pugi36 Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Witam mam problem z odpalaniem w chłodne dni tzn odpali po chwilę gaśnie ..przeglądając forum dyskusyjne dużo było o wymianie filtra a właściwie membrany tylko że te filtry na filmikach są zupełnie inne ! Więc pytanie skąd ja mam taki filtr heee !! Dodam że ów filtr byl luzny i tyle o ile go dokrecilem !!problem cały czas istnieje do tego zauważyłem że światła do jazdy dziennej jak jest wilgotno to się nie chcą zapalić a gdy już się zapala to palą jak chcą raz świeca raz nie !! Proszę o info na temat tego filtra i świateł czy jedno może być przyczyną !! Za nim oddam x- do warsztatu chciałbym nakierować mniej więcej w czym problem !! Z góry dziękuję i pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Masz taki filtr bo pewnie już wcześniej rozleciała się membrana i ktoś zamiast wstawiać używana podstawę filtra zmienił całkowicie system filtrowania na fotr zamknięty. Sam o tym myślę przy najbliżej wymianie (pokaż zdjęcia jak rozwiązane zostało mocowanie tego filtra opaską). Według mnie, brakuje tu jeszcze jednej ważnej rzeczy, pompki ręcznej (tzw. gruszki). Ona ma wbudowany również zawór zwrotny którego obecnie nie masz (fabrycznie był w podstawie filtra). Może być tak (tak domniemywam), że zapotrzebowanie na ropę jest większe przy rozruchu w zimniejsze dni i to co wsysa z filtra nie pozwala na pracę bo się kończy zanim zassie ze zbiornika. Latem potrzebuje mniej i daje radę zassać. Jeżeli nie wiesz ile ma ten filtr to zmień go na nowy (podaj przy okazji oznaczenie ), dołóż pompkę na przewód między filtrem a zbiornikiem (jak już robisz, zobacz jaka jest średnica wężyków) i zobacz czy będzie lepiej, według mnie tak. Koszty niewielkie, samemu można ogarnąć a świeży filtr przed zimą i tak mu się przyda :). Nic nie tracisz. Przy okazji, podasz gotowe, działające rozwiązanie innym (np. mnie bo już będę wiedział jakie części zamówić przed rozebraniem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Gruszka jest przed filtrem jak już pisałem nie był on wogole dokręcony będę wymieniał na nowy ale jeszcze nie wiem jak go przymocujemy co by nie telepal się? 1 minutę temu, pugi36 napisał: Gruszka jest przed filtrem jak już pisałem nie był on wogole dokręcony będę wymieniał na nowy ale jeszcze nie wiem jak go przymocujemy co by nie telepal się? A nie lepiej kupic używana podstawę jak była w oryginale ?? Dlaczego chcesz przejść na takie filtrowanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Wszystko jest OK. System filtrujący paliwo dla silnika 2.2 dCI uległ zmianie gdzieś około 2005 roku. Pierwotnie był taki A potem został zamieniony na taki Nie ma co kombinować z własnymi zmianami tylko dobierać filtr na podstawie VIN. Generalnie po modernizacji następuje chyba powrót podgrzanego paliwa z listwy do filtra co być może miało na celu lepszą pracę filtra w trakcie mrozów, tzn jego podgrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 A czy z tym filtrem Gruszka powinna zrobić się twarda po pompowaniu również? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Tak , do tego właśnie jest gruszka. Pompujesz nią aż wyraźnie stwardnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pugi36 Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Napompowana po trzech zgniotach twarda teraz słońce świeci pali normalnie a rano pewnie będzie gasł!! Chyba że to nie filtrem a świece żarowe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 (edytowane) Ciekawe czy taki filtr by podszedł . Łatwy w wymianie , szklany dół . Edytowane 8 Października 2018 przez Mały Stanley Opis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Chcę zmienic bo raz juz podstawę kupiłem (moja padła), dwa lata i ta używka tez padła. Szkoda kasy na ta podstawę według mnie. W domu spróbuję zobaczyc jak wygląda filtr po 2005r i być może na taki właśnie przejde. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 jeśli podstawa nie zapowietrza się a jedynie cofa paliwo to wystarczy dodać gruszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 U mnie ani jedno ani drugie. Auto odpala jak należy ale juz wiem, że pompka w podstawie umarla :(. Jakos na siłę nie chce mi sie trzymać ori stanu. Nawet na forum wyczytalem że można włożyć filtr od lublina i będzie git. W zasadzie to jakos nie widzę zalety między podstawą a przróbką na filtr zamknięty + gruszka. Chyba że jest coś o czym nie wiem ale wydaje mi się, że filtr to filtr i tyle (oczywiście jakis dobry a nie najtańszy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.