KrzysiekBTM Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Witam, Szukałem, szukałem i nie znalazłem. Problem który mnie dopadł jest powszechnie znany - odpala za 20-stym razem, czasami nawet gorzej. Wszystko wskazuje na immo. Zdemontowałem antenke, nie było widac zimnych lutów, ale profilaktycznie wiekszosc poprawilem. Bez efektu. Wymiana immo to spory wydatek. Zdecydowałem się na emulator immo, sprzedawca prosi jednak aby podac numer i typ sterownika silnika. Stąd moje pytanie - gdzie to to sie znajduje. Gdzies znalazłem info iz trzeba zdemontowac schowek, zanim jednak sie za to zabiore, chcialbym potwierdzic. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogsall Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Czyli kiedy nie odpala świeci na desce ikonka autka z kluczykiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekBTM Opublikowano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Nie, po wlozeniu kluczyka ikonka gaśnie. Rozrusznik kręci, ale nie odpala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogsall Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 U mnie podobny problem ale świeci (nie gaśnie ) właśnie ta ikonka, wtedy nie mogę odpalić . kilka stuknięć w stacyjkę i jest na jakiś czas ok - gaśnie i odpala. Jak dostałeś się do antenki? Trzeba ściągać poduszkę na kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekBTM Opublikowano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Nie. Rozkręcasz osłone kolumny kierowniczej (2 sruby) i szarpiesz od dołu. Antenka jest na stacyjnce - u mnie czarny pierscien z obudową plastikową w której jest układ odpowiedzialny za pętlę. Wiedza zaczerpnięta z tego forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogsall Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Dzięki będę próbował w wolnym czasie. Zauważyłem że po przekręceniu stacyjki w okolicach schowka słychać stuk przekaźnika, może to winowajca w twoim przypadku. Najlepiej to słychać po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka - tak za ok 2-3 s od wyjęcia kluczyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 4 godziny temu, KrzysiekBTM napisał: Witam, Szukałem, szukałem i nie znalazłem. Problem który mnie dopadł jest powszechnie znany - odpala za 20-stym razem, czasami nawet gorzej. Wszystko wskazuje na immo. Zdemontowałem antenke, nie było widac zimnych lutów, ale profilaktycznie wiekszosc poprawilem. Bez efektu. Wymiana immo to spory wydatek. Zdecydowałem się na emulator immo, sprzedawca prosi jednak aby podac numer i typ sterownika silnika. Stąd moje pytanie - gdzie to to sie znajduje. Gdzies znalazłem info iz trzeba zdemontowac schowek, zanim jednak sie za to zabiore, chcialbym potwierdzic. Pozdrawiam. No właśnie gasnąca kontrolka od NATSA nie wskazuje na problem z immo, faktycznie jest to powszechny problem , ale jest jeszcze jeden, który bardziej pasuje mi do twojego przypadku, a mianowicie usterka czujnika położenia wału korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekBTM Opublikowano 11 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Witam, Obydwa czujniki są wymienione (położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka). Komputer nie wykazuje żadnego błędu, mechanik zmierzył kompresję - jest ok, wartość 8. A auto nadal nie odpala. Iskra jest na 1 cylindrze, nie wiemy czy jest to prawidłowy objaw w przypadku tego motoru. Daje się zauważyć spadek mocy powyzej 4-5 tys obrotów. Ratujcie Panowie bo nie ma już pomysłu na to co dalej z tym robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 A gaz masz zamontowany w tym samochodzie czy tylko Pb? Pierwsze co mi się nasunęło na myśl w kwestii spadku mocy przy wyższych prędkościach obrotowych silnika to słaba wydajność pompy paliwa (chociaż to nie jedyna możliwość) ale warto się przyjrzeć jej, i jakie ciśnienia generuje. Iskra raczej powinna pojawiać się kolejno na wszystkich cylindrach (chociaż kto wie, niech lepiej wypowie się ktoś kto jest pewny tego). Jeżeli zamontowałeś jakieś zamienniki tych czujników to nie zamykałbym tego tematu, bo jeżeli mnie pamięć nie myli to wielokrotnie pojawiała się informacja tu na forum, że mogą one nie działać poprawnie. Kompresja na poziomie 8barów to już raczej jest słabo, więc wskazuje to na dość mocno wyeksploatowany już silnik, i idąc dalej tym tropem przyjrzałbym się też rozrządowi bo prawdopodobnie też będzie już w agonalnym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekBTM Opublikowano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Tylko PB. Czujniki obydwa wymieniałem na nowe, jak sobie przypominam z tego powodu iz wyskoczył błąd na komputerze oraz check engine. Problem z odpaleniem rozpoczal sie wlasciwie zaraz po tym jak te czujniki wymienilem, nie były to oryginały, zamienniki, polecane tutaj na forum, włoskiej firmy. SIlnik ma udokumentowanego przebiegu 165 tys i został zakupiony w NIemczech od I wlasciciela bezposrednio przeze mnie, mam stos faktur, wydruków z przeglądów gdzie wpisywany jest przebieg silnika tak ze nie sądze o tym żeby był kręcony. W dodatku kupowałem auto od, emeryta, który samochód eksploatował sporadycznie. NIe podejrzewam więc zeby silnik był wyeksploatowany nadmiernie. Dziekuje za zainteresowanie, przyjrzymy się rozrządowi oraz pompie paliwa. Mama takie wrażenie że pompa nie za każdym przekreceniem kluczyka się uruchamia - jest to dosc slyszalne w kabinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Zapewne masz u siebie qg18de więc wiesz, że te silniki nie grzeszą trwałością, także niski przebieg nie jest w tym wypadku gwarancją dobrego stanu układu korbowo-tłokowego. Znalazłem gdzieś na necie, tak na szybko, katalogowe parametry ciśnienia sprężania i niestety nie wygląda to u Ciebie dobrze. Nominalnie ten silnik powinien mieć 13,25bar, minimalnie 11,28bar (jak by miał 10 to też jeszcze nie byłoby źle) i dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami na poziomie 1bar,a i to są typowe parametry dla silników opartych na obiegu Otta (czyli jakieś 99% silników benzynowych). Takie parametry jak u Ciebie (o ile oczywiście te podane 8 jest w barach) to uzyskują silniki na obiegu Atkinsona, które charakteryzują się dłuższym czasem otwarcia zaworów dolotowych co powoduje ich odprężenie, dzięki temu są ekologiczniejsze, ekonomiczniejsze ale niestety słabsze i niestabilne w pracy w pewnych zakresach prędkości obrotowych, ale jak dołożymy do niego silnik elektryczny, to mamy mocno reklamowany i bardzo popularny napęd hybrydowy . Także ja bym na twoim miejscu jednak przyjrzał się mimo wszystko ogólnemu stanowi silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.