Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[R51] Pathfinder - świeżo po zakupie


tomasze
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Witam ponownie tym razem jako nowy użytkownik pathfindera w dizlu z automatem. Po paru dniach jeżdżenia mam kilka pytań do użytkowników ze starzem.

  1. Czy wasze skrzynie automatyczne tez trzymają dość długo wysokie obroty zanim zmienią bieg na wyższy?
  2. Czy zmiana trybu pracy skrzyni objawia się „szarpnięciem kolami”? takim „zapięciem z uderzeniem” np. D lub R. o czym to świadczy?
  3. W tej chwili zdjęcie nogi z gazu podczas jazdy powoduje jazdę na luzie, a chciałbym przełączyć skrzynie tak by samochód cały czas jechał na biegu tzn zdjęcie nogi z gazu to hamowanie silnikiem. czy można to jakoś włączyć?
  4. Mam uszkodzona klapę schowka pasażera. Czy istnieje polecany, sprawdzony sklep z częściami?

Na teraz to wszystko, jadę w teren. Fascynacja nadal nie mija :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czasami tak

2. Jeśli auto stoi na dużej pochyłości to czasami się zdarza.

3. Funkcja ta jest sterowana G-Sensorem który masz pod schowkiem w środkowym tunelu. Nie ma możliwości sterowaniem nim. Jedyna ewentualność to zmiana z D w tryb ręczny.

4. USA lub ZEA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2018 o 12:17, sq9mcs napisał:

3. Funkcja ta jest sterowana G-Sensorem który masz pod schowkiem w środkowym tunelu. Nie ma możliwości sterowaniem nim. Jedyna ewentualność to zmiana z D w tryb ręczny.

Dziękuję, ale czy nawet serwis/mechanik tego nie przestawi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledze za wyjaśnienie.

Zauważyłem jeszcze jedną nurtującą mnie sprawę. Jeździłem i po szosie i w terenie. Pokrętło napędu ustawione jest w pozycji "auto" i samochód praktycznie zawsze jeździ z napędem na 4 koła. Nie widziałem by przełączył się, choć raz na 2 koła - ręczne przełączenie działa. To oznacza awarię czy ten typ tak ma, że "auto" praktycznie równa się napęd na wszystkie koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie Auto przód dołącza się jak tylko pojawi się uślizg więc nie jesteś w stanie tego zarejestrować.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a podpowiedzcie proszę, mam w 4.0 V6 '05r. przełącznik typu jak na fotce, jeżdżę na 2WD w automacie i bardzo uslizguje mi tył, nie mam w aucie trybu AUTO prawda? 

maxresdefault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie masz trybu auto!

Masz do wyboru napęd na tył, lub 4H stale załączony napęd na 4 łapy , oraz napęd na 4 przez reduktor.

Stale musisz jezdzić z zapiętym tylko tyłem, path nie posiada mechanizmu różnicowego między osiowego i dlatego napęd na 4 koła możesz użyć tylko w terenie lub na sliskiej/sypkiej nawierzchni...

Można uzyć 4 łapek na twardym przyczepnym podłożu  ale tylko do jazdy na wprost, jakiekolwiek zakręcanie powoduje ogromne naprężenia w układzie napędowym. I jesli opony AT/MT jakoś spowodują uślizg i zniwelują częściowo naprężenia to opony typowo drogowe z lepszą przyczepnością tego już nie zrobią.

Niestety w 4.0 musisz mieć dobre opony gwarantujące dobrą trakcję i nauczyć się delikatnie operować gazem, inaczej wywiniesz efektownego bączka na mokrym/śliskim asfalcie oczywiście ESP Cię podratuje z sytuacji ale powiedzmy sobie szczerze 4.0 potrafi trochę zamiatać tyłem mimo działania tego systemu....

