tomasze Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Witam, Witam ponownie tym razem jako nowy użytkownik pathfindera w dizlu z automatem. Po paru dniach jeżdżenia mam kilka pytań do użytkowników ze starzem. Czy wasze skrzynie automatyczne tez trzymają dość długo wysokie obroty zanim zmienią bieg na wyższy? Czy zmiana trybu pracy skrzyni objawia się „szarpnięciem kolami”? takim „zapięciem z uderzeniem” np. D lub R. o czym to świadczy? W tej chwili zdjęcie nogi z gazu podczas jazdy powoduje jazdę na luzie, a chciałbym przełączyć skrzynie tak by samochód cały czas jechał na biegu tzn zdjęcie nogi z gazu to hamowanie silnikiem. czy można to jakoś włączyć? Mam uszkodzona klapę schowka pasażera. Czy istnieje polecany, sprawdzony sklep z częściami? Na teraz to wszystko, jadę w teren. Fascynacja nadal nie mija Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 1. Czasami tak 2. Jeśli auto stoi na dużej pochyłości to czasami się zdarza. 3. Funkcja ta jest sterowana G-Sensorem który masz pod schowkiem w środkowym tunelu. Nie ma możliwości sterowaniem nim. Jedyna ewentualność to zmiana z D w tryb ręczny. 4. USA lub ZEA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze Opublikowano 23 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 W dniu 22.09.2018 o 12:17, sq9mcs napisał: 3. Funkcja ta jest sterowana G-Sensorem który masz pod schowkiem w środkowym tunelu. Nie ma możliwości sterowaniem nim. Jedyna ewentualność to zmiana z D w tryb ręczny. Dziękuję, ale czy nawet serwis/mechanik tego nie przestawi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze Opublikowano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Dziękuję koledze za wyjaśnienie. Zauważyłem jeszcze jedną nurtującą mnie sprawę. Jeździłem i po szosie i w terenie. Pokrętło napędu ustawione jest w pozycji "auto" i samochód praktycznie zawsze jeździ z napędem na 4 koła. Nie widziałem by przełączył się, choć raz na 2 koła - ręczne przełączenie działa. To oznacza awarię czy ten typ tak ma, że "auto" praktycznie równa się napęd na wszystkie koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 W trybie Auto przód dołącza się jak tylko pojawi się uślizg więc nie jesteś w stanie tego zarejestrować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 Panowie a podpowiedzcie proszę, mam w 4.0 V6 '05r. przełącznik typu jak na fotce, jeżdżę na 2WD w automacie i bardzo uslizguje mi tył, nie mam w aucie trybu AUTO prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 (edytowane) Nie nie masz trybu auto! Masz do wyboru napęd na tył, lub 4H stale załączony napęd na 4 łapy , oraz napęd na 4 przez reduktor. Stale musisz jezdzić z zapiętym tylko tyłem, path nie posiada mechanizmu różnicowego między osiowego i dlatego napęd na 4 koła możesz użyć tylko w terenie lub na sliskiej/sypkiej nawierzchni... Można uzyć 4 łapek na twardym przyczepnym podłożu ale tylko do jazdy na wprost, jakiekolwiek zakręcanie powoduje ogromne naprężenia w układzie napędowym. I jesli opony AT/MT jakoś spowodują uślizg i zniwelują częściowo naprężenia to opony typowo drogowe z lepszą przyczepnością tego już nie zrobią. Niestety w 4.0 musisz mieć dobre opony gwarantujące dobrą trakcję i nauczyć się delikatnie operować gazem, inaczej wywiniesz efektownego bączka na mokrym/śliskim asfalcie oczywiście ESP Cię podratuje z sytuacji ale powiedzmy sobie szczerze 4.0 potrafi trochę zamiatać tyłem mimo działania tego systemu.... I podstawa z fizyki, czym większa masa tym większa siła bezwładności.... path ma 2.2T masy własnej plus śliska nawierzchnia równa się.... reszte dopisz sobie sam.... Edytowane 26 Września 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 Fota jest z Patka??? Coś mi się nie wydaje. Patki mają tryb Auto, Navara nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 W Path'u mam dokładnie taki przełącznik, więc myślę że fotka może być z Path'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 27 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 Patki 4.0 V6 skrzynia automat nie mają trybu "AUTO" na przełączniku wyboru napędu... U znajomego który ma "amerykańca" też tego trybu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 U to słabo. 