Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr paliwa


Bosman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś z użytkowników "Juke" 1.5 dci  wymieniał samodzielnie filtr paliwa i wie jak to  bezproblemowo zrobić. 

            

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/15/2018 at 10:13 AM, Bosman said:

Witam. Czy ktoś z użytkowników "Juke" 1.5 dci  wymieniał samodzielnie filtr paliwa i wie jak to  bezproblemowo zrobić. 

            

Silnik musi być zimny . 

Zdjąć osłonę przedniego prawego nadkola. Odpiąć przewód paliwowy, odłączyć złącze czujnika poziomu wody, odłączyć szybko złączki przewodu paliwa, zdemontować filtr i zespół wspornika, wymontować filtr. Zamontować w kolejności odwrotnej pamiętając o znakach na filtrze i po instalacji odpowietrzyć układ paliwa, uwaga, aby nie zgiąć ani skręcić przewodu paliwowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wracam do tematu: Wymiana filtra paliwa w Nissan Juke 1.5 dci . 

Otóż by dostać się do niego trzeba : zdjąć wycieraczki , zdjąć osłonę plastikową  napędu wycieraczek (łatwe) , odkręcić trzy śruby napędu wycieraczek nie wypinając wiązki odłożyć gdzieś w komorze silnika( uwaga by nie położyć na akumulatorze,może wywołać zwarcie),odkręcić metalowe podszybie ( te czarne bliżej silnika), odczepić wężyk spyskiwaczy przedniej szyby. Następnie odkręcić dwie śruby trzymające filtr do nadwozia ( uwaga- opaski trzymające grube przewody elek można przeciąć ,potem załozyć opaski kupione np w markecie ) Gdy filtr będzie juz lużny odłączyć przewody paliwowe pamiętając gdzie jak były podłączone ( kolory zielony i biały ) Stary filtr można zaślepić osłonkami z nowego filtra by nie polał się ON , obrócić i wyjąć ,lub poluzować śrubę która trzyma filtr do mocowania ,wyjąć filtr. Montaż w odwrotnej kolejności. Nie trzeba zdejmować nadkola. Oczywiśćie jak ktoś chce, może je zdjąć, ale założenie już nie jest bezproblemowe.

Zyczę wytrwałości.A temu co wymyslił położenie filtra paliwa i dojście do niego w tym smochodzie "gratuluję"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że trzeba odpowietrzyć system. Jest to łatwa operacja: podłączamy pod zamontowany filter wężyk, który wkładamy do małego kubka,naczynia i luzujemy kluczem 12 ,nakrętkę z wężykiem , następnie bez uruchamiania silnika włączamy zapłon. Zapłon włączamy kilka razy. W naczyniu pojawi się ON w ilości około 100 ml można wtedy uznać że operacja odpowietrzania została zakończona . Zakręcić nakrętkę z wężykiem i cieszyć się z oszczędności pieniążków jakie byśmy zostawili u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak wymieniałem to pompowałem odpowietrzałem pompką ręczną taka gruszka.

Czuć jak się napełni i jest ok.

Swoją drogą te japonczyki to są żeby wymienić filtr trzeba wymontować wycieraczki ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zamierzam wymienić filtr paliwa w moim Juku 1.5 dci i już rozglądałem się za filtrem, ale okazało się, że są dwa rodzaje, tzn. ze złączem czujnika wody lub bez tego złącza. Czy ktoś może wie czy da się sprawdzić jaki filtr jest w moim aucie nie rozkręcając auta? Po nr VIN sprzedawcy w sklepach twierdzą, że nie da się tego zweryfikować.

Edytowane przez Lucky24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
On 4/7/2019 at 10:18 AM, Bosman said:

[...] Następnie odkręcić dwie śruby trzymające filtr do nadwozia [...]

Przyznam, że poległem w tym miejscu... Mogę prosić o mała pomoc? 

Mam już dostęp do filtra, natomiast jest tam tak mało miejsca, że nie jestem w stanie dosięgnąć do mocowania filtra, nie mówiąc nawet o dostępie do śrub między jego mocowaniem a nadwoziem. Rozebrałem już całą górę, więc naprawdę niechętnie będę demontował nadkole.

Z góry dziękuję za wskazówki!

IMG_20200401_184613.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś na dobrej drodze . Dostęp rzeczywiście jest podły , przystosowany do małych japońskich rączek .

Ale jak zdejmiesz z niego przewody paliwowe  (musisz być przygotowany że ubędzie z nich troche paliwa. Dobrze by było je zaślepić . 

potem powinieneś mieć dostęp do elementu trzymającego filtr. W ostateczności możesz zdjąć prawe nadkole i wtedy już bez problemu 

masz dostęp . 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Bosman said:

Jesteś na dobrej drodze . Dostęp rzeczywiście jest podły , przystosowany do małych japońskich rączek .

Ale jak zdejmiesz z niego przewody paliwowe  (musisz być przygotowany że ubędzie z nich troche paliwa. Dobrze by było je zaślepić . 

potem powinieneś mieć dostęp do elementu trzymającego filtr. W ostateczności możesz zdjąć prawe nadkole i wtedy już bez problemu 

masz dostęp . 

 

Dziękuję! A mógłbyś na zdjęciu zaznaczyć mniej więcej gdzie są te dwie śruby, które trzeba odkręcić? Naprawdę starałem się wymacać rękami i nie dałem rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Juke który posiadam (2015) filtr paliwa trzymany jest na jednej obejmie . U ciebie jest chyba starszy model (widzę pompkę odpowietrzania) więc 

trudno mi określić jak fitr jest przytwierdzony. Myślę że zdjęcie nadkola plastikowego z prawej strony rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...