Yaresiu Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Witam! Jaki olej należy zastosować do dyfra w wersji 4x4 1,6 dCi? Producent zaleca wymianę oleju w przekładni raz do roku, ja mam auto używane od roku i jeszcze tego nie robiłem. Jakie dodatkowe rzeczy muszę zrobić? Czy jakiś filtr też trzeba wymienić? Jaka klasa lepkości oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafyc Opublikowano 11 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 Z racji przeglądu rocznego zadałem to pytanie w ASO, najpierw Pan odpowiedział, że w ogóle nie wymienia się oleju w tylnym moście, potem że jeśli już to na pewno po jakimś dużym przebiegu - 200tys km wymiana.....skąd ta coroczna wymiana, jest taki zapis w książce przeglądów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 11 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 2 godziny temu, trafyc napisał: Z racji przeglądu rocznego zadałem to pytanie w ASO, najpierw Pan odpowiedział, że w ogóle nie wymienia się oleju w tylnym moście, potem że jeśli już to na pewno po jakimś dużym przebiegu - 200tys km wymiana.....skąd ta coroczna wymiana, jest taki zapis w książce przeglądów? A gdzie jeżdzisz na serwis ? Sosnowiec ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 11 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 Jak masz standardowe przebiegi to tylko jest Inspekcja. Pytanie tylko czy faktycznie ASO robi taką inspekcję. Ale oczywiście są od tego wyjątki. Gdy samochód spełnia warunki C,H z poniższej listy to wtedy zalecana jest wymiana co 30 000 km lub co 12 miesięcy. MAINTENANCE UNDER SEVERE DRIVING CONDITIONS (Slovakia, Estonia, Latvia, Lithuania, Greece, England, Germany, Austria, Switzerland, Spain, Portugal, Italy, France, Holland, Belgium, Czech Republic, Hungary, Poland, Denmark, Finland, Norway, Sweden, Iceland, Ireland, Croatia, Luxemburg, Slovenia) The maintenance intervals shown on the preceding pages are for normal operating conditions. If the vehicle is mainly operated under severe driving conditions as shown below, more frequent maintenance must be performed on the following items as shown in the table. Severe driving conditions A — Driving under dusty conditions B — Driving repeatedly short distancesC — Towing a trailer or caravan D — Extensive idling E — Driving in extremely adverse weather conditions or in areas where ambient temperatures are either extremely low or extremely high F — Driving in high humidity areas or in mountainous areas G — Driving in areas using salt or other corrosive areasH — Driving on rough and/or muddy roads or in the desert I — Driving with frequent use of braking or in mountainous areas J — Frequent off road use or driving in water Podobnie było w T30 i T31, Ja osobiście jeżdżę T30 w sposób standardowy i pierwszą wymianę zrobiłem po 60 000 tysiącach, a drugą po 50 000 i za każdym razem zlewałem praktycznie szlam a nie olej. No ale to jest moje doświadczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafyc Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 18 godzin temu, carp22 napisał: A gdzie jeżdzisz na serwis ? Sosnowiec ? Dabrowa G., w Sosnowcu taniej? 15 godzin temu, gkowal napisał: Jak masz standardowe przebiegi to tylko jest Inspekcja. Pytanie tylko czy faktycznie ASO robi taką inspekcję. Ale oczywiście są od tego wyjątki. Gdy samochód spełnia warunki C,H z poniższej listy to wtedy zalecana jest wymiana co 30 000 km lub co 12 miesięcy. MAINTENANCE UNDER SEVERE DRIVING CONDITIONS (Slovakia, Estonia, Latvia, Lithuania, Greece, England, Germany, Austria, Switzerland, Spain, Portugal, Italy, France, Holland, Belgium, Czech Republic, Hungary, Poland, Denmark, Finland, Norway, Sweden, Iceland, Ireland, Croatia, Luxemburg, Slovenia) The maintenance intervals shown on the preceding pages are for normal operating conditions. If the vehicle is mainly operated under severe driving conditions as shown below, more frequent maintenance must be performed on the following items as shown in the table. Severe driving conditions A — Driving under dusty conditions B — Driving repeatedly short distancesC — Towing a trailer or caravan D — Extensive idling E — Driving in extremely adverse weather conditions or in areas where ambient temperatures are either extremely low or extremely high F — Driving in high humidity areas or in mountainous areas G — Driving in areas using salt or other corrosive areasH — Driving on rough and/or muddy roads or in the desert I — Driving with frequent use of braking or in mountainous areas J — Frequent off road use or driving in water Podobnie było w T30 i T31, Ja osobiście jeżdżę T30 w sposób standardowy i pierwszą wymianę zrobiłem po 60 000 tysiącach, a drugą po 50 000 i za każdym razem zlewałem praktycznie szlam a nie olej. No ale to jest moje doświadczenie. Dzięki, fajna tabelka, pamiętasz co to za olej i ile wchodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 4 godziny temu, trafyc napisał: Dabrowa G., w Sosnowcu taniej? Nie wiem jeszcze nie byłem na przeglądzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.