I podstawa z fizyki, czym większa masa tym większa siła bezwładności.... path ma 2.2T masy własnej plus śliska nawierzchnia równa się.... reszte dopisz sobie sam....:devil:

 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patki 4.0 V6  skrzynia automat nie mają trybu "AUTO" na przełączniku wyboru napędu... U znajomego który ma "amerykańca" też tego trybu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam że trochę mnie to przeraża na mokrym ślizga to co będzie w zimę skoro stałego 4x4 nie mozna zbyt używać :/ Planuje założyć AT'ki ale tu chyba nawet typowe zimowki sie poddadzą :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Navarą czyli jeszcze lżejszy jest tył niż w Patku. Nie ma problemu z jazdą tylko na 2WD. Trzeba trochę poćwiczyć i jazda na samym tyle daje dużo frajdy. Jak jest dużo sniegu , albo nawet błoto pośniegowe , nawet silny deszcz- zapinam 4WD i nic się nie dzieje. Przyzwyczaisz się :jump:

Możesz wrzucić sobie coś cięższego do bagażnika. Ja czasami zimą woże dwa worki z piachem i już trakcja jest dużo lepsza.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATki są gorsze od zimówek !!! Nadają się na głeboki śnieg z racji znacznie grubszego bieżnika, na twardym oblodzonym są jednak gorsze od typowych zimowek.

NIssanFun zakładaj dobre zimówki i wio do przodu, nie masz się czego bać. Jak będziesz mieć trudności z wyjechaniem włączasz 4H i po kłopocie. 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AT'ki od BFGoodrich All Terrain T/A KO2 posiadają symbol 3PMSF więc są pełnoprawnymi zimowkami, są droższe ale po opiniach wydaje mi się że warto. Na jakich AT ty miałeś przyjemność?

http://przegladoponiarski.pl/art/11913/co-oznacza-symbol-3pmsf.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego NissanFun , wierz mi na ATkach da się przejezdzić zimę, da się ruszyć na śliskim pod górkę Pathem (4H bo na 2WD to zapomnij...) ale AT w życiu nie nazwałbym pełnoprawną opona zimową nawet jesli ma oznaczenia o jakich piszesz czy M+S jak moje Cooper Discovery S/T Max.

Na suchym i ciepłym asfalcie są jak przyklejone super glue, w terenie też bardzo dobre ale na mokrym śliskim asfalcie czy zimą muszę zdejmować nogę z gazu i trzymać dystans. Mając tryb "AUTO" zawsze ruszę,  no problem... problem jest jak trzeba się zatrzymać. Taka prawda.

Jesli nie  będziesz jezdzić w terenie/piachu/ błocie czy kamieniach to nie kupuj AT, (bo fajnie terenowo wygladaja) na asfalt kup  dobre wielosezonówki albo typowo letnie plus kpl. zimowych.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2018 o 21:19, NissanFun napisał:

Panowie a podpowiedzcie proszę, mam w 4.0 V6 '05r. przełącznik typu jak na fotce, jeżdżę na 2WD w automacie i bardzo uslizguje mi tył, nie mam w aucie trybu AUTO prawda? 

Znalazłem w instrukcji takie informacje, może będą przydatne. Ja jeżdżę zawsze na auto, mam nadzieję że to nie szkodzi napędowi i przekładniom.

Pozdrawiam

przelaczanie.png

tryby.png

Edytowane przez tomasze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trafiłem na pierwszy problem. Na podłodze przed fotelem pasażera mam wodę, dużo wody. Zauważyłem to dziś przy odkurzaniu wnętrza. Po naciśnięciu palcem pojawia się wokoło niego ... kałuża. Nie ma możliwości wybrania tej wody, musi wyschnąć. Kiedyś spotkałem się z takim zalaniem wodą z klimatyzacji, która nie miała ujścia bo wężyk spustowy był zatkany. Powiedzcie panowie skąd może być ta woda, też z klimatyzacji?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości może być wiele. Wątpię aby problem leżał od strony klimatyzacji. Zdemontuj tapicerkę na podłodze zobacz gdzie może być potencjalne źródło wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pod tapicerką w podłodze są otwory technologiczne/odpływowe ? W końcu to terenówka i zalania się zdarzają. Może są zatkane?! Pomogłyby w pozbyciu się wody.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zdemontuj tapicerkę od pasażera na słupku przy oknie=drzwiach pasażera tam jest rurka od rynienki spustowej z dachu stwiam że ten wężyk spadł ci ja tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Wężyk od klimy spadł i leje się do środka. Pod schowkiem jest to miejsce, przejście przez ścianę do komory silnika.

Osobiście wywaliłem tą gumę i założyłem dłuższy kawałek węża ogrodowego 1/2'.

Mam ten patent już 4 rok i sucho u pasażera. 

Pozdrawiam 

Ml 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...