misioki Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Witam,jestem tu nowy i poszukuje jak w temacie : Padlo mi turbo a wlasciwue uszczelnienie "olej plywa w interkulerze". postanowilem wymienic sam ale za cholere nie moge wydostac oslony.co powinienem rozkrecic zeby to wszystko zdemontowac.Jesli istnieje juz taki temat to przepraszam ,ale ja nie znalazlem.Za wszelkie uwagi bardzo bede wdzieczny .Dodam ze to nissan patrol gr 3,0 Tdi y61 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Witam; Jeśli turbo puszcza duże ilości oleju do interkulera to nie chodzi o uszczelki między obudową turbosprężarki a kolektorami, które można wymienić samodzielnie. Zapewne turbo wymaga wymiany łożyskowania, co wiąże się z koniecznością wyważenia wirnika. Trzeba zdemontować i udać się do wyspecjalizowanego serwisu celem sprawdzenia i ewentualnej regeneracji turbosprężarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioki Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 chce wymienic cale turbo ,chodzi mi o to jak go wydostac ,co musze rozkrecic zeby go wyjac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioki Opublikowano 9 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 czy tu jeszcze ktos aktywny??. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woitaz Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 W dniu 9.10.2018 o 09:32, misioki napisał: czy tu jeszcze ktos aktywny??. Pierwszy post więc wypada napisać: Witam Wszystkich Spoglądam, bo mam w X-Trailu olej w dolocie i próbuję dociec czy odma/turbo/pierścienie... Jak chcesz wydłubać jakiekolwiek turbo z czegokolwiek tłokowego to tak: Najpierw spuść olej Potem obadaj: Masz dwie części turbosprężarki; zimną i gorącą. Odkręcenie/odczepienie części zimnej to banał, ściągasz wszelkie węże, wężyki itp prowadzące w stronę dolotu. Z gorącą może być już gorzej, w życiu nie widziałem turbosprężarki w Patrolu ale zakładam że jest połączona z kolektorem wydechowym (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę ) i tu musisz turbo odkręcić od kolektora, co może być problematyczne (powinna być flansza ale możliwe że łatwiej będzie cały kolektor wydechowy odkręcić, góra + dół, niekoniecznie w tej kolejności), możliwe że będziesz potrzebował palnika (do pogrzania tylko, broń boże cięcia ). Trzeba też zdemontować spływ olejowy, chłodzący i smarujący turbinę. To tak na szybko... Jak ktoś ma coś do dodania w temacie konkretnego modelu to się nie krępujcie Ps. Po ponownym montażu turbosprężarki nie zapomnij o wlaniu oleju, najlepiej nowego, wymiana filtra oleju to doktryna (szczególnie po awarii turbo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.