwa.  Świeca żarowa też może zdychać albo jednsotka sterowania żarzeniem. Generalnie pomiary trzeba zrobić i sprawdzić złącza i będzie wiadomo co padło. 

Jeśli to jest chwilowe to może odpalać , ale trzeba sprawdzić bo może nie odpalić w każdej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, OsobaNN napisał:

To jest błąd układu sterowania silnikiem. Wystąpił tylko P0380 ? Jeśli nie i masz P0560 i P0657 to te drugi należy sprawdzić jako główne przyczyny.  Jeśli P0380 tylko to możliwe ,że wiązka przewodów lub złącza w obwodzie sterowania świec żarowych ma zwarcie lub przerwe lub w obwodzie sygnału wyjściowego sterowania świec żarowych jest zwarcie lub przerwa.  Świeca żarowa też może zdychać albo jednsotka sterowania żarzeniem. Generalnie pomiary trzeba zrobić i sprawdzić złącza i będzie wiadomo co padło. 

Jeśli to jest chwilowe to może odpalać , ale trzeba sprawdzić bo może nie odpalić w każdej chwili.

Dzięki za odpowiedź. Tylko P0380 - żadnych innych . Zobaczę jeszcze czy  się pojawią bo narazie wykasowałem.Mam możliwość zeskanowania błędów. W zeszłym roku na jesień wymieniałem dwie świece na podgrzewaczu  błędy P1641 I P1643 . Jesteśmy w kontakcie jakby co .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/14/2018 at 3:38 PM, as1970 said:

Dorzucam zdjęcia z urządzenia diagnostycznego może komuś się nasunie jakaś  myśl

 

 

1.thumb.jpg.489df84633452493bdf9155b2b265017.jpg2.thumb.jpg.9a4cf3317d9a0fcb16ee7485fb133aef.jpg3.thumb.jpg.5c7c38899295b642a9a4b47619a9ffdf.jpg4.thumb.jpg.ffa6f10dfb763fa117c56d5f4199cc0b.jpg5.thumb.jpg.6f831fd13c11194885a68ea51d96f200.jpg6.thumb.jpg.246a34afca783cfd188976e2ae8a5f5d.jpg7.thumb.jpg.eee0ee6a0c93658e67ea8fe1e363516c.jpg8.thumb.jpg.ad8bdec2804cbb0ccdd4e433e63b4fcf.jpg

Nie jest do CONSULT więc nie mam pewności czy DTC jest prawidłowe i wszystkie DTC są pokazane. Jeśli miałes uprzednio DTC P1641 /43 to już wcześniej był sygnał ,że jest problem z obwodem sterowania przkaźnikiem grzałek nurnikowych. Błedy te wskazywały na problem na złączach lub awarie modułu sterowania świec żarowych. Zakładam,że jedynie wykasowano błędy i nie przeprowadzono sprawdzenia pojazdu pod kątem usterki. W tej cwili oba błedy są obecne i problem się rozwija... żyje własnym życiem. Trzeba wykonać sprawdzenie pojazdu dla DTC P0380 - sprawdzenie obwodu zasilania sterownika świec żarowych (jednostka sterowania żarzeniem złącze F115 styk 6 i 10 masa i napięcie akumulatora ), ciagłość obwodu pomiędzy złączem przewodu kontrolera świecenia a złączem wiżaki ECM ( bez VINu nie wiem które masz na ECM albo F82 styk 35 albo F271 styk 67 i  jednostka sterowania żarzeniem złącze F115 styk 11 i 9 ), ciagłość obwodu pomiędzy złączem przewodu sterowania świec żarowych a świecami ( sterowanie F115 i styki od 1 do 4 a na świecach F125 do F128 styki 1 ). Potem świece żarowe sprawdzenie rezystencji na styku 1 powinno być 0,2-0,8 oma przy okilo 20st. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2018 o 10:28, OsobaNN napisał:

Nie jest do CONSULT więc nie mam pewności czy DTC jest prawidłowe i wszystkie DTC są pokazane. Jeśli miałes uprzednio DTC P1641 /43 to już wcześniej był sygnał ,że jest problem z obwodem sterowania przkaźnikiem grzałek nurnikowych. Błedy te wskazywały na problem na złączach lub awarie modułu sterowania świec żarowych. Zakładam,że jedynie wykasowano błędy i nie przeprowadzono sprawdzenia pojazdu pod kątem usterki. W tej cwili oba błedy są obecne i problem się rozwija... żyje własnym życiem. Trzeba wykonać sprawdzenie pojazdu dla DTC P0380 - sprawdzenie obwodu zasilania sterownika świec żarowych (jednostka sterowania żarzeniem złącze F115 styk 6 i 10 masa i napięcie akumulatora ), ciagłość obwodu pomiędzy złączem przewodu kontrolera świecenia a złączem wiżaki ECM ( bez VINu nie wiem które masz na ECM albo F82 styk 35 albo F271 styk 67 i  jednostka sterowania żarzeniem złącze F115 styk 11 i 9 ), ciagłość obwodu pomiędzy złączem przewodu sterowania świec żarowych a świecami ( sterowanie F115 i styki od 1 do 4 a na świecach F125 do F128 styki 1 ). Potem świece żarowe sprawdzenie rezystencji na styku 1 powinno być 0,2-0,8 oma przy okilo 20st. 

Okazała się świeca żarowa na 2  -cyl.  - wymienione wszystkie 4 - brak dtc. Temat do zamkniecia.  THX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...