panm Opublikowano 27 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 (edytowane) Witam wszystkich Kupiłem Primerę 2003 2.0 benz kombi 140km automat od pierwszego właściciela z udokumentowanym przebiegiem 130tys. Wymieniłem: Filtry powietrza i oleju, bo paliwowego mechanicy powiedzieli, że nie ma (już znalazłem informację, że jest i gdzie jest, więc pewnie niebawem wymienię) Świece, olej w silniku i skrzyni, klocki, tarcze, jakieś końcówki stabilizatora itp. Wstawiłem nową instalację lpg Stella, wtryskiwacze Bianco i reduktor Drago. Primera pali 18 litrów benzyny po mieście, w korkach przebija 20 litrów. W trasie jadąc 200km non stop 100km/h wciągnęła 9l/100km LPG + ok. 30% do powyższych wartości. Jeśli chodzi o mój styl jazdy to jeżdżę ekonomicznie. Miałem mondeo mk2 2.0 i palił mi na analogicznych trasach mniej gazu niż primera benzyny (mondeo trasa 8l lpg, miasto 13-14l lpg) Ciśnienie w oponach w normie ok 2,3 bar. Opony klasy średniej, nie żadne nalewki itp. Bagażnik pusty, jeżdżę głównie sam. Koła się kręcą, nic nie ociera, nie hamuje, zresztą tarcze i klocki są nowe. Patrzę na drogę, nie wciskam gazu jak z daleka widać, że czerwone. Dla mnie jest dramat, nowa instalacja gazowa, zbiornik 69l, wchodzi 55l, a po mieście zrobiłem 230km i game over. Komputer pokazuje średnie spalanie benzyny prawidłowo, czyli jak wyświetla tripa 18l/100 to wchodzi 18l/100. Od czego zacząć szukania przyczyny? Czy ktoś zna mądrego w Szczecinie co się podejmie takiego wyzwania. Edytowane 27 Września 2018 przez panm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 sprawdź lambadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beetlejuice Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Jak kolego wspomniał... Sonda Przepływomierz Przed założeniem LPG spalanie było podobne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panm Opublikowano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Auto prosto od sprzedawcy z Niemiec pojechało na instalację lpg na lawecie. Mechanicy co zakładali gaz są bardzo pewni siebie i twierdzą, że wykonali robotę prawidłowo. Nie przemawia do nich nawet fakt, że 30% więcej lpg to za dużo. Dużo więcej niż pokazują statystyki. Twierdzą, że to nie sonda, ponieważ nie wyświetlały się żadne błędy. Nie znacie nikogo kto się takimi sprawami zajmuje w zachodniopomorskim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 jak masz miernik to wepnij się w sygnał od sondy i zobacz czy faluje, zakres na 1V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panm Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Kolejny mechanik też nie znalazł żadnych błędów. Zrobił pomiary temperatur i twierdzi, że wszystko w normie. Sprawdził lambdę i przepływomierz. Czy instalacja gazowa mogła mieć wpływ na podwyższone spalanie PB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 zakręć gaz, pojeździj na PB i zobacz ile spali wtedy będziesz miał orientację co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panm Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Nie do końca rozumiem. Mam zakręcić jakiś zawór? Czy po prostu zrobić test na PB? Pytam, bo testy na PB robiłem i też pali zdecydowanie za dużo. Natomiast testy, które zrobiłem na PB były wykonane po wciśnięciu przycisku zmieniającego pb/lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 jeżeli zawory są szczelne i nie popuszczał gazu to spoko jeżeli nadal było duże spalanie to szukał bym po stronie sondy lub przepływki, jakie korekty ma silnik?? mówił Ci mechanik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panm Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Mechanik powiedział mi tylko, że błędów nie ma i że skończyły mu się pomysły. Drugi mechanik stwierdził, że to jest "kwestia jazdy". Ja się nie znam, zrozumiałem tylko, że temperatury są ok i że po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów. Natomiast zrobiłem test na dwóch kierowców na dwa auta i przejechałem ten sam dystans Coltem 1.3 95km lpg i tą primerą. Oba zatankowane do pełna. Primera spalanie 25l lpg/10km Colt 7,5l lpg/100km Piszę to żeby była jasność, że nie ubzdurałem sobie wysokiego spalania, tylko problem jest i to w mojej opinii ogromny. Bardziej szukam pomocy fachowca w zachodniopomorskim, bo większość rzeczy, które czytam na forum są dla mnie nie do ogarnięcia. Wymienię filtr czy żarówkę i na tym moje umiejętności się kończą, niestety.... Czy znacie kogoś z zachodniopomorskiego, a najlepiej ze Szczecina co ogarnie temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 25L jak nie ma wycieku to zdecydowanie za dużo może poszukaj innego mechanika a ile spalił PB ?? jak wyłączyłeś LPG?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panm Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 PB pali 25-30% mniej. Dokładnie tyle co pokazuje komputer bo już robiłem testy mieszane na pełnym baku. Czyli w mieście niemożliwe jest zjechać poniżej 15l/pb. Mam drugie auto Colta 2009 i na pb w mieście spokojnie potrafię zjechać na 5-6l. W raportach spalania Colt powinien łykać w cyklu mieszanym, a 7L primera 2.0 ok. 9,5L. W mieście colt pali 5pb primera 15-20pb. Colt 7-8 LPG, Primera 20-30 LPG. W trasie 90km/h colt pali 5pb, primera 9pb. Colt 7lpg, primera 12lpg. Na tej samej trasie 90km/h mondeo MK2 2.0 paliło mi 8lpg. Wraz ze wzrostem prędkości w trasie różnice w spalaniu odpowiednio się zmniejszają. Najbardziej odbija się na portfelu przy jeździe miejskiej. Przykład tempo 50km/h prosty kilometrowy odcinek z delikatnej górki, Colt pokazuje na kompie 1,5l pb/100km, primera 8l pb/100km. Tak szukam nowego mechanika. Większość ma gdzieś, Część twierdzi, że to dwulitrowy automat i że to pewnie mój styl jazdy i że nie ma co porównywać do colta. Ale jeździłem przez 4 lata mondeo mk2 lpg z 3 razy większym przebiegiem i w mieście palił mi 2 razy mniej. Obdzwoniłem mechaników to nie chcą się podejmować takich rzeczy, albo że podłączą pod komputer i zobaczą. Tak czy inaczej szukam kogoś sprawdzonego co podejmie się diagnozy, bo nie chce mi się płacić 100zł za nic i na koniec usłyszeć że to dwulitrowy automat. Ogólnie jestem gotów dobrze zapłacić jak ktoś sprawi, że ten wózek będzie łykał maks. 40% więcej niż mój colt. a nie 3 razy tyle bo to jest jakaś paranoja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 kup zwykły miernik w casto za 10zł i zmierz wartości na lambadzie i przepływce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.