MarekUK1.4 Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Szanowni milosnicy nissanow note 1.4 . Mam pewien problem ze swoim samochodem. Jest to Nissan NOTE 2008r. bezyna 1.4 a problem jest natepujacy: gdy chce zapalic samochod, a silnik jest rozgzany (minimum 10 -15 min jazdy) musze przytrzymac rozrusznik ok.4 s. dopiero wtedy zaplon zaskakuje. Na zimnym silniku tego nie ma, rozruch nastepuje normalnie. Nawet gdy zapale silnik i popracuje ok 2 min, tez zaskakuje od razu. Wymienilem juz: swiece, pompe paliwa, dwie sondy lambda i czujnik temperatury plynu chlodniczego w silniku. Nie wiem co dalej, prosze o pomoc. Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirja Opublikowano 23 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Spróbuj może wymienić czujnik położenia wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekUK1.4 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Dziekuje. Na pewno to sprawdze. A dlaczego sadzisz ze to jest ten czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirja Opublikowano 23 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Miałem kiedyś taka przypadłość w Renault megane. W warsztacie nie bardzo chcieli uwierzyć, że to wina czujnika ale się uparłem. Okazało się ze to było to. Po wymianie, omomierzem sprawdziłem jego opory. Okazał się, ze jak był zimny to opór był dobry. Natomiast po podgrzaniu w piekarniku do około 100 stopni, już wynik był zły (chyba w ogóle nie przewodził). Wystygł i znowu było ok. Myślę, że warto spróbować. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekUK1.4 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Poczytalem troche na necie i mysle ze mozesz miec racje. Tak na marginesie to Renault i Nissan bardzo ze soba wspolpracuja, duzo podzespolow maja wspolnych. Sam czujnik nie jest drogi i napewno nie zaszkodzi go wymienic. Tylko pytanie o wymiane tego czujnika, wystarczy ze wykrece stary i wstawie nowy i czy bede musial ,,powiadomic'' komputer w samochodzie ze jest nowy czujnik? Kontrolka CHECK ENGINE nie swieci sie. Dzieki (przepraszam ze nie uzywam polskich znakow ale ich poprostu nie mam w moim kompie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirja Opublikowano 23 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Myślę, że wystarczy sama wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekUK1.4 Opublikowano 26 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 Zamowilem czujnik polozenia walu (crankshaft position sensor) https://www.ebay.co.uk/itm/CRANKSHAFT-SENSOR-FOR-NISSAN-NOTE-1-4-2006-2007-VE363195/142731051109?fits=Car+Make%3ANissan|Model%3ANote|Cars+Type%3A1.4&hash=item213b6f0065:g:teQAAOSwMPxas9rj i zamowilem jeszcze tak dla spokojnosci czujnik polozenia walka rozrzadu (camshaft sensor) https://www.ebay.co.uk/itm/CAMSHAFT-POSITION-SENSOR-For-NISSAN-350Z-MICRA-NOTE-MURANO-PATHFINDER-237316J900/323353897130?hash=item4b4964e8aa:g:6o4AAOSwLYRbTeZX , pod koniec tego tygodnia albo na poczatku nastepnego dam znacjak poszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekUK1.4 Opublikowano 26 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 tak na marginesie moze wiesz albo ktos wie ile jest wszystkich czujnikow w nissanie note 1.4 ktore monitoruja prace silnika? Moze wymienie te o ktorych ja wiem a ktos ewentualnie uzupelni. Mianowicie: - lambda sensor przed katalizatorem i za ( czyli 2 czujnik) - czujnik polozenia walu korbowego - czujnik polozenia walka rozrzadu - czujnik przeplywu powietrza - czujnik temperatury silnika (plynu chlodzacego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekUK1.4 Opublikowano 6 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Witam ponownie. Sytuacja jest dosc skomplikowana a zaczyna sie tak. Gdy otrzymalem nowy czujnik polozenia walu, wymienilem go i odpalilem samochod i zrobilem krotki kurs po miescie w celu nagzania silnika i okazalo sie ze problem z rozruchem cieplego silnika ustapil. Bylem szczesliwy, jednak moje szczescie nie do konca bylo pelne. Wieczorem po paru godzinach musialem podjechac po z**e i odebrac ja z pracy, kiedy wracalismy, dojechalem do skzyrzowania ze swiatlami, przychamowalem lekko i nacisnelem sprzeglo i stanelem przed samochodem, ktory wlasnie mial ruszac bo wskoczylo zielone i w tym momencie silnik zgasl. Chce uruchomic raz, drugi, trzeci i nic. Z boku na szczescie byla mala zatoczka do ktorej udalo mi sie zepchnac samochod. Ktos sie zatrzymal i podwiózl nas do domu bo mielismy niedaleko. Razem ze znajomym wrócilem i udalo mi sie uruchomic silnik a zrobilem to tak: wymontowalem nowy czujnik i wstawilem stary nastépnie odkrécilem kleme od akumularora odczekalem ze 3 min cos jeszcze w samochodzie wláczylem zeby do konca wszystko rozladowac, przykrécilem kleme i samochód od razu zapalil. Moje wnioski sá nastépujáce (mogé sié mylic oczywicie); to komputer wyláczyl silnik (odciécie doplywu paliwa) poniewaz dostal zly odczyt od jakiegos czujnika . Myslé ze trop ze to czujnik polozenia walu lub walka jest wlasciwy. Biore jeszcze pod uwage ze moze sam komputer ,,choruje'' i cos jest nie tak z nim. Bédé walczyl dalej i o wynikach informowal. Od tamtej sytuacji minélo kilka dni i jak na razie sytuacja sié nie powtórzyla a samochód pali normalnie czyli od razu. Niemniej jednak kiedy mam stanác na czerwonym swietle odczuwam lekki dyskomfort i szukam instynktownie miejsca gdzie zepchnác w razie co samochód, no i kluczyk do akumulatora i 2 nowe czujniki w pogotowiu. Mirja dziekuje Ci za informacje bo bez Ciebie dalej pewno bym dusil slinik i nie ruszyl z miejsca z problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirja Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) Nie ma za co . Czy już rozwiązałeś problem? Edytowane 28 Października 2018 przez mirja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekUK1.4 Opublikowano 31 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2018 Witam. Po sytuacji którá opisalem odpalal normalnie ale po okolo 2 tygodniach problem powrócil i znowu trzeba trzymac dlugo na cieplym. W nastepnym tygodniu jadé do diagnostyka na super specjalistyczny komp i bédzie wszystko badal. Oczywiscie co sprawdzanie wykaze na pewno napiszé. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekUK1.4 Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Witam, troche pózno ale udalo sie. Okazalo sie ze pompa paliwa która zostala wstawiona nowa tez byla uszkodzona, dopiero druga nowa pompa innego producenta okazala sié sprawna i wszystko dziala jak nalezy. Zadko bo zadko ale takie rzeczy sié zdarzajá i stád takie problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.