Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

klimatyzacja


jacek63
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A nie pytałem, ale jest tak ufajdane, że raczej nie widać. Ale patrząc na ogólny stan to obstawiam raczej mechaniczne. Ogólnie aluminium nie powinno korodować. No chyba, że będzie dostawać warunkami zbliżonymi do "solnych". Nie powinno tak szybko skorodować, ale cholera wie jakie tam aluminium dają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jak widać po nowych autach, to wszystko jest na krótki okres i trzeba wymieniać zaczynając od zawieszenia... Tak tną koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie u mnie wygląda ok. Mam tylko powierzchowną korozję. Ogólnie jak na 6 lat spód wygląda bardzo dobrze. W nadkolach i gniazdach amortyzatorów czysto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, tomkek1912 napisał:

Zawieszenie u mnie wygląda ok. Mam tylko powierzchowną korozję. Ogólnie jak na 6 lat spód wygląda bardzo dobrze. W nadkolach i gniazdach amortyzatorów czysto.

W styczniu kiedy byłem w stacji kontroli, serwisant długo siedział w kanale i szukał czegoś pod spodem. Jak wyszedł usłyszałem, że jeszcze nie widział tak dobrze zabezpieczonego auta. Przypomnę, że Pulsar jest w moich rękach od stycznia 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po naprawie jestem. 2 tysiaki w p... ech.

 

Łącznie na naprawy wydałem ok. 6000 zł przez 3 lata i 8 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 17.04.2021 o 17:04, Andrzej G napisał:

W styczniu kiedy byłem w stacji kontroli, serwisant długo siedział w kanale i szukał czegoś pod spodem. Jak wyszedł usłyszałem, że jeszcze nie widział tak dobrze zabezpieczonego auta. Przypomnę, że Pulsar jest w moich rękach od stycznia 2015.

Tak małego przebiegu też pewnie nie widział ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

podłączę się do tematu: w sobotę robiłem pomiar temperatury z nawiewów klimatyzacji: 

* temperatura na dworze: 23 st. C

* temperatura z nawiewu po 5 minutach pracy na wolnych obrotach, nastawiona na maksymalne chłodzenie : 7,5 st. C

Auto nie miało jeszcze uzupełnianego czynnika od nowości ( 7 lat ). Chciałbym żeby wypowiedział się ktoś komu dobrze chłodzi. Jaka jest minimalna temperatura w Pulsarze po nabiciu klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mierzyłm, ale jak nastawię na 16 i jadę tak z 30 minut z nawiewami ustawionymi na kierownicę przy 30 i więcej na zewnątrz to ręcę drętwieją z zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Chris02 napisał:

* temperatura z nawiewu po 5 minutach pracy na wolnych obrotach, nastawiona na maksymalne chłodzenie : 7,5 st. C

 

Na początku sprawdzałem, bezpośrednio przy nawiewie to wychodziło 4st.C - ale auto jechało, jak stoi to nie ma przewiewu (tylko wentylator) przez chłodnicę/skraplacz, więc może być więcej.

Edytowane przez ExploRer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, ma ktoś może manuala jak wyczyścić parownik klimy? Nissan pulsar 2016 r. Klima była niby już czyszczona u mechanika ale dalej śmierdzi. Później czyszczona już samodzielnie - dodam że nic nie wypłynęło pod samochodem po czyszczeniu (może nie tam wpuszczony preparat, gdzie być powinien). Nie da się jej włączyć, bo cuchnie. Jak to wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proponuję zakup preparatu do dezyfnekcji parownika Wurth (spray z wężykiem). On zawiera głównie alkohol izopropylowy który zabija zarazki, odtłuszcza a potem całkowicie odparowuje.  Po podniesieniu autka do góry należy sprawdzić drożność czarnej rurki od skroplin klimatyzacji która wychodzi z podłogi od strony pasażera (musi być drożna żeby skropliny na bieżąco wychodziły). Wg instrukcii na opakowaniu należy wężyk z praparatem wprowadzić właśnie przez tą rurkę do środka.

Ale... jeśli z klimy już śmierdzi to ja zrobiłbym to inaczej: należy zdemontować schowek pasażera (instrukcję można znaleźć na youtube), usunąć filtr kabinowy od klimatyzacji który jest tuż przed parownikiem od strony ściany grodziowej pod kokpitem.  Wiem, dostęp tam jest fatalny, jeszcze gorszy niż w Qashqai J10. Następnie przy pomocy kamerki wbudowanej w telefon można zobaczyć jak wizualnie wygląda parownik.

Jeśli jest tam kurz lub liście należy to najpierw usunąć odkurzaczem i mikrofibrą.

Jeśli nie ma śmieci to należy przygotować sobie taki trochę sztywniejszy wężyk z boczną dyszą na końcu (można podgrzać końcówkę wężyka zapalniczką a następnie wygiąć końcówkę w kolanko 90 stopni. Końcówkę ściąć ostrym nożykiem na równo żeby nie kaleczyła lameli parownika.

Następnie spłukałbym w/w preparatem parownik dokładnie i systematycznie całą powierzchnię pod ciśnieniem. Odczekać 30 min. aż odparuje i można montować  nowy filtr pyłkowy i szufladę.

Dobrze byłoby jeszcze poprawić czymś kanały wentylacyjne , może  pojechać na ozonowanie. Pianek ja osobiście nienawidzę bo robią więcej szkody niż pożytku.

Można też zlecić dezynfekcję klimy ultradźwiękami (ta usługa jest droższa).

To tyle ode mnie. Powodzenia!

A na przyszłość wyłączać klimę 5 min. przed zakończeniem podróży tak, żeby wentylator osuszył parownik . To zapobiega zalęganiu się grzyba.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o  preparat do dezynfekcji parownika Wurth (spray z wężykiem) to z mojego doświadczenia w Avensis najlepsze rozwiązanie z dostępnych środków w handlu. Używałem go do samodzielnej dezynfekcji przez 10lat. Wężyk jak podano wyżej wsuwałem do odprowadzenia skroplin maksymalnie jak się dało i w trakcie podawania środka wysuwałem go i wsuwałem kilka razy. Następnie wprowadzałem wężyk do nawiewów i także psikałem środkiem. Należy pamiętać aby skropliny zlewały się do podstawionego naczynia a nie na tapicerkę. Preparat Wurtha stosowałem raz do roku wiosną. Filtr kabinowy wymieniałem wiosną i jesienią. Ponadto posiłkuję się ozonowaniem (mam własny ozonator) cztery razy do roku. Obecnie w Pulsarze stosować będę taką sama metodę.  Nigdy nie było u mnie czuć w samochodach tzw. ścierka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...