Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ALMERA N16 gaśnie po przełączeniu na gaz


Whataya
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Odkąd zrobiło się zimniej pojawił się problem z lpg - auto gasło, gdy przełączyło się na gaz podczas stania na skrzyżowaniu, światłach itp. Stwierdziłam, że powodem jest za zimny silnik, więc od tej pory czyli od około miesiąca przed odpaleniem silnika wyłączałam lpg i włączałam ręcznie dopiero na 60-90stopniach. Samochód jeździł bez problemu na gazie i lpg. Od wczoraj przy przełączaniu na gaz na ciepłym silniku, niezależnie czy podczas jazdy czy postoju, czy ze sprzęgłem czy bez, dodając gaz czy nie, samochód od razu gaśnie. Spadają obroty i gaśnie. Za to po odpaleniu ponownym na ciepłym silniku bez włączania gazu, włącza się sam i auto nie gaśnie i jedzie bez zarzutu na lpg. LPG sekwencyjne STAG, Almera 2003r, 1.5 98km. Ostatni przegląd instalacji był rok temu, z wymianą jednego z filtrów - jeszcze nie byłam właścicielem auta.
Co może być przyczyną?
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego, ale raz na jakiś czas na zimnym silniku szarpało mi samochód na benzynie i gazie i dwa razy wtedy pojawił się check engine - czujnik wałka rozrządu. Działo się tak tylko raz na jakiś czas np. po deszczu w zimny dzień przy przyspieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część, w załączniku zdjęcie. O dziwo, jeśli nie wyłączę gazu przed odpaleniem, za każdym razem sam się przełącza i silnik nie gaśnie. Jeśli go wyłączę i włącznie zaraz ręcznie też silnik nie gaśnie. Za to jeśli jadę na benzynie z wyłączonym całkowicie gazem i go włączę to po paru sekundach obroty spadają do 0 i silnik gaśnie, wczoraj np ma wbitej jedynce.

IMG_20181011_071731.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG 4+, Alaska, Red Valdemar

możesz mieć problem z reduktorem, do tego dobrze by było skalibrować wtryski RV i ewentualnie zastosować zestawy naprawcze, to wersja po taniości ale auto tez będzie jechać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz trochę pojęcia o trzymaniu kluczy i lekki zmysł mechaniczny a nei piekarski :D to dasz radę sam,  zaczął bym os ściągnięcia programu ze strony producenta AcGasSynchro  zakup kabelek i pokaż co jest w programie i później można coś dalej działać.

A jak nei chcesz sie bawić to musisz się zdać na gazmena a ceny to już indywidualna sprawa, bo co z tego jak powiesz, że to tyle nie kosztuje jak i tak będziesz musiał zapłacić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Whataya napisał:

No jako, że jestem dziewczyną to chyba sobie nie poradzę :D

a no widzisz :D choć przyroda zna różne przypadki :D 

 

18 minut temu, Whataya napisał:

 Nie chodzi mi o dokładną cenę co do złotówki, ale plus minus bardziej 300 czy bardziej 800zł?

ciężko powiedzieć, reduktor wraz z zestawem naprawczym dla wtrysków to około 200zł na necie a reszta to fantazja gazmena :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałam trochę o temacie i jednego nie rozumiem. Faktycznie przy uszkodzonym reduktorze nie podaje gazu i samochód gaśnie. Ale dlaczego nie gaśnie jeśli przełącza się sam na gaz, a gaśnie jeśli ja włączę guzikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...