4.0 V6 EU miał tryb Auto ale wygląda na to że USA mają inną skrzynię rozdzielczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 27 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 Powiem wam że trochę mnie to przeraża na mokrym ślizga to co będzie w zimę skoro stałego 4x4 nie mozna zbyt używać :/ Planuje założyć AT'ki ale tu chyba nawet typowe zimowki sie poddadzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Jeżdżę Navarą czyli jeszcze lżejszy jest tył niż w Patku. Nie ma problemu z jazdą tylko na 2WD. Trzeba trochę poćwiczyć i jazda na samym tyle daje dużo frajdy. Jak jest dużo sniegu , albo nawet błoto pośniegowe , nawet silny deszcz- zapinam 4WD i nic się nie dzieje. Przyzwyczaisz się Możesz wrzucić sobie coś cięższego do bagażnika. Ja czasami zimą woże dwa worki z piachem i już trakcja jest dużo lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 (edytowane) ATki są gorsze od zimówek !!! Nadają się na głeboki śnieg z racji znacznie grubszego bieżnika, na twardym oblodzonym są jednak gorsze od typowych zimowek. NIssanFun zakładaj dobre zimówki i wio do przodu, nie masz się czego bać. Jak będziesz mieć trudności z wyjechaniem włączasz 4H i po kłopocie. Edytowane 28 Września 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 AT'ki od BFGoodrich All Terrain T/A KO2 posiadają symbol 3PMSF więc są pełnoprawnymi zimowkami, są droższe ale po opiniach wydaje mi się że warto. Na jakich AT ty miałeś przyjemność? http://przegladoponiarski.pl/art/11913/co-oznacza-symbol-3pmsf.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Zimówki to tylko Yokohama Geolandar I/T+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Kolego NissanFun , wierz mi na ATkach da się przejezdzić zimę, da się ruszyć na śliskim pod górkę Pathem (4H bo na 2WD to zapomnij...) ale AT w życiu nie nazwałbym pełnoprawną opona zimową nawet jesli ma oznaczenia o jakich piszesz czy M+S jak moje Cooper Discovery S/T Max. Na suchym i ciepłym asfalcie są jak przyklejone super glue, w terenie też bardzo dobre ale na mokrym śliskim asfalcie czy zimą muszę zdejmować nogę z gazu i trzymać dystans. Mając tryb "AUTO" zawsze ruszę, no problem... problem jest jak trzeba się zatrzymać. Taka prawda. Jesli nie będziesz jezdzić w terenie/piachu/ błocie czy kamieniach to nie kupuj AT, (bo fajnie terenowo wygladaja) na asfalt kup dobre wielosezonówki albo typowo letnie plus kpl. zimowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 (edytowane) W dniu 26.09.2018 o 21:19, NissanFun napisał: Panowie a podpowiedzcie proszę, mam w 4.0 V6 '05r. przełącznik typu jak na fotce, jeżdżę na 2WD w automacie i bardzo uslizguje mi tył, nie mam w aucie trybu AUTO prawda? Znalazłem w instrukcji takie informacje, może będą przydatne. Ja jeżdżę zawsze na auto, mam nadzieję że to nie szkodzi napędowi i przekładniom. Pozdrawiam Edytowane 30 Września 2018 przez tomasze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 No i trafiłem na pierwszy problem. Na podłodze przed fotelem pasażera mam wodę, dużo wody. Zauważyłem to dziś przy odkurzaniu wnętrza. Po naciśnięciu palcem pojawia się wokoło niego ... kałuża. Nie ma możliwości wybrania tej wody, musi wyschnąć. Kiedyś spotkałem się z takim zalaniem wodą z klimatyzacji, która nie miała ujścia bo wężyk spustowy był zatkany. Powiedzcie panowie skąd może być ta woda, też z klimatyzacji? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Możliwości może być wiele. Wątpię aby problem leżał od strony klimatyzacji. Zdemontuj tapicerkę na podłodze zobacz gdzie może być potencjalne źródło wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Czy pod tapicerką w podłodze są otwory technologiczne/odpływowe ? W końcu to terenówka i zalania się zdarzają. Może są zatkane?! Pomogłyby w pozbyciu się wody. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vansik Opublikowano 1 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 Kolego zdemontuj tapicerkę od pasażera na słupku przy oknie=drzwiach pasażera tam jest rurka od rynienki spustowej z dachu stwiam że ten wężyk spadł ci ja tak miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze Opublikowano 1 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2018 Sprawdziłem, to nie wężyk. Od jutra ma padać może uda mi się zlokalizować ten przeciek. Dziękuję za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 Dzień dobry. Wężyk od klimy spadł i leje się do środka. Pod schowkiem jest to miejsce, przejście przez ścianę do komory silnika. Osobiście wywaliłem tą gumę i założyłem dłuższy kawałek węża ogrodowego 1/2'. Mam ten patent już 4 rok i sucho u pasażera. Pozdrawiam Ml 